Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Diskussioner kring vår opretentiösa GTR2002serie!
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11   >>
22868 besök totalt
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003

hehe
Ja de skulle vara jäkligt roligt thumbs up
Men då har jag en liten fråga som jag hade tänkt ställa för länge sedan men som jag har glömt bort, finns de ingen fil som kan fixa till ljudet till lister stormen? Den låter ju för jävligt när man kommer upp i varv, e ju annars en jävlig go bil tycker jag.

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Jo, visst är det trevligt med snabbare och värre bilar men jag tror inte racingen blir lika tight och kul som den varit hittills. Skillnaderna mellan förare tror jag skulle bli större i GT klassen. För min del tycker inte jag det är viktigt om jag åker runt spa på 2.20 eller 2.10, utan att det ska vara så roligt som möjligt. Det kommer nog inte blir mer kul med mer avåkningar.

djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
ThomasT skrev:
Jo, visst är det trevligt med snabbare och värre bilar men jag tror inte racingen blir lika tight och kul som den varit hittills. Skillnaderna mellan förare tror jag skulle bli större i GT klassen. För min del tycker inte jag det är viktigt om jag åker runt spa på 2.20 eller 2.10, utan att det ska vara så roligt som möjligt. Det kommer nog inte blir mer kul med mer avåkningar.

Självklart har jag inte som enda anledning till att vilja köra gt-bilarna för att man får bättre tider.. jag tycker det är så mycket mer "rewarding" att köra gt-bilarna iom att de är svårare att köra med! Medan N-GT bilarna går som på rälls (nåja... ), krävs det mer av en för att köra gt-bilarna.. man får ta det mycket lugnare ut ur svängarna osv... Känns mer "äkta"!! Annat plus är att vi får tillgång till fler bilar thumbs up

Att det inte skulle bli täta rejs vetekatten... Tror ändå inte det blir så stor skillnad.. de som kör fort kommer köra fort i gt-klassen också - de som är medelmåttor ( ) kommer fortfarande köra som medelmåttor om det bara är täta rejs vi är ute efter borde alla köra med samma bilar och samma setups..

Nåja - det är bara mina - vi får fortsätta diskutera o köra någon poll innan serien nått sitt slut!

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Jag har en dröm.....

Tänk om spelet haft bättre kodning vad gäller spel över nätet.

35 bilar på gridden o man kunde kört N-GT + GT samtidigt.
I dagsläget är vi så få bilar på varje server så det blir aldrig riktigt tätt tycker jag.

CI

Här sen Dec 2002

Re: Jag har en dröm.....

Andreas A skrev:
Tänk om spelet haft bättre kodning vad gäller spel över nätet.

35 bilar på gridden o man kunde kört N-GT + GT samtidigt.
I dagsläget är vi så få bilar på varje server så det blir aldrig riktigt tätt tycker jag.

Håller med! Vore tufft!
Dock så har det ju fungerat att köra 8-9 pers på en del servrar och då blir det ju iaf lite tätare o roligare än när vi är ca 6 per server som det varit det senaste.

För övrigt så tycker jag nog att det räcker med N-GT bilarna än så länge. Jag har tillräckliga problem utan mer effekt. Det är ju när man kör av som fältet blir utspritt och jag tror att fler skulle köra av med GT-bilar. Vi kan ju testa ett fristående GT rejs innan N-GT "säsongen" är slut.
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

Är det standardinstalationen eller patch 1.2 som gäller för söndagens race? Så vet man om det är lönt å instalera eller inte.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Vet någon om man kan köra blandat med eller utan patch i MP?

Team Swedish Racing Mates
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Ja det är ju ganska mycket dom ändrat på i denna patch så det vore
bra om vi kunde bestämma om vi kör med eller utan patch.
(om det nu ens går att blanda, vilket i så fall vore fel, ska vara lika för alla)

Personligen röstar jag för att vi kör utan patch, alla kommer kanske inte
att se denna post och hinna uppdatera innan race. Vi kan köra med patch vid nästa race så får alla en vecka på sig att uppgradera o bli van vid förändringarna. (fast några kanske redan har uppdaterat)?

djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Vore bäst att köra utan patch imorgon tror ja - så ser vi till så alla patchat till nästa helg.. finns ju de som kör me modemuppkoppling - kanske inte så kul för dem att tvingas tanka ner filen imorgon... Problemet e väl att säkert några redan patchat... men det e väl inte hela världen... på bilarna verkar det mest bara vara ändringar på gt-bilarna..

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Det låter rätt vettigt!

Westfield SE
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002

Precis... har redan patchat.
Har inte riktigt lust att göra en ominstallation.

Laholm
Här sen Nov 2002

Tyvärr verkar det som om jag kommer att missa rejset idag

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002

hmmmm vad jag har förstått är det däcken som har ändrats i och med patchen...
Pluss en massa inställningsmöjligheter i spelet vad gäller de små hack som man redan har lekt med... typ om glance förljer ratten.
Till det större hör att det också finns en "pro" inställning som gör att man kör med icke semiautomatiska växellådor. Tiderna blir betydligt långsammare och det blir bra mycket svårare att bromsa. Men dock mycket roligare.
Jag tycker definitivt att vi skall överväga att köra med detta enablat i serien.

Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Jag dunkade in patchen oxå och det kändes lite annorlunda till att börja med, går långsammare men är iaf fall i närheten av den gamla tiderna.

En fråga, jag verkar sitta mycket närmare ratten nu efter att jag patchat, ser t.ex. halva vänster backspegel. Vet ni hur man ändra POV'en så att säga?

mvh
Andreas

CI

Här sen Dec 2002

Kalle Larsson skrev:
Precis... har redan patchat.
Har inte riktigt lust att göra en ominstallation.

Men...

Djungel skrev ju att vi skulle köra UTAN patch idag.
Det är väl utan patch som gäller idag???
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

Nu kommer nästa fråga ska vi köra med amateur eller pro settings på bilarna. Dt vi kört hitills är amateur men pro är en större utmaning men lite svårare. Inbromsningar och nedväxling i kurvor är ett jävla jobb. Sen tror jag många kommer råka spränga motorer med pro oxo eftersom det inte verkar va nått automatiskt lite gassläpp heller.

Laholm
Här sen Nov 2002

Starttid

Lessen jag inte skrev det här när frågan om starttid på söndagarna var aktuell för några veckor sen..... men istället skriver jag nu!

Jag tycker starttid kl 16 är en rätt dålig tid, det hackar sönder söndagen. Är man i garaget och håller på får man avsluta redan före kl 3 för att hinna in till träningen. Så jag tycker nog att starttid kl 17-18 är bättre eller kl 20. Eller kanske kl 10 på förmiddagen! (med det gillas säkert inte av festprissarna )

Yngsjö
Här sen Nov 2002

Precis som Hylander tycker jag 16:00 (15-17) är en synnerligen dålig tid då hela dagen försvinner.
Söndag förmiddag brukar jag träna banorna på, perfekt aktivitet när man är slö.
Personligen skulle 19-tiden fungera perfekt då man då hunnit med sin dagskvot av kroppsarbete.

Solna
Här sen Jan 2003

Intresant tråd från simmods forumet som inte kan utesluta att datorprestanda påverkar tiderna thumbs down

http://www.simmods.com/forums/index.php?act=ST&f=27&t=10775&s=044ee09ea7a15464101410dfed9e5971

Då kommer min andra delfråga vad kör fuze och kalle larsson på för maskiner?

Skåne
Här sen Dec 2002

amd 1.4 och gf2

Laholm
Här sen Nov 2002

Kalle Larsson skrev:
amd 1.4 och gf2

Haha, där sprack den teorin

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Racingsimulatorer
Diskussioner kring vår opretentiösa GTR2002serie!
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11   >>
22868 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande