Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum MRIDE T42 TURBO- tråden fortsätter under våra banåkarbilar | << 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 72, 73, 74 >> 32 besök senaste veckan (418752 totalt) |
50,000 ggr!!! Undra hur många olika läsare det är som följer tråden.. Det kanske egentligen är 30st som är mkt ivriga läsare
Denna tråd (projektet startade ca 2veckor tidigare) har nu funnits i 345dagar (räknar med denna), så är det i genomsnitt ca 145st som läser denna tråd Tydligen finns det intresse fortfarande . _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
Var ute och gav Lillmjölner en match igår..
( http://www.mtek.chalmers.se/~expe/li Redigt bett i svängarna, även om den höga tyngdpunkten med motorn ovanför bakhjulet blir synnerligen påtaglig. Roligt var det iaf |
||||||
Jaaa alltså, varje gång ett mail poppar ner i inboxen som säger "Meddelande om svar på inlägg - Fas T under byggnation. BILDER" så blir man ju väldans glad å vill bara se mer mer mer!! (får väl passa på också, fler bilder!! )
Det är en väldigt trevlig tråd det här, å jag hoppas att triken tar sig ner mot södra sverige ett par gånger också, precis som lancian gjorde, en till insamling för resan vore också trevligt, det hela måste ju vara skäl nog att släppa in rejsa.nu i superstage igen? Måste se bygget in action någon gång! _________________ Pontus Fyhr |
||||||
" Fränt bygge!!! Är det mkt tvåhjuls åka? Hur lång byggtid har ni haft på den? _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
Himla kul att höra!! Här kommer iaf några fler bilder på dagens monterings arbete av bak vingen... Upphägningen är av bockad 10mm aluplåt. Det lönar sig att vara noga med mätningarna och borrningarna, så allt blir riktigt rakt. 1mm fel vid fästet gör ca 1,5cm fel längst ute på vingspetsen..- Allt gick bra iaf Vad är en "lagom" justering av vingen? Nu sitter den ca 1cm "i bakkant" från lägsta läget.. Hur vinklad kan man ha vingen innan den tappar effekt? _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
Jag e nyss medbliven medlem och har inte varit med och bygga den.. Men är man inte försiktig i svängarna så kan man räkna me att hamna på 2hjul.. Skulle tydligen gå balansera den på 2hjul som en gammal flakis om man var modig att gå tillräckligt långt.. Men med tanke på hur fötterna sitter så kan de nog vara lite trassligt att ta sig loss vid en eventuell rullning kan jag tänka mig Visade dem ditt bygge efter provkörningssessionen och alla var mäkta imponerade |
||||||
och nya "sportbilen" i bakgrunden oxå!!
om den sen är röd, grön, vit eller silver lämnar vi åt fantasin.. Du ser ju färdig ut, måste titta förbi garaget nåndag och kika lite "live" Imorrn hämtar jag alla snurrande delar till Opelmotorn iaf, dom är balanserade nu... Så till nästa helg har jag kanske fått ner minst halva min motor i ramen iaf! |
||||||
Håller med helt och hållet! Jag testade att plocka bort "spjäll" insatsen. Jag tyckte nästan att den lät mindre helt utan, motför att ha den halvöppen. Det kan ju bero på att det blev djupare ton. Skruvar man helt igen "spjället" så låter den "spruttigt" och i mina öron högre dB (om du någon förstår hur det låter )= inget vidare på en turbo maskin skulle jag tro- Blir nog massor med mottryck. Kommer att köra utan insats eller helt öppen, för flödets skull. Jag är ingen anhängare av JAPS STYLING, men på denna skapelse blev det riktigt stilfullt faktiskt (svårt att vista på bild). Jag tog och jämförde med massor med MC-dämpare (olika Slipon), men kom fram till att de skulle se riktigt fåniga ut, då triken är 3ggr större än en MC. Alternativen var egentligen min orginal Suzuki 1000R dämpare som är ganska stor samt GRATIS (men är ingen fullflödes dämpare och läggs på hyllan av alla turbonissar). Andra alternativet var att skaffa en Appelracing dämpare el dyl- som ser riktigt illa ut efter en månad. Eller en "bilstyling" pryl . Jag är faktiskt väldigt noga med att kalla mig för byggare INTE stylare Eftersom en stylare till 99% glömmer bort att uppgradera effekten i motorn och uppdatera bromsar/väghållningen som matchar utseendet (som oftast ser ut som om den skulle göra 320blås). Så det är därför det tar emot att montera styling produkter på mina byggen.. Men, men. Om man börjar i andra ändan (bromsar/väghållning/effekt/utseende) känns det mer befogat på något vis.. Kalla mig gärna konstig _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
Du är hjärtligt välkommen!! Riktigt kul att höra att ditt sevenbygge tar form! Har varit förbi ditt garage flera ggr men det är ingen där _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
otroligt häftigt med lite udda farkoster!! hehe, att rulla med den där skulle nog vara lite jobbigt, skulle även jag tro Dina "kolegor" har säkert sett den riktiga mjölner in action.. Så jag har ganska mkt att försöka övertäffa om jag ska försöka att vara värre ännu en utmaning KUL att de tyckte om bygget. _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
även med 0 graders camber ger vingen downforce, så man får vinkla den uppåt!! för att inte få någon downforce alls. Men i hänseende til drag så är det ungefär lika mycket vid 0 grader som -15 så det lönar sig i princip inte att sätta ner den mer.
Sedan tycker jag åket är så j_a rått som det är, skit i karossen, polycarbonat mellan ramrören och KÖR!!! _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Hur mätar man på vingen (camber)? Ska man utgå ifrån att överdelen ska vara vågrät längst fram (=0grader ?) eller är jag helt ute på cykelstigen? _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
Sätter du ett vattenpass i våg på ovansidan så har du anfallsvinkel 0 grader (jag råkade skriva camber, men camber är hur "krökt vingen är" så strunta i det, AOA (angle of attack eller anfallsvinkel är rätt) _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Kul att se ditt bygge, riktigt imponerande, jag blir lite sugen på att svänga förbi och titta lite IRL så att säga.
|
||||||
Ta bara och slå en signal före - 070-308 44 72 _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
Kan tänka mig att de är många som är sugna ..dock kommer inte 4,88 utvxlingen öka bekvämligheten vid lång körning..speciellt inte till umeå _________________ viktor karlsson är inte så mycke för datorer men rejsa.nu är kul Amazing rejsing |
||||||
Allmänt banåkaforum MRIDE T42 TURBO- tråden fortsätter under våra banåkarbilar | << 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 72, 73, 74 >> 32 besök senaste veckan (418752 totalt) |