Bilder o videos
Wolf GB08 Thunder 378 kg / 201 hk - 1:20,89 Rudskogen
3379 besök totalt
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1418


Trådstartare
Under hösten förra året så började den lilla Wolf fabriken i Italien att tillverka en ny racersportvagn.
I helgen var det premiär på Monza med 20 bilar till start

378 kg torrvikt
Kolfiber monocoque och rör subframe bak
Aprillia RSV4 1000 cc 201 hk med remdrift (under Monza kördes det med kedja pga utväxling)
Pushrods med 2 vägs ställbara dämpare bak samt pushrod och 2 vägs enkel dämpare fram
1:53 tid som snabbast på Monza

Riktigt imponerande att dom på så kort tid fått ihop så många bilar




_________________
Andreas Tysk #48

TTMotorsport

Ford Anglia 1952
Austin Mini Van 1965
Lotus Europa S1 1968
Piper GTT 1969
MGB GT Sebring 1970
Van Diemen RF80
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 13107



Nu förstår jag varför jag inte riktigt hängde med vad för bilar du visade på Fjäsboken

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
www.Voxtonus.com
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 37444

Forumägare
Forumägare

378!!!

thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1418


Trådstartare
Nikel skrev:
Nu förstår jag varför jag inte riktigt hängde med vad för bilar du visade på Fjäsboken


Det är en hel del i år kan man säga

_________________
Andreas Tysk #48

TTMotorsport

Ford Anglia 1952
Austin Mini Van 1965
Lotus Europa S1 1968
Piper GTT 1969
MGB GT Sebring 1970
Van Diemen RF80
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1418


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
378!!!

thumbs up


Finns inte mycket att lätta utan att kostnaden hade gått upp mera.
Så den vikten är en rätt bra balans thumbs up
Tarox ok / solida slitsade skivor runt om tex.

_________________
Andreas Tysk #48

TTMotorsport

Ford Anglia 1952
Austin Mini Van 1965
Lotus Europa S1 1968
Piper GTT 1969
MGB GT Sebring 1970
Van Diemen RF80
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Yo-1
Karlskrona
Här sen Sep 2005
Inlägg: 336



Lite reflektioner:
Vilka vänder sig denna klass till? Extremhobby? Plantskola för unga talanger? Seniorklass?

För min del känns en bil som Radical roligare att titta på (vet inte varför)

Den låga vikten ger säkert en snabb bil, men den borde bli ganska dyr.

Var är Halo'n? Känns som att alla moderna räcerbilar borde ha det nu. Helst om man vill få lite F1-vibbar som jag antar att man vill med en "open-wheeler" single seater.

Motorvalet känns lite avigt, i mina öron har aldrig en Twin varit det allra rejsigaste.

_________________
Johan Fredin
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1418


Trådstartare
Yo-1 skrev:
Lite reflektioner:
Vilka vänder sig denna klass till? Extremhobby? Plantskola för unga talanger? Seniorklass?

För min del känns en bil som Radical roligare att titta på (vet inte varför)

Den låga vikten ger säkert en snabb bil, men den borde bli ganska dyr.

Var är Halo'n? Känns som att alla moderna räcerbilar borde ha det nu. Helst om man vill få lite F1-vibbar som jag antar att man vill med en "open-wheeler" single seater.

Motorvalet känns lite avigt, i mina öron har aldrig en Twin varit det allra rejsigaste.


Det är en riktig blandning, men som instegsklass till deras större racersportvagnar bland annat.
Priset är faktiskt inte helt farligt alls och speciellt med deras paketpris per säsong dom har nu ink startavgifter/bil/däck etc.
Om man kollar på tiderna kontra tex Gen II 991 så är det rätt billigt

Den är FIA 2005 homologerad och är övertagen från en av deras andra bilar just för att ta ner kostnaden.

Aprillia ville in i bil branschen och deras motorpaket passade bra på konceptet thumbs up

_________________
Andreas Tysk #48

TTMotorsport

Ford Anglia 1952
Austin Mini Van 1965
Lotus Europa S1 1968
Piper GTT 1969
MGB GT Sebring 1970
Van Diemen RF80
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
erikjakan
Sockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 6432



Yo-1 skrev:
Lite reflektioner:
Vilka vänder sig denna klass till? Extremhobby? Plantskola för unga talanger? Seniorklass?

För min del känns en bil som Radical roligare att titta på (vet inte varför)

Den låga vikten ger säkert en snabb bil, men den borde bli ganska dyr.

Var är Halo'n? Känns som att alla moderna räcerbilar borde ha det nu. Helst om man vill få lite F1-vibbar som jag antar att man vill med en "open-wheeler" single seater.

Motorvalet känns lite avigt, i mina öron har aldrig en Twin varit det allra rejsigaste.


+1

_________________
Erik Wedlund

Mantorp 1.26.8 BMW 330xi
Mantorp 1.27.4 Ascona A
Kinnekulle 1.00.2 Ascona A
Gotland Ring 1.33.6 Ascona A
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1418


Trådstartare
Hade nog blivit otroligt för dyrt om dom hade varit tvungna att göra ett helt nytt chassi etc

Otroligt många delar kunde dom föra över från deras andra bilar, perfekt för att spara pengar på utveckling
Sen att dom inte skulle låta rejsigt, nja...



_________________
Andreas Tysk #48

TTMotorsport

Ford Anglia 1952
Austin Mini Van 1965
Lotus Europa S1 1968
Piper GTT 1969
MGB GT Sebring 1970
Van Diemen RF80
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
magnum
Bromma
Här sen Apr 2006
Inlägg: 358



RSV¤4 maskin lär väl vara 4 cyl ändå ? =P

_________________
Carl Svedenius -Megane Rs Trophy
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1418


Trådstartare
Yes thumbs up

Snabbare än Moto GP på Mugello nu senast

Rossi Q2 : 1,46,208 / 343,8 km/h
Wolf P1 i Q : 1,45,738 / 229,2 km/h
Säger en del om kurvhastigheterna..

Nästa år verkar det bli 26 bilar i startfältet

_________________
Andreas Tysk #48

TTMotorsport

Ford Anglia 1952
Austin Mini Van 1965
Lotus Europa S1 1968
Piper GTT 1969
MGB GT Sebring 1970
Van Diemen RF80
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 37444

Forumägare
Forumägare

Jag tyckte 378kg var bra. Inte dåligt

Vad snackar man om för pengar?

_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1418


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Jag tyckte 378kg var bra. Inte dåligt

Vad snackar man om för pengar?


Dom kör med paketpris för bil / startavgifter / 2 set däck per tävling / live sända race m.m. för hela säsongen
Och då får man behålla bilen efteråt thumbs up

Har för mig att det ligger på runt 60-70 000 Euro

Nästa år blir det 26 bilar i serien och antaglien kommer en till Rudskogen om 2 veckor

_________________
Andreas Tysk #48

TTMotorsport

Ford Anglia 1952
Austin Mini Van 1965
Lotus Europa S1 1968
Piper GTT 1969
MGB GT Sebring 1970
Van Diemen RF80
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1418


Trådstartare



Gick snabbt på Rudskogen när bilen var "hemma" ett tag

_________________
Andreas Tysk #48

TTMotorsport

Ford Anglia 1952
Austin Mini Van 1965
Lotus Europa S1 1968
Piper GTT 1969
MGB GT Sebring 1970
Van Diemen RF80
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Bilder o videos
Wolf GB08 Thunder 378 kg / 201 hk - 1:20,89 Rudskogen
3379 besök totalt


Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >