Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E46 M3 GTS -02 | << 1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14 >> 3 besök senaste veckan (97809 totalt) |
Det va ett jädra tjat ! _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||||
Ja och tro inte jag kommer att ge mig hhaha, Bilen är byggd och utvecklad där, varför inte göra den lycklig på samma gång som du blir det _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
||||
ser ju nästan ut som slicks på bilden :-) _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Kul att du tycker att det är en inspirerande tråd och kul läsning Jonas! _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||||
Dax för en lite vinter uppdatering.
Då jag på senare tid har funderat över mittkonsolens vara/inte eller utseende så bestämde jag mig för att demontera den och se vart det slutar när jag sätter ihop den.. Dessutom så hade jag oxå bestämt mig för att flocka instrument brädan. Till en början så skulle jag göra det själv, tänkte köpa utrustning av Hardmotorsport. Men så av en slump kom jag i kontakt med en herre i Borås som heter Magnus, han har utrustning och flockar för "hus behov" så att säga. Sagt och gjort, åkte och lämnade brädan och en vecka senare var den färdig . Har kontakt uppgifter om någon annan är intresserad. Blev riktigt nöjd med resultatet, precis som jag önskade. När brädan ändå var ute så passade jag på att rensa ur massa kabel som ändå inte används , blir en del. La det senare i en påse och ställde den på vågen, slutade med 2kg onödig kabel. Är fortfarande inte helt säker på hur det skall se ut runt mittkonsol/växel väljare, men det får tiden utvisa. Bestämde mig i alla fall för att nedre delen/mittkonsols delen av brädan inte skall tillbaks in i bilen. Däremot så tänker jag lägga in golv mattan igen, blir lite mysigare så .. Sen tror jag att det blir en kolfiber platta under klimapanelen som knappar och hiss switchar får sitta i. I skrivande stund så är bilen hos min vän svetsaren som gör bakvagns förstärkning med rör i kupen och infästningar imot bakre stötdämpartornen. Jag skruvade ner bakvagn och tank hos honom i lördags och lämnade bilen hos honom och imorgon skall jag åka och montera ihop o hämta bilen om allt går som det skall. Kändes sådär att köra iväg bilen i lördags, minusgrader, snö och salt Fick i alla fall lånat en omgång vinter hjul så att den rullade lagligt. _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||||
|
||||
Trevlig bil! Ber om ursäkt för att jag lägger till en efterlysning i din tråd...
Hej alla M3 E46 ägare/följare! Till ett utvecklingsprojekt söker jag en M3 E46 rear subframe. Dvs hjälpramen som diffen sitter i. Köper gärna en begagnad om nån har en liggandes (kanska någon som har bytt ut en gammal rostig subframe?), eller lånar gärna för att mäta på. Kan även köra för att mäta på en subframe förutsatt att den är nerskruvad från bilen, och att det är rimligt nära Malmö/Lund. Supertacksam för alla tips jag kan få. Tack på förhand! Vincent Practical Performance RnD _________________ Vincent Pihlström BMW M3 E46 04 flyttsak |
||||
Kul att ni gilla min panel, det gör jag oxå så därför kommer det en bild till.
Igår så var svetsaren färdig med sitt jobb, så då var det bara för mig till att åka dit och montera ihop bilen igen . Före. Efter! Långa bultar ifrån Vincent och hyllsor till rörstumparna som står på orginalin fästningen ifrån Millway. Han förstärkte även de främre länkarms infästningar som sitter i golvet samt runt de bakre fjädertornen. Enda funderingen som jag har lurat på är, se bild, rosa pil! Plattan som är svetsad ovanpå tornet och den som sitter på sidan borde anslutit i mot varandra, tycker jag...... Svetsaren sa att det blir tillräckligt starkt ändå även om du monterar coilovers bak .... Vad tror den samlade expertisen? Kommer detta att räcka om jag beter till Coilovers bak i framtiden? Slapp köra hem bilen i vinterväglaget igår kväll, han körde hem den på transport , skönt säger jag! _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||||
Hej Vincent! Tyvärr har inget sådant liggandes. Tack för bultarna, blev grymt! _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||||
Det ser stabilt ut Mattias!
Ang coilover bak så funkade det för mig helt utan förstärkningar på E46. Testade ändå ganska många hundra varv Vad vet jag, kanske har andra haft problem. _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Tack Marcus, känns låter bra! _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||||
Fast det kanske frestar mer på ringen än att smyga runt på Kinnekulle ring som jag Men det ser ju rejält ut tycker jag _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Sedan bilen kom hem så har jag slipat, grundat och kittat div svetsar. Sen så sprayades det en del, eller ganska mycket .
Nu så börjar det bli dags för ihop montering av bilen, men man vet ju vilken tid det tar då man alltid hittar något att skruva på .... Planen är i alla fall att ha den färdig 1a April. Kvarstår: Bygga nya bromskylnings sköldar fram. Snickra ihop någon form av mittkonsol. Byta vätskor överallt. och säkert en del till...... _________________ Mattias Redebratt Instagram: m.redebratt E46 M3 BTG 7.45 192st varv Kinnekulle:58,43. Falkenberg: 51,31. |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E46 M3 GTS -02 | << 1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14 >> 3 besök senaste veckan (97809 totalt) |