Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
EGT sensor
<<   1, 2
2336 besök totalt
allemeck

Här sen Jan 2004

Knotan: 200 hk på T3 är väl inga problem ... Cossie kör ju runt med 330 kitt på ar48 hus och bensin

Men jag håller med, T3 turbon är en strypning. Mottrycket är skyhögt.
Går såklart fixa till med antingen preppning/modifiering av nuvarande turbo eller så byter man till någon annan turbo.

Åby
Här sen Feb 2006

Re:

Big Al skrev:
Knotan: 200 hk på T3 är väl inga problem ... Cossie kör ju runt med 330 kitt på ar48 hus och bensin

Men jag håller med, T3 turbon är en strypning. Mottrycket är skyhögt.
Går såklart fixa till med antingen preppning/modifiering av nuvarande turbo eller så byter man till någon annan turbo.

Haha ok då men är det för det första ens 330 häst på riktigt? Och för det andra så vet jag ingen, iallafall i Norrköping som haft en cossie med 330 kitt som kunnat köra mer än till macken utan att bilen typ skär eller något annat hänt. Så Det kan omöjligt vara speciellt driftsäker setup. Men Det kanske har mest med elektroniska biten att göra

knotan
Åby
Här sen Feb 2006

Re:

Dennis H skrev:
knotan skrev:
Jag är relativt säker på att jag har en kul grej som kanske Vore intressant för dig. En billet Turbinaxel med switser 200 blad. med tillhörande BW 55 mm billet titan Kompressor hjul. Som jag själv plockat ut ur en Scania prototyp turbo. Dvs den har bara gått i en provbänk.

Denna skulle vara lite kul uppdatering på denna turbo. Inte alls dyrt!! Skulle vara roligare om de kom till användning på en tidsenlig bil än att bara ligga i en låda hemma hos mig. men krävs några timmar med din befintliga turbo isåfall då det antagligen behövs svarvas och filas lite för att dem delarna ska få plats i dina befintliga hus

thumbs up
Låter intressant. Det kanske är ett alternativ till att skicka aggregatet till England. Fördelen England är att han provat flera olika turbinhjul och applikationer.

Jag vet inte varför men jag får typ rysningar varje gång jag hör någon prata trimning och England i samma mening. Kan verkligen inte förstå det då dem är allt annat än kända för att vara speciellt lyckade eller kunniga i ämnet. Och för det andra förstår jag inte heller varför när vi har en skara svenskar som tillhör eliten inom motor optimering.

knotan
Åby
Här sen Feb 2006

Ska försöka ta mig ut till gamla verkstaden och rota lite i hyllorna med turbo prylarna å titta närmare på vad jag har ligger.

Skruva banåkabil
EGT sensor
<<   1, 2
2336 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande