|
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens
Trådstartare

29 Aug 2004 20:28
Senast ändrad av A Eklöw, 06 Jul 2011 20:38, ändrad totalt 1 gång
licensfråga...
hejsan!
Nästa helg är det dags, test med Magic Racing och dessutom licenstagning för formelbilar...
dock har jag ett par frågor... kommer den licensen även att gälla för sportvagnar och radical?
dessutom: kommer jag att kunna köra i danmark med den licensen?
MVH / Karl
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002

29 Aug 2004 22:12
Re: licensfråga...
Alex Eklöw skrev: | hejsan!
Nästa helg är det dags, test med Magic Racing och dessutom licenstagning för formelbilar...
dock har jag ett par frågor... kommer den licensen även att gälla för sportvagnar och radical?
MVH / Alexander Eklöw |
Ja, då kan du även åka sportvagnar och radical och för den delen även täckta bilar.....
Nej du kan inte åka i Danmark med den debutant-licensen som är det du får... utan du måsta klassa upp dig till Nationell för att åka i EU-land.... sen utanför EU måste du ha Internationell......
|
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens
Trådstartare

30 Aug 2004 07:15
Fredrik - SLC skrev: | Alex Eklöw skrev: | hejsan!
MVH / Alexander Eklöw |
Ja, då kan du även åka sportvagnar och radical och för den delen även täckta bilar.....
Nej du kan inte åka i Danmark med den debutant-licensen som är det du får... utan du måsta klassa upp dig till Nationell för att åka i EU-land.... sen utanför EU måste du ha Internationell...... |
hur klassar jag upp mig till det då? är det antalet tävlingar bakom mig som räknas då eller?
kan jag komma upp i "rätt antal tävlingar" i vilken serie som helst?
MVH / Alexander Eklöw
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002

30 Aug 2004 07:17
Alex Eklöw skrev: | Fredrik - SLC skrev: | Alex Eklöw skrev: | hejsan!
MVH / Alexander Eklöw |
Nej du kan inte åka i Danmark med den debutant-licensen som är det du får... utan du måsta klassa upp dig till Nationell för att åka i EU-land.... sen utanför EU måste du ha Internationell...... |
hur klassar jag upp mig till det då? är det antalet tävlingar bakom mig som räknas då eller?
MVH / Alexander Eklöw |
Japp, 3 st i vilken serie som helst...
|
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens
Trådstartare

30 Aug 2004 07:19
Fredrik - SLC skrev: | Alex Eklöw skrev: | Fredrik - SLC skrev: | Alex Eklöw skrev: | hejsan!
MVH / Alexander Eklöw |
MVH / Alexander Eklöw |
Japp, 3 st i vilken serie som helst... |
Fredrik... har länge varit intresserad av SLC som ett sätt att lära mig banorna... visst finns det stall där man kan för en billig pänning köpa sig en körning...?
MVH / Alexander Eklöw
|
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Moderator

30 Aug 2004 07:30
Alex Eklöw skrev: |
...har länge varit intresserad av SLC som ett sätt att lära mig banorna... visst finns det stall där man kan för en billig pänning köpa sig en körning...?
|
Ett bättre och roligare sätt finns inte. Om det sen är billigt eller ej är upp till var och en att bestämma.
_________________ /Kristian Elisson
|
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens
Trådstartare

30 Aug 2004 07:32
Kristian Larsson skrev: | Alex Eklöw skrev: |
...har länge varit intresserad av SLC som ett sätt att lära mig banorna... visst finns det stall där man kan för en billig pänning köpa sig en körning...?
|
Ett bättre och roligare sätt finns inte. Om det sen är billigt eller ej är upp till var och en att bestämma. |
hehe, ok... har dessa stall någon hemsida som man kan gå in på o läsa mer om priser o så?
MVH / Alexander Eklöw
|
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Moderator

30 Aug 2004 07:37
Alex Eklöw skrev: | Kristian Larsson skrev: | Alex Eklöw skrev: |
|
Ett bättre och roligare sätt finns inte. Om det sen är billigt eller ej är upp till var och en att bestämma. |
hehe, ok... har dessa stall någon hemsida som man kan gå in på o läsa mer om priser o så?
MVH / Alexander Eklöw |
Ett flertal team har presentationer här på rejsa "SLC teamsidor" samt egna hemsidor.
Sen finns det andra långloppsserier om du är ute efter att lära dig banor för hyfsade pengar...
|
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens
Trådstartare

30 Aug 2004 08:15
Kristian Larsson skrev: | Alex Eklöw skrev: | Kristian Larsson skrev: | Alex Eklöw skrev: |
|
MVH / Alexander Eklöw |
Ett flertal team har presentationer här på rejsa "SLC teamsidor" samt egna hemsidor.
Sen finns det andra långloppsserier om du är ute efter att lära dig banor för hyfsade pengar... |
men du vet inget team såhär på rak arm som har den typen av möjligheter?
MVH / Alexander Eklöw
|
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Moderator

30 Aug 2004 09:00
Alex Eklöw skrev: |
men du vet inget team såhär på rak arm som har den typen av möjligheter?
|
Slå en signal till Fredrik, han har koll på det.
0708-800695
|
Martin Sahlström
Eslöv
Här sen Maj 2003

30 Aug 2004 12:59
Fredrik - SLC skrev: | Ja, då kan du även åka sportvagnar och radical och för den delen även täckta bilar..... |
Alltså gäller den licensen från och med 16 års ålder (=året man fyller 16? )
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002

30 Aug 2004 18:43
Martin Sahlström skrev: | Fredrik - SLC skrev: | Ja, då kan du även åka sportvagnar och radical och för den delen även täckta bilar..... |
Alltså gäller den licensen från och med 16 års ålder (=året man fyller 16? ) |
Japp, fast då får du bara åka speciella klasser som tillåter Juniorer från det året dom fyller 16...
och det är (vad jag vet)
Sprintlopp
Formel Ford Zetec (STCC)
Renault 5 & Clio (SSK) (från 15år)
JSM Volvo S40 Challenge (SLC, STCC, SSK)
Volvo original är jag osäker på men har för mig är ok med juniorer.
Endurance
SLC Kl.1 Standard Produktion (SLC)
Så endast dessa klasser och tävlingar är det tillåtet med Juniorer.
|
|