Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (526 totalt) |
Litteraturtips och lite till.
Hej på er, hade lite svårt att placera tråden, svårt å välja forum, men eftersom den är lite allmän banåka så hamnade den här. Råkade snappa upp den här sidan härpå rejsa http://www.motorbooks.co.uk och kom på att ja ska ju till London om en månad!, vilket sammanträffande, så nu tycker jag ni ska vara snälla och rekomendera böker om t.ex. chassiedynamik, körteknik, bantuning eller vad som helst som har med ämnet att göra, det ska hellst inte vara överdrivet avancerat. Jag tar gärna tips på fler ställen att köpa böcker på, och andra aktiviteter som rör samma ämne, museér eller dyl. tips uppskattas, mvh Cédric Nyberg _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
Carrol Smith's 'Tune to Win', som mestadels behandlar chassiedynamik, är riktigt bra. Han skriver dessutom väldigt bra och på ett sätt som i varje fall jag gillar. Boken tillhör en liten serie som även innefattar 'Prepare to Win' och 'Drive to Win'. Jag har inte läst dem men tänker göra det när jag är klar med 'Tune to Win'.
När det gäller körteknik har jag bara läst 'Secrets of Solo Racing' av Henry A. Watts. Tyvär gav den inget en normalbegåvad förare inte redan räknat ut själv. Pengarna gör mer nytta på närmsta mack, så får du ungefär 20l soppa du kan busköra upp. Slå annars en sökning på forumet så kommer du hitta fler tips och några bra länkar. Fast du kanske redan har läst alllt som står och vill ha fler tips? ![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (526 totalt) |