Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 740 -89 t5 Ombyggt fordon | << 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14 >> 51 besök senaste veckan (81056 totalt) |
Tackar, roligt att höra _________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||
Tack! De roliga är att ja aldrig ens funderade på att lägga i sexa istället, men visst ja hade fått en hel del på köpet med en burk till... _________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||
_________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||
Blev lite svetsat på avgassystemet ikväll, ska bara dit med lite uttag för lambda också och fästen så är det klart
Sen blev de slang till oljetrycket med lite värmeskydd över. Han även börja lite på det översta vattenröret, som ännu dock bara ser ut som ett taskigt lapptäcke Ska se om ja får vattenröret helsvetsat och de undre klart också innan helgen _________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||
Tack! Ja nu är de bara att lägga i högsta växel _________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||
Tack! De går inte bara att vända på för då stämmer inte bulthålen och servopumpen är i vägen. Den är med på bilden, detta är nog de enklaste sättet tror jag _________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||
Även fått mekat dit en snabbare gaspedal i helgen
Fick göra en jigg då ja gillar placeringen på orginal gaspedal. _________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||
Har inte så mycket att visa efter helgens skruvande, då jag mest har hålit på med elen. Och de är juh inte värdens roligaste att se på
Men lyckades även få till ett smidigt fäste till dashen! Dock inte lika snyggt som vissa andra gör det (erki87) Sen så har vi fixat racebussen inför bess på onsdag som ja och ett par polare har ihop. Inte så mycket att skruva annat än att byta batterier, tvätt och måla lite. Men de kan ändras på onsdag _________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||
Inte blivit något speciellt fixat i garaget nu under sommaren men kanske kan bli lite under semestern snart
Väntar på en bromsservo så ja kan skruva ihop bromsrör och diverse annat till det! _________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||
Allt blir så fint så man blir lite irriterad
OT Angående kallendern. Väldigt många namn man aldrig hör idag. Botvid Anund Brynolf Teofil Agaton Tekla Aja. |
||
Ja de känns som att det måste va en optimal lösning på en gatbesiktigad trackday bil? Ja hoppas att ja kan justera upp om de blir lite ojämn bromsfördelning. Ja har faktiskt beställt en orginal 740 bromsservo fast den tunnare modellen så den får plats för insuget nu när ja åker helt rakställd motor. Och så en ny huvudbromscylinder. Hoppas att de lirar! _________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||
Haha tack! Eller va man ska säga Ja de finns kanske en anledning att dom inte är så vanliga idag _________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||
Klart som korvspad det kommer fungera. Jag har kört 740 och 940 på både gata och bana och alltid upplevt att det är rätt bra bromsar med helt ok balans.
Man har ju dessutom möjlighet att välja på en hel rad olika storlekar på cylindrar via Volvo själva om man inte blir nöjd på första försöket. Från Volvo 240 upp till sista 960/v90 finns nog minst 10 olika att välja mellan med lika och olika storlek fram och bak osv. En justerventil för bakhjulen är dock nog i de allra flesta fall. Jag har alltid kört helt original bara nya ok och stålomspunna slangar. Friska skivor bra vätska. Och sen ett hack värre belägg fram än bak så brukar det fungera bra _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Precis som du säger så kanske de behövs en ventil till bakbromsarna. Nu har ja satt på volvos r-bromsok på den runt om så hoppas de blir hyfsad balans, är ju ett vanligt koncept på dessa bilar _________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||
Fan de händer inte mycket nu med bilen
Lite småpill så som oljeretur bara... Full flow an kopplingar från speeding, riktigt grymma då dom ej har klenare rör vid böjarna som dom flesta andra har _________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||
Våra race- och banåkarbilar Volvo 740 -89 t5 Ombyggt fordon | << 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14 >> 51 besök senaste veckan (81056 totalt) |