Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2117 besök totalt |
Borra B20 motorblock i Jönköping??
Tjena Första inlägget på forumet =) Undrar bara om nån kan rekomendera nån bra firma i JKPG som borrar motorblock??Visst kan man kolla i telefonkatalogen eller nått men rekomendationer smäller högre enligt mig. Kollade igenom reglerna för forums delen så det är väll lika bra att skriva lite om bilen som blocket kommer hamna i. Det är en Volvo Amazon från 1970 som kommer få en trimmad B20,M45 låda samt 1030 eller 1031 bakaxel samt diverse ytterligare modifieringar. Målet är en bil som kan köras på bana samt gatan är det tänkt. MVH Micke _________________ Mikael Bergman "När en bil är så jävla slö att den får ha registrerignsplåtar är den ointressant" |
||||||
...
Ingen som kan tipsa om nån firma som gör bra jobb?? Skulle va kull att få tjöta lite med annat folk som åker Amazon,ge er tillkänna =) MVH Micke _________________ Mikael Bergman "När en bil är så jävla slö att den får ha registrerignsplåtar är den ointressant" |
||||||
De har gjort lite jobb på min Opelmotor, och det blev väl bra tycker jag. Bla borrning av ett block, balanserat vevparti och ombyggda vevstakar. De kan nog fixa det mesta bara man förklarar vad man vill ha gjort.
_________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||
Re: Borra B20 motorblock i Jönköping??
"Nissans motorrenovering" någonting! Har tappat nummret men tror att det var det namnet. Planade om min topp o lite andra grejor där för typ 8 år sedan. Ps:Kan möjligen varit "Lagans Motorrenovering" Du får ringa 118118 o kolla isf. /Martin _________________ ![]() |
||||||
nissanfors motorrenovering _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||||
Ja så kanske det var! _________________ ![]() |
||||||
Nissafors motorrenovering finns också, flyttade till Anderstorp för ett antal år sedan. Vet inte om det var detta ni menade, Nissanfors kanske finns också... Vad vet jag ![]() MvH, _________________ Mattias Nordenström |
||||||
man kan ju inte stava rätt jämt ![]() _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2117 besök totalt |