Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 11406 besök totalt |
Det mesta av vikten med G31-lådan sitter framför bakaxeln, och för audilådan är det tvärtom. Att dom inte skulle gå att växla med har nog mest att göra med hur känslig man är för oljud, jag bara rycker till lite lagom hårt i spaken och det har lyckats varje gång hittills. Måhända är Peter uppfattning färgad av lådan i sin sambos 931... ;-), i hans räser sitter det en audilåda. Lisbeth och jag har en 944 med Audilåda och jag tycker inte den är bättre att växla än g31-lådan i min 924-räser, kanske har jag en ovanligt bra låda i räsern? Tyvärr har nog Beepbeep helt rätt i det där med delar till g31-lådan, reservdelar till 1:ans växel lär vara omöjliga att få tag i. _________________ Mvh, Lisbeth Hylander |
||||
Jag har ingen aning om den här lådan är relevant, men på rennlist är det en 935 låda till salu. Det måste vara något av det tuffare som finns?
http://mall.rennlist.com/scripts/featured/ads.cgi?db=parts&website=&session_key=&search_and_display_db_button=on&results_format=long&db_id=4493&query=retrieval /orjan _________________ Orjan Sandland |
||||
Det där är inget anat än en helt vanlig 930 låda med vänd kronhjul...sam vanligt med 935:or så använder folk "varumärket" för att få ut högre pris på sina grejjer. På sätt och vis är det inte fel i det här fallet då en 935-låda är inget annat än en 930 låda som är vänd upp-och-ner och har extra oljekylare. Vi har också en sådan "935" låda med 40% diff...enda skillnaden är att den inte har flippad kronjul och måste monteras framför motorn. 935:or hade dessutom 80% spärrdiff eller spole. Det finns alltid risk någon som tror att det är "935"-låda kommer att pynta genom näsan för att få en helt vanlig 930 låda. Dessa lådor har dock integrerad sprängkåpa så det kan vara lite svårt att få ihop med motor som inte sitter ihopsatt med låda. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
eftersom jag har sök massa info föra året om vilken låda jag skulle andvända till mitt bygge så här är lite info om porsches 944/968 lådor och audis lådor med samma innehåll i princip!
![]() obs det är två olika lådor som gämförs här i texteran! porsche 968 och (01E) audi 2WD V8 och 2WD tidiga A8 6vxl porsche 944 och (016) audi 100turbo audi100 audi 200 osv 5vxl plus länkar där sidorna är hamtade finns en del rolig läsning! men efter som jag bestämde mig för att mittmontera motorn så kommer jag att montera motorn direkt mott lådan vilket gjorde att jag valde audis låda då den passade rakt av på motorn jag skulle andvända! ![]() ![]() hmm undrar varför jag valde audi lådan! ![]() när dom pratar om Audi 5000 är det audi 100 dom menar! (usa modelnamn!) http://www.lambolounge.com/Chassis/T http://elektro.cmhnet.org/~audi/01E/ http://elektro.cmhnet.org/~audi/01E/ länkarna men från första sida! http://elektro.cmhnet.org/~audi/01E/ http://www.lambolounge.com/Chassis/c _________________ jonny strand |
||||
Har C5 växellådan bak?
Hur mycket håller den för cirkus? Någon som vet vad en sågan kostar? Jag är bara intresserad av vad den manuella klarar Har funderingar kring 928 GTS:ns låda, den har ju 500nm original och så den borde ju hålla för "lite" till ![]() om någon har en bilder på C5 lådan kan ni gjärna få lägga upp dom här så jag ser hur den ser ut. _________________ Emil Rehnfors |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 11406 besök totalt |