Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 7 besök senaste veckan (27444 totalt) |
BMW M3 e92 -08 tracktool
Då har det hänt. E46:an fick till slut ett nytt hem. Efter nästan ett år av lite påtryckning av den numera nya ägaren var jag mogen att släppa iväg en riktig trotjänare. Nästan åtta säsonger blev det. Nu är det ett nytt kapitel igång. En fin e92:a med hyggligt låga mil och fin historik har inhandlats. -08 8700 mil Dkg låda Utan EDC dämpare idrive Svart skinn mm. Nu har det byggts i ca åtta veckor. Lite väl långa leveranstider på vissa håll... Nu ser specen ut som följande. Topplagringar från Millway H&R coilover chassi ställbart. Nürburgring spec. Gt4 splitter fram GTS vinge bak Bromskyllning byggd Ferodo ds1.11 belägg fram. Låter som f.. , grymt trevliga dock. En test som jag nog fortsätter med. Ferodo ds 2500 bak Wiechers clubsport bur Mirco stolar från Rallyshop Sandtler bälten Fälgar Original 9,5*18 runt om med Kumho ps91 265/35-18 19" med Michelin pilot sport 4s 245 fram och 265 bak ATS GTR 10*18" fram med 265/35-18 och 11*18" bak med 295/30-18" dunlop direzza r-däck. Macht schnell insug. Pulleykitt Milltek bakre ljuddämpare. Facelift bakljus. utgångsläge ![]() Prylar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Slutresultat. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Med original 18" fälgar. ![]() _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||||
Re:
Den "trekantiga" plåten är infästningen av buren. Inga håll behövs borras i karossen. Till stolen är det en klädd aluminium skiva. Hade samma lösning på e46:an. Stjäl minimalt på höjden och att man kan Sätra glidskenorna och stol precis som man vill. _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||||
Re:
Tack! Även om jag gillade min gamla så är det riktigt nice med V8. ![]() _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||||
Re:
Mycket snyggt o smart ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Tack Erik! Läppen köptes av en firma i UK genom ebay faktiskt. De hade två med lite skönhets fel på undersidan som de sålde för halva priset mot vad de brukar kosta. Tänkte det var bra med tanke på att läppen lever farligt. De verkar inte ha fler i lager för tillfället. Men vill man ha snyggt tyg i OEM stil till sina skalstolar så verkar de ha lite att välja på till BMW. https://m.ebay.co.uk/sch/i.html?sid= Vingen köpte jag genom Getlow.se. Tyvärr lång leverans, tog åtta veckor. Exakt samma vinge fin hos Burkart engineering. https://burkhart-engineering.com/epa _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||||
Re:
Snyggt bygge! Sugen på liknande men byggt på E90. Är det Wiechers som levererar infästningen till buren? _________________ Ronnie Forsberg Porsche 911T 1972 |
||||
Re:
Ja det är wiechers. Beställde så att det går att ha baksäte kvar om man vill. Kan inte svara på om infästningen är likadan om man väljer utan baksäte i specen. _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 7 besök senaste veckan (27444 totalt) |