Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 e92 2009 - Ess 650 Till salu! | 1, 2 >> 4 besök senaste veckan (7389 totalt) |
Hej hej, dags att presentera nya busbilen som får ta an där RUFen slutade efter 1 års trogen tjänstgöring med Granturismoevent i Riga som avslutning på min tid med den.
RUFen har kommit till ett bra rejsa-hem där den tas omhand om på ett mycket bra vis Nya bilen är alltså en M3-e92 som inhandlades i somras uppe i Umeå. Ett riktigt fint och påkostat exemplar som jag ska försöka att njuta av en bra stund, vi får se hur det går med det. Spec som följer: DKG Ess 650 kit vmax 330kmh. Supersprint helsystem catlöst a 110db. Stoptech 380mm bromsar fram KW3 Clubsport BBS Challenge 19 ,9,5 fram 10,5 bak Michelin PS4S 285/35 bak 265/35 fram DO88.se extra kylare 4st. ESS växellådsprogramvara Nybytta vevlager i förebyggande syfte Millwaybussningar i framvagn och bakvagnsbrygga Hämtning i Umeå. Mellanlandning på sommarstället i gott sällskap. Tyckte den såg lite tom ut i fram så jag monterade en Kinasplitter i kolfiber, lite mindre än GT4a varianterna som finns för att inte störa aerobalansen alltför mycket, denna har sedemera kompletterats med en större ankstjärt på bakluckan och nu upplevs bilen mer högfartsstabil än innan. Lite söndagsturer har det hunnit bli samt en banträff på gelleråsen i blött med sopslut Cup1or och svartflagg pga ljudnivå Planen med bilen är att ha något kul att göra tills det att jag kan fortsätta på M1-bygget som ska bli ren banbil. MVH Erik Wedlund _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Den låter en del, vi skrämde livet ur några stycken när vi åkte till avesta....två sportraggarbilar på varvstoppen _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||
Hehe javisst är det bra _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Riktigt trevligt, njae det blir det inte, men den var inte speciellt kul på våra gokartbanor ändå när man kommer från RUFen . Den här känns mest klumpig Det får bli en boulevardracer sålänge _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
||||
Tack tack, har inte testat än men skulle tippa på ca 7. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
En kall vårdag gör den 100-200 på 6,3 med full tank och 2 pers i bilen! En toppfart på 340 är också väldigt trevligt! Däremot är jag sjukt missnöjd med MPS4S, jag gick upp från 265/35 19 till 285/35 19 bak, bilen är fan okörbar över 210. Den viftar på röven som värsta twerkarbruden kl 0300 på Reeperbahn.. När jag köpte bilen satt det Cup1 runtom, den var klippstabil i 280+ , ett finger på ratten, numera är det ofrivilliga filbyten som gäller, skitkul... MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Att det kan skilja sjukt massa mellan olika däck vet jag men är du hundra på att inget ändrat sig med hjulvinklar en liten liten aning, speciellt bak då, eller någon bussning eller så blivit kass? _________________ Magnus Thomé |
||||
Daniel på bandhages däck har ställt vinklarna 2 ggr. Ingen skillnad. Det sitter stumma bussningar till bryggan och resten är ledlager i hela bakvagnen.. Jag ska testa med 2 däck jag har liggandes, cup 1 på 19" lemans extra. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Trist. Minns jag hade olika däck fram o bak på E36'an en gång och bilen blev som förbytt (rdäck men minns inte vilken kombo som var så kass) . Mest förvånad att det just är 4S som inte lirar.
_________________ Magnus Thomé |
||||
Nu har jag testat med 265/35 19 ps4s fram och 245/35 19 Cup 1 bak. Klipp-stabil i 220.
Testade sen med 265/35 19 ps4 bak och 245/35 Cup 1 fram, okörbar i högre fart. Nu sitter det vingeldimension 265/285 35 19 ps4s runtom, Bra raktframgrepp men orolig som satan i fart. Pissdäck. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
konsigt problem
jag kör med samma kombo orginalfälgar med 245/265 klippstabil på autobahn till varvstopp på 7 an, till o med ringen går att köra med attack, det är en e93 2012 orginal hjulinställningar o orginal bussningar samt orginal DTC, endast sänkt 25/15 H&R. köpte däcken förra våren och de är stämplade 17. /M _________________ Martin Viberg |
||||
Ah riktigt skumt.
Tror det är kombinationen högre däckssida bak gentemot fram som gör dem mjukare än framdäcken, då blir den orolig bak typ. Det funkar hyffsat I jämn fart, oavsett fart, men inte på acc. Ska labba med mer däckstryck innan jag börnar upp skiten i vredesmod. Mvh Erik Wedlund _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Nu har jag felsökt lite mer, hade väldigt högt lufttryck bak, långt över dem 2,6 som manometern på macken visade.
3,3 istället för 2,6. Sänkte nu till 2,4 och däcken beter sig helt annorlunda, fortfarande inte perfekt men mycket mindre oroliga i fart och under acceleration! MVH Erik Wedlund _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 e92 2009 - Ess 650 Till salu! | 1, 2 >> 4 besök senaste veckan (7389 totalt) |