Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E36 M3 3.2 -96 - Trackdaybygge
1 besök senaste veckan (1760 totalt)
Doggelol
Gävle
Här sen Nov 2017
Inlägg: 130


Trådstartare
BMW E36 M3 3.2 -96 - Trackdaybygge

Hallå!

Efter ett tags letande hittade jag en schysst kandidat att bygga trackday bil av.

Hade en Miata för ett år sen, oerhört rolig bil att köra på bana, men inte mycket mer än så. Kände att jag ville ha något med lite mer effekt, lite "mer bil" så att säga.

Spanade på E46 M3, men priserna har börjat stiga, i alla fall om man ska ha en schysst, och fick upp ögonen för E36orna. Priserna har även börjat stiga där om man ska ha någon i riktigt bra skick. Därför började jag leta efter någon med lite fix, som man kan få till ett bättre pris!

Efter att ha snackat med en bekant, så fick jag reda på att han hade en 3.2a, 4 dörr, utan taklucka som var till salu. Åkte och kikade på den, sen blev det affär!

Finns helt klart en del att göra, inte bara ut och köra. Både positivt och negativt, men istället för att lägga närmare 200k för att få en i riktigt bra originalskick, så fick jag en som det krävs en vinters jobb på, men med en hel del godis.

Bilen har för närvarande några coils av okänt märke. Supersprint grenrör, feritta platsbyggt system (ett av de snyggare systemen jag sett) - Sellholm kort styrväxel (2 varv totalt) samt en Sellholm diff, 3.73 utväxling och så ska det vara 70% låsning.


Att fixa inom en snart framtid
Lådan dålig, skrap på 3an. Har hört både ris och ros om renovering av dessa. Verkar som jag hittat en kille som kan renovera dem. Dock är det dyrt. Har dock ev fått tag på en Getrag 420g som gått ca 1000mil hos en bekant.

Kopplingen vill inte riktigt lira. "kopplingsarmen" verkar ta i tryckplattan. Vet inte om det är problem med slavcylindern eller att det saknas kopplingsstopp som gör att armen tar i när man trycker pedalen i botten.

Litet läckage från (vad det verkar som) ventilkåpan. Ny packning har inhandlats. Misstänker att man även bör köra med packnings-klet i vissa skarvar (som på de flesta BMW's) - Någon som har en guide eller kan ge några riktlinjer på var jag bör applicera detta?


Inom den kommande månaden eller två har jag väl tänkt fixa drivlinan. Spakstället ska jag kasta i närmsta soptunna, då det är helt slut. Blir antagligen ett Samsonas eller Coolerworx spakställ. Vill egentligen ha ett CAE, men tycker prislappen är lite väl saftig. Någon som har rekommendationer eller erfarenheter av de två förstnämnda?

Se över kopplingssituationen. Sitter något lättare svänghjul på den, samt annan lamell. Funderar på att byta allt så jag är 100% över vad som sitter där.

Bilen har även vissa kosmetiska saker som skall åtgärdas. Parkeringsskada på kofångare bak, hål i baklucka. Samt jordklotets fulaste framskärmar. Någon som har rekommendation på eftermarknadsframskärmar i hyfsad kvalitet? 3272kr STYCK vill bmw ha för original, känner att jag hellre lägger de pengarna på annat när de säkerligen kommer valsas en del för att få plats med däck/fälg i bra storlek. Ny baklucka skall inhandlas, antagligen från någon skrot då bmw vill ha 6000+ för en ny. Sedan lämna in de sakerna+bakstöt på lack. Kan även bli någon GT/LTW vinge.


Planer inom en längre framtid: Plocka ner bak samt framvagn, blästra samt pulverlacka. Sedan köpa det mesta i millways sortiment och montera. Står i valet och kvalet mellan Millways HR coilovers, eller KW Clubsport. Någon med erfarenheter av dessa?

Wiechers bur, sitter och sneglar på fullbur med de flesta tillvalen. Har dock lite svårt att fatta vad alla deras tillval betyder. Någon som beställt en som ev kan hjälpa mig att dechiffrera valen på sidan?

Fälgar - Antingen BBS RC, eller ett par Apex fälgar. Osäker på hur breda man behöver ha. Kollar man runt lite verkar många köra med 9 tum breda, men bilarna som sätter rekord på ringen kör med allt från 8 till 8,5 tum. Så verkar som att man inte behöver ha så breda ändå.

Motormässigt har jag planerat att hålla den så original som möjligt, och hoppas på så lite krångel som möjligt.


Bild från ett par veckor sedan när jag hämtade bilen


Bilen är i gott sällskap hos polarna som är riktiga bmw fantaster

_________________
D¤ugla5 L1ndbl¤m
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42359

Forumägare
Forumägare

Fyrdörrars M3 E36, ojojoj vad jag älskade min! Underbar!


Har aldrig sett fyrdörrars vit förr, faktiskt bara tvådörrars.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Doggelol
Gävle
Här sen Nov 2017
Inlägg: 130


Trådstartare
Re:

Magnus Thomé skrev:
Fyrdörrars M3 E36, ojojoj vad jag älskade min! Underbar!


Har aldrig sett fyrdörrars vit förr, faktiskt bara tvådörrars.


Ja, har bara kört den några mil ännu, men det är ju en speciell känsla med äldre bil med "riktig" motor

_________________
D¤ugla5 L1ndbl¤m
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1941



Angående kopplings problematiken så sätter jag en liten peng på att det kan ha med kopplingsarm/urtrampningslager att göra om det är ditsatt ett lätt svänghjul. Original blir för kort och det krävs en liten special förlängning för att få det att fungera bra med kopplingsarmen i rätt utgångsvinkel.

Grattis till en (blivande) trevlig bil thumbs up

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Doggelol
Gävle
Här sen Nov 2017
Inlägg: 130


Trådstartare
Re:

bakmotor skrev:
Angående kopplings problematiken så sätter jag en liten peng på att det kan ha med kopplingsarm/urtrampningslager att göra om det är ditsatt ett lätt svänghjul. Original blir för kort och det krävs en liten special förlängning för att få det att fungera bra med kopplingsarmen i rätt utgångsvinkel.

Grattis till en (blivande) trevlig bil thumbs up


Ja, det är vad jag/vi tror också. Hade problem med luftningen först, tröck vätskan bakvägen, sög, och luftade vanligt. Slutade upp med att lufta den upp och ned då nippeln sitter nere på slaven, luften verkade stanna uppe i slaven. Men blev bra till slut. Dock är kopplingspedalen fortfarande oerhört diffus, och ebay short shiftern gör det heller inte bättre.

Pinnen till slavcylindern är förlängd något, och tyckte det blev aningen bättre. Men som sagt, måste ju ändå av med lådan, och isär med grejerna. Så hade tänkt att det kan vara vettig att bara stoppa i allting nytt, åtminstonde mäta upp och se så allt ser rätt ut, så slipper man förhoppningsvis aldrig mer oroa sig över de grejerna.

och tack så mycket!

_________________
D¤ugla5 L1ndbl¤m
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1941



Re:

Doggelol skrev:
bakmotor skrev:
Angående kopplings problematiken så sätter jag en liten peng på att det kan ha med kopplingsarm/urtrampningslager att göra om det är ditsatt ett lätt svänghjul. Original blir för kort och det krävs en liten special förlängning för att få det att fungera bra med kopplingsarmen i rätt utgångsvinkel.

Grattis till en (blivande) trevlig bil thumbs up


Ja, det är vad jag/vi tror också. Hade problem med luftningen först, tröck vätskan bakvägen, sög, och luftade vanligt. Slutade upp med att lufta den upp och ned då nippeln sitter nere på slaven, luften verkade stanna uppe i slaven. Men blev bra till slut. Dock är kopplingspedalen fortfarande oerhört diffus, och ebay short shiftern gör det heller inte bättre.

Pinnen till slavcylindern är förlängd något, och tyckte det blev aningen bättre. Men som sagt, måste ju ändå av med lådan, och isär med grejerna. Så hade tänkt att det kan vara vettig att bara stoppa i allting nytt, åtminstonde mäta upp och se så allt ser rätt ut, så slipper man förhoppningsvis aldrig mer oroa sig över de grejerna.

och tack så mycket!


Att förlänga pinnen är "b" lösningen och det blir inte alls bra då armen jobbar i fel vinkel.
Egentligen ingen svårt att lösa när du har allt nere, bara att kolla så du förlänger hållaren till rätt längd så armen jobbat i rätt område. Tror jag har en 3d fil på hållaren jag svarvade till i alu till M20 svänghjulet på min ex bil. Vore onödigt att sätta tillbaka pansar svänghjulet igen pga av detta men ny lamell är ju aldrig fel när du ändå har grejerna nere.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Doggelol
Gävle
Här sen Nov 2017
Inlägg: 130


Trådstartare
Re:

bakmotor skrev:
Doggelol skrev:
bakmotor skrev:
Angående kopplings problematiken så sätter jag en liten peng på att det kan ha med kopplingsarm/urtrampningslager att göra om det är ditsatt ett lätt svänghjul. Original blir för kort och det krävs en liten special förlängning för att få det att fungera bra med kopplingsarmen i rätt utgångsvinkel.

Grattis till en (blivande) trevlig bil thumbs up


Ja, det är vad jag/vi tror också. Hade problem med luftningen först, tröck vätskan bakvägen, sög, och luftade vanligt. Slutade upp med att lufta den upp och ned då nippeln sitter nere på slaven, luften verkade stanna uppe i slaven. Men blev bra till slut. Dock är kopplingspedalen fortfarande oerhört diffus, och ebay short shiftern gör det heller inte bättre.

Pinnen till slavcylindern är förlängd något, och tyckte det blev aningen bättre. Men som sagt, måste ju ändå av med lådan, och isär med grejerna. Så hade tänkt att det kan vara vettig att bara stoppa i allting nytt, åtminstonde mäta upp och se så allt ser rätt ut, så slipper man förhoppningsvis aldrig mer oroa sig över de grejerna.

och tack så mycket!


Att förlänga pinnen är "b" lösningen och det blir inte alls bra då armen jobbar i fel vinkel.
Egentligen ingen svårt att lösa när du har allt nere, bara att kolla så du förlänger hållaren till rätt längd så armen jobbat i rätt område. Tror jag har en 3d fil på hållaren jag svarvade till i alu till M20 svänghjulet på min ex bil. Vore onödigt att sätta tillbaka pansar svänghjulet igen pga av detta men ny lamell är ju aldrig fel när du ändå har grejerna nere.



I see - Ja jag är ingen sån som gillar B-lösningar. Men det var det snabbaste för att kunna köra hem bilen från polarens garage med lyft, där vi kollade igenom en del grejer.

Det jag misstänker är, att det sitter ett singelmassigt svänhjul av "tunnare" modell. Det jag kollar på är ett tjockare, med samma dimension som det dubbelmassiga, dvs samma tjocklek. Fast på ca 5kg. Så med lite tur eliminerar man kopplingsproblemen då när alla dimensioner och mått är "original"

_________________
D¤ugla5 L1ndbl¤m
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1941



Re:

Doggelol skrev:
bakmotor skrev:
Doggelol skrev:
bakmotor skrev:
Angående kopplings problematiken så sätter jag en liten peng på att det kan ha med kopplingsarm/urtrampningslager att göra om det är ditsatt ett lätt svänghjul. Original blir för kort och det krävs en liten special förlängning för att få det att fungera bra med kopplingsarmen i rätt utgångsvinkel.

Grattis till en (blivande) trevlig bil thumbs up


Ja, det är vad jag/vi tror också. Hade problem med luftningen först, tröck vätskan bakvägen, sög, och luftade vanligt. Slutade upp med att lufta den upp och ned då nippeln sitter nere på slaven, luften verkade stanna uppe i slaven. Men blev bra till slut. Dock är kopplingspedalen fortfarande oerhört diffus, och ebay short shiftern gör det heller inte bättre.

Pinnen till slavcylindern är förlängd något, och tyckte det blev aningen bättre. Men som sagt, måste ju ändå av med lådan, och isär med grejerna. Så hade tänkt att det kan vara vettig att bara stoppa i allting nytt, åtminstonde mäta upp och se så allt ser rätt ut, så slipper man förhoppningsvis aldrig mer oroa sig över de grejerna.

och tack så mycket!


Att förlänga pinnen är "b" lösningen och det blir inte alls bra då armen jobbar i fel vinkel.
Egentligen ingen svårt att lösa när du har allt nere, bara att kolla så du förlänger hållaren till rätt längd så armen jobbat i rätt område. Tror jag har en 3d fil på hållaren jag svarvade till i alu till M20 svänghjulet på min ex bil. Vore onödigt att sätta tillbaka pansar svänghjulet igen pga av detta men ny lamell är ju aldrig fel när du ändå har grejerna nere.



I see - Ja jag är ingen sån som gillar B-lösningar. Men det var det snabbaste för att kunna köra hem bilen från polarens garage med lyft, där vi kollade igenom en del grejer.

Det jag misstänker är, att det sitter ett singelmassigt svänhjul av "tunnare" modell. Det jag kollar på är ett tjockare, med samma dimension som det dubbelmassiga, dvs samma tjocklek. Fast på ca 5kg. Så med lite tur eliminerar man kopplingsproblemen då när alla dimensioner och mått är "original"


thumbs up

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1941



Re:

bakmotor skrev:
Doggelol skrev:
bakmotor skrev:
Doggelol skrev:
bakmotor skrev:
Angående kopplings problematiken så sätter jag en liten peng på att det kan ha med kopplingsarm/urtrampningslager att göra om det är ditsatt ett lätt svänghjul. Original blir för kort och det krävs en liten special förlängning för att få det att fungera bra med kopplingsarmen i rätt utgångsvinkel.

Grattis till en (blivande) trevlig bil thumbs up


Ja, det är vad jag/vi tror också. Hade problem med luftningen först, tröck vätskan bakvägen, sög, och luftade vanligt. Slutade upp med att lufta den upp och ned då nippeln sitter nere på slaven, luften verkade stanna uppe i slaven. Men blev bra till slut. Dock är kopplingspedalen fortfarande oerhört diffus, och ebay short shiftern gör det heller inte bättre.

Pinnen till slavcylindern är förlängd något, och tyckte det blev aningen bättre. Men som sagt, måste ju ändå av med lådan, och isär med grejerna. Så hade tänkt att det kan vara vettig att bara stoppa i allting nytt, åtminstonde mäta upp och se så allt ser rätt ut, så slipper man förhoppningsvis aldrig mer oroa sig över de grejerna.

och tack så mycket!


Att förlänga pinnen är "b" lösningen och det blir inte alls bra då armen jobbar i fel vinkel.
Egentligen ingen svårt att lösa när du har allt nere, bara att kolla så du förlänger hållaren till rätt längd så armen jobbat i rätt område. Tror jag har en 3d fil på hållaren jag svarvade till i alu till M20 svänghjulet på min ex bil. Vore onödigt att sätta tillbaka pansar svänghjulet igen pga av detta men ny lamell är ju aldrig fel när du ändå har grejerna nere.



I see - Ja jag är ingen sån som gillar B-lösningar. Men det var det snabbaste för att kunna köra hem bilen från polarens garage med lyft, där vi kollade igenom en del grejer.

Det jag misstänker är, att det sitter ett singelmassigt svänhjul av "tunnare" modell. Det jag kollar på är ett tjockare, med samma dimension som det dubbelmassiga, dvs samma tjocklek. Fast på ca 5kg. Så med lite tur eliminerar man kopplingsproblemen då när alla dimensioner och mått är "original"


thumbs up

Bild på min adapter, hojta om du vill ha mått framåt.


_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Doggelol
Gävle
Här sen Nov 2017
Inlägg: 130


Trådstartare
Re:

bakmotor skrev:
bakmotor skrev:
Doggelol skrev:
bakmotor skrev:
Doggelol skrev:
bakmotor skrev:
Angående kopplings problematiken så sätter jag en liten peng på att det kan ha med kopplingsarm/urtrampningslager att göra om det är ditsatt ett lätt svänghjul. Original blir för kort och det krävs en liten special förlängning för att få det att fungera bra med kopplingsarmen i rätt utgångsvinkel.

Grattis till en (blivande) trevlig bil thumbs up


Ja, det är vad jag/vi tror också. Hade problem med luftningen först, tröck vätskan bakvägen, sög, och luftade vanligt. Slutade upp med att lufta den upp och ned då nippeln sitter nere på slaven, luften verkade stanna uppe i slaven. Men blev bra till slut. Dock är kopplingspedalen fortfarande oerhört diffus, och ebay short shiftern gör det heller inte bättre.

Pinnen till slavcylindern är förlängd något, och tyckte det blev aningen bättre. Men som sagt, måste ju ändå av med lådan, och isär med grejerna. Så hade tänkt att det kan vara vettig att bara stoppa i allting nytt, åtminstonde mäta upp och se så allt ser rätt ut, så slipper man förhoppningsvis aldrig mer oroa sig över de grejerna.

och tack så mycket!


Att förlänga pinnen är "b" lösningen och det blir inte alls bra då armen jobbar i fel vinkel.
Egentligen ingen svårt att lösa när du har allt nere, bara att kolla så du förlänger hållaren till rätt längd så armen jobbat i rätt område. Tror jag har en 3d fil på hållaren jag svarvade till i alu till M20 svänghjulet på min ex bil. Vore onödigt att sätta tillbaka pansar svänghjulet igen pga av detta men ny lamell är ju aldrig fel när du ändå har grejerna nere.



I see - Ja jag är ingen sån som gillar B-lösningar. Men det var det snabbaste för att kunna köra hem bilen från polarens garage med lyft, där vi kollade igenom en del grejer.

Det jag misstänker är, att det sitter ett singelmassigt svänhjul av "tunnare" modell. Det jag kollar på är ett tjockare, med samma dimension som det dubbelmassiga, dvs samma tjocklek. Fast på ca 5kg. Så med lite tur eliminerar man kopplingsproblemen då när alla dimensioner och mått är "original"


thumbs up

Bild på min adapter, hojta om du vill ha mått framåt.




Ser smutt ut! Detta är alltså lösningen om man kör med M20 svänghjul?


Skulle kunna tippa på att det är ett M20 svänghjul de stoppat i min, eftersom det var liknande syndrom som du hade haft.

Jag spanar lite på detta svänghjul, ser ut att vara samma utformning som ett original, tror du man slipper problemen och behöver inte köra ovan adapter som du visade med detta?



_________________
D¤ugla5 L1ndbl¤m
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 828



Jag åker med detta svänghjul på min S54.

Passar rakt på. fungerar klockrent, vikt 5,5kg

http://www.dli-teknik.se/index.php?section=products&subsection=7&cat=32&s1cat=668&s2cat=1374&showprod=6408&lang=sv

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1941



Re:

Doggelol skrev:


Ser smutt ut! Detta är alltså lösningen om man kör med M20 svänghjul?


Skulle kunna tippa på att det är ett M20 svänghjul de stoppat i min, eftersom det var liknande syndrom som du hade haft.

Jag spanar lite på detta svänghjul, ser ut att vara samma utformning som ett original, tror du man slipper problemen och behöver inte köra ovan adapter som du visade med detta?




Ja, det fungerade klockrent. Ska tilläggas att detta är MIN lösning på problemet när man kör M20 svänghjul. Hade egentligen inget problem praktiskt, märkte när jag bytte till M20 svänghjul att det inte stämde och skissade ihop denna lösningen. När jag kollade lite då så var det en del som körde "b" (enligt mig) lösningen och bara förlängde pinnen till cylindern. Men som sagt, det gör att armen inte jobbar i rätt vinkel.

Visst, det svänghjulet funkar säkert rakt av. Tänkte kanske att du kan spara en slant om svänghjulet är i bra skick, jag är van att ha ganska sträng budget.....

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Doggelol
Gävle
Här sen Nov 2017
Inlägg: 130


Trådstartare
Re:

bakmotor skrev:
Doggelol skrev:


Ser smutt ut! Detta är alltså lösningen om man kör med M20 svänghjul?


Skulle kunna tippa på att det är ett M20 svänghjul de stoppat i min, eftersom det var liknande syndrom som du hade haft.

Jag spanar lite på detta svänghjul, ser ut att vara samma utformning som ett original, tror du man slipper problemen och behöver inte köra ovan adapter som du visade med detta?




Ja, det fungerade klockrent. Ska tilläggas att detta är MIN lösning på problemet när man kör M20 svänghjul. Hade egentligen inget problem praktiskt, märkte när jag bytte till M20 svänghjul att det inte stämde och skissade ihop denna lösningen. När jag kollade lite då så var det en del som körde "b" (enligt mig) lösningen och bara förlängde pinnen till cylindern. Men som sagt, det gör att armen inte jobbar i rätt vinkel.

Visst, det svänghjulet funkar säkert rakt av. Tänkte kanske att du kan spara en slant om svänghjulet är i bra skick, jag är van att ha ganska sträng budget.....


Ja, du har helt rätt i det. Skulle vara skönt att spara 6-10k på nytt kopplingspaket, och lägga det på typ ett CAE spakställ eller något istället! Ska ned med lådan i helgen tänkte jag, och har kollat med en kille som är duktig på svarv/fräs - Du har inte lust att skicka över ritningen på något sätt? Isåfall kanske jag kan lösa det redan i helgen. Har fixat en pinne med originallängd till slaven också, så där är det grönt redan!

_________________
D¤ugla5 L1ndbl¤m
Citera
FreddanO
08
Här sen Feb 2015
Inlägg: 100



Re: 1996 BMW E36 M3 3.2 - Trackdaybygge

Doggelol skrev:
Litet läckage från (vad det verkar som) ventilkåpan. Ny packning har inhandlats. Misstänker att man även bör köra med packnings-klet i vissa skarvar (som på de flesta BMW's) - Någon som har en guide eller kan ge några riktlinjer på var jag bör applicera detta?

Vet inte om det ser likadant ut på S-maskinerna, men på M52 är det skarvarna mellan topp och VANOS samt halvmånarna i bakkant som man "ska" kleta lite extra på/i.

_________________
Fredrik Olsson
Citera
Doggelol
Gävle
Här sen Nov 2017
Inlägg: 130


Trådstartare
Re: 1996 BMW E36 M3 3.2 - Trackdaybygge

FreddanO skrev:
Doggelol skrev:
Litet läckage från (vad det verkar som) ventilkåpan. Ny packning har inhandlats. Misstänker att man även bör köra med packnings-klet i vissa skarvar (som på de flesta BMW's) - Någon som har en guide eller kan ge några riktlinjer på var jag bör applicera detta?

Vet inte om det ser likadant ut på S-maskinerna, men på M52 är det skarvarna mellan topp och VANOS samt halvmånarna i bakkant som man "ska" kleta lite extra på/i.


Ja, jag misstänkte att det var något sånt. För det verkar vara precis i framkant, hörnet där ventilkåpan möter vanosenheten det läcker, och har runnit ned den första decimetern framme på avgassidan av blocket, så det ser ut nästan som det läcker från vanosenheten. Men vanosern är helrenoverad med packningar och anti rattle av Dr.Vanos för ca 3500mil sen, så det bör inte vara det kan man tycka...

_________________
D¤ugla5 L1ndbl¤m
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1941



Re:

Doggelol skrev:
Du har inte lust att skicka över ritningen på något sätt? Isåfall kanske jag kan lösa det redan i helgen.


Du har PM.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E36 M3 3.2 -96 - Trackdaybygge
1 besök senaste veckan (1760 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande