Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 850 92 - första Youtube! | << 1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11 >> 3 besök senaste veckan (59977 totalt) |
Nu nu är de dax att ställa den på hjulen igen. Sjukt najs att få montera på dom nya länkarmarna dock har jag bara rör som stötdämparmockups men de simulerar höjde hyffsat så de finns lite att bygga skärmar runt
Sen så va de bara att skruva dit uprightsen och OK och skivor De första som slog mig va hur galet stort allt blev på bilen. Men de ser ju fränt ut iaf A just de ja. Lite bredare än när den rullar ut ur portarna på hissingen 1992 _________________ Björn hall |
||
Riktigt kul att se ett så pass seriöst chassibygge. Väldigt sällan man ser det och särskilt på FWD!
De flesta slänger dit coilovers och lägger allt krut på motorn. Men det här blir en helt annan liga. G-Rex vet vad de gör och här har vi utan tvekan potential till den snabbaste FWD-bilen vi sett i Sverige _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
De ligger en tumstock bakom framhjulen här Men ja precis som du säger så är släp frågan ett problemm men ett maskinsläp brular va 210cm så då funkar det Detta sticker ut per sida från orginal _________________ Björn hall |
||
En liten estetisk fråga på denna racepulka:
Är det möjligt att flytta ut orginalskärmarna lika mycket som bilen är breddad i hjulbasen? (i stället för att ha skärmbreddare som blir stora som oljefat?). Kanske t om flytta ut lysena lika mycket som skärmarna blir utflyttade, så lysena hamnar rätt i förhållande till skärmarnas utflyttade positioner. De utflyttade skärmarna skulle få vara öppna bakåt... Bara mina två cent... _________________ Magnus Falk |
||
Jag förstår vad du menar. Precis som "Rasmusspeed" R35/R32 GTR GTR. Dom har ju bara sågat den på mitten och breddat den. Men nej de kommer bli breddare dock så räcker inte mina cliched breddare till så de blir att göra egna.. Och eftersom jag är en Touringcar nörd av största rang så blir det breddare somma stuk som en DTM bil, runda former runt hjulet och sedan gör man splitter i samma bredd som skärmarna. Typ samma stuk som wiborg och pentells Lasupra och en massa balla canards och grejjer. Aeron kommer bli svin simpel: En splitter med lite expansioner framför hjulen, Ett slätt golv med en diffuser i lagom storlek och en vingeblad A la Gt3Cup. _________________ Björn hall |
||
Efter att jag funderat som fan på hur mycket jag svetsat in i bilen så tänkte jag att jag vill väga bilen som den står nu. Dvs typ ett rullande chassie med motor och låda i.
De är igentligen sjukt meningslöst men alltid kul med lite referenser. Så med bara drivlinann i bilen så ser de ut så här Och vikten då? Sen så konstaterade jag och Jesper att vi måste ha i lite prylar för att få någon form uppfattning på hur fort de plockar på med vikt Så på med Dörrar, Ic, kyl, soppatank framstöt hela avgassystemet stol pedalställ halva instrument brädan mm. Vi bara la de på för att simulera lite vikt. Och bara av saker som måste sitta på snabbt så springer bilen iväg fort i vikt. Detta ger ju igentligen ingen relevans alls för de är massa massa andra småsaker som ska på men kul att se utgångsvikten iaf. _________________ Björn hall |
||
Vi har bollat många ideer jag och Roland fram och tillbaka. Och ganska tidigt sa jag vi ska göra den så snabb vi kan. Så Roland fick typ fria händer vad de gäller hjulupphägningen fram. Va har lagt mest energi i att kunna använda greppet så tidigt som möjligt dvs att alltid ha så mycket gummi i backen som de går. _________________ Björn hall |
||
Kommer bli riktigt bra de där
Om du skall sälja dina breddare har jag ev en polare som är intresserad |
||
Fick dit dom sista främre rören i buren nu med. Biten på A- stolpsroten upp till fjäderbenstornet. Viktigt detta tydligen då den låser tornet så att de inte kan vrida sig runt sigsjälv. Kommer att komma ett rör iframkant på tornet också som ska möta upp subframe:en är tanken.
_________________ Björn hall |
||
Funderade lite på hur jag ville gör med det främre röret från tornet. Går ju att göra typ 2 varianter. De ena är att bara dra det från tornet snett fram till ovankant ramben. Men sen såg jag den videon på civicen som bryts av i A stolpen och tänkte: nej fan heller, du att snåla nu.
Så då fick jag såga ur en bit ur rambenet för kunna dra een hela vägen ner till botten så att de möter subframes fästet. Självklart svetsat på alla ställe längs med röret. _________________ Björn hall |
||
|
||
De känns som att bygget står stilla och ja de gör det. Rent fysiskt iaf.
Jag har inventerat alla växlelådsdelar. Skrivit upp alla nummer på alla drev dogringar layshafts slutväxlar, you name it. Jag traffade Alex när jag och Daniel va och skruvade åt Rickard rydell på silverstone classics i sommras. Alex hade jobbat på Hewland och hade nu ett eget företag som hjälper folk med att leta fram delar till lite äldre lådor, typ som min. Vi bestämde oss för att hålla kontakten och vi diskuterade om inte jag behövde en lite tuffare låda än de jag hade. Hewland wgt klarar 480nm och de är en sån jag har nu men alex tyckte om du ändå ska kunna använda grejjerna till max så är det en EGTW som klarar 610nm som du ska ha. Den gör jag inte sönder och då kan du köra massa mos. Så varför inventera alla nuvarnde delar då? Jo Alex har fått i uppgift att sälja alla mina nuvarnde delar som inte går att använda i den nya låda. Detta kommer då i sin tur att finnansiera den nya ballare lådan. Och om pengarna räcker så långt och om vi har lite tur att Hewland ger oss en schyst deal så kan de bli ett av deras padellsystem. _________________ Björn hall |
||
De e så man vågar hålla ner under bron på kullen. Allt handlar om förberedelser _________________ Björn hall |
||
|
||
Ny framdämpare.
Öhlins TTX46 5vägare. Dvs hög och lågfarts justering på komp och retur samt justerbar Blowout ventil. Dom kommer i från Lada TC1 WTCC 2016. Dvs de är från en bil med typ samma vikt och grepp som min så dom borde funka ypperligt. Så nu har jag fräna dämpare fram, är jag hälften så från som SMR då _________________ Björn hall |
||
Våra race- och banåkarbilar Volvo 850 92 - första Youtube! | << 1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11 >> 3 besök senaste veckan (59977 totalt) |