Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
927 besök totalt |
Åka bana på vintern?
Hej! Ber för det första om ursäkt för min inaktivitet (lär väl inte bli jättemycket bättre, än iaf..). Finns ju inteså mycket att diskutera med er banåkare innan man fått sitt egna kort ![]() Iaf, så nu börjar det närma sig! Körkortet! I dec iofs, men bara tre månader exakt nästan. Det jag funderar över är banåkning på vintern, finns det någon bana som värms upp eller finns det någon inomhusbana som det går att gasa lite på? Ni kommer ju ihåg när jag kom hit. Då var jag inte mycket för bana.. Efter att ha varit ute och åkt lite på småvägarna här med scorpio v6an så har det vänt. JAG VILL ÅKA BANA! ![]() ![]() ![]() Det som sätter käppar i hjulen är ju snön, det är nog bra mycket snö lagom tills att jag får kortet. Och då är det ju ytterligare några månader innan det blir varmt igen.. ![]() ![]() Jaja. Om ni vet av något sånt jag söker, så säg gärna till! Gärna om det krävs någon licens eller annat för det också.. ![]() Tacksam för svar! Mvh, Peter (Föressten så kommer Caprin att gå på bana, har ändrat mig ![]() _________________ Peter Eriksson, 17, Sala. Längtar efter kortet ![]() |
||
Njaaa... De sista banträffarna brukar ju landa i oktober nånstans? Kika i Thomés eminenta Bankalender här!
![]() Annars så kommer ju vintern med kyla och is, kanske är ett bra sätt att lära sig balansera sin bil genom att köra på en upp-plogad isbana? Några motorklubbar brukar ju hålla banor igång på vintern, håll ögon och öron öppna. OBS, jag är livrädd för svaga sjöisar så se till att isen är säker först! och åk aldrig ensam! Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Just nu så går man ju o trånar efter att komma ut på en fint plogad sjö en solig o fin Januaridag
![]() ![]() Det är nog den typen av banåka vi får ägna oss åt på vinterhalvåret! o det är ju inte fel ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Tänker i samma banor nu. Försöker undertrycka banåkakänslorna så mycket det går och sikta på isåkningen i vinter eftersom jag inte har någon banåkabil nu. ![]() Isåkning är kul. Särskilt om man har en bil man inte bryr sig så mycket om så man kan ta spjärn mot snövallar och liknande. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||
Körde hela vintern med farsans 740, det blev väldigt mycket sladdtränande på parkeringar och i industriområden, kan säga att man blir jäkligt mycket bättre på att kontrollera bilen efter att ha fått känna på den ordentligt.
Den här vintern så blir det åka med min 924 om den är samarbetsvillig, snököra e kul, men inte för bilen ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
927 besök totalt |