| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Finns det bra uprights från std bil?
|
3 besök senaste veckan (1369 totalt) |
|
Jag forskade i det för några år sedan. Och det verkar vara svårt.
Alla säger olika. Men det är alltid något som Inte blir 100% bra. Volvo 140 spindlar verkar väll vara "skapliga". Stabila och relativt lätta. Enkla att hitta. Finns rätt typ av undre leder och lätt att modifiera till önskad hålbild _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
|
Hej.
Kör TVR och har dubbla A-armar runt om. Uppbyggd runt Ford Sierradelar och det finns delar att köpa löst runt om i ENGLAND. Bla a. på TVR parts Ltd Har tomvikt 1070kg och 50/50 i viktfödelning.
_________________ Hasse Kerfstedt TVR Chimaera 500 |
|
Ascona A
Ascona A är lätta o smidiga o med nav 4X100 bult delning Annars är min favorit Triumph Spitfire nav = 3.75" bultdelning _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
|
Tävlingsvikt och aero påverkar ju lasterna så olika stora hjullager mm passar ju olika lastfall.
Med lägre laster kan ju tom Miatans delar fungera, men det är ju lite humlans flykt att det fungerar ens med R-däck i längden för tonnet jämnt utan aero (hjullagren är inte stora och baknaven spricker till slut). https://www.ginetta.com/index.php/ac G50-C0002 G50 G55 Machined Upright Rev E Subassembly £363.02 Samma upright runt om, men jag har ingen aning om vad som ingår i "Subassembly" eller vilka vinklar det ger fram mm. Bara som ett exempel på köpedel som kan vara rätt sak för jobbet, och de jar ju gjort så många bilar att man nästan kan kalla det standardbil
|
|
C5/C6 spindlar är mycket bra. 10mm scrub bara om man använder originaloffset på fälgarna.
Originalbromsarna biter bra också, vilket gör att man kan ta hela paketet (bromsar/fälgar/spindel) om man vill göra det enkelt för sig. |
![]() |
Skruva banåkabil
Finns det bra uprights från std bil?
|
3 besök senaste veckan (1369 totalt) |