Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2148 besök totalt |
hejsan...
jag är ute där lite då o då o tittar o kör.. ![]() kollade tiden på två bilar.. en bmw m3 e36:a (banbil) o en gul s60 (banbil). dom låg o lekade o hettsade varann.. väldigt kul o se på. om jag inte minns fel så var det låga 1,44. ![]() _________________ johnny jonasson jag kör omkring med en låg grön bmw 325 -95 jag är båtflykting... (gotläning). |
||||
hej igen..
den bmw m3 som jag nämnde tidigare har fått en ny tid. 1,38,16. jag skall testa mig skälv någon dag o se vad jag får för tid.. _________________ johnny jonasson jag kör omkring med en låg grön bmw 325 -95 jag är båtflykting... (gotläning). |
||||
är det den ljushåriga killens m3a, som var instruktör?
är det m3an som finns i slutet på denna sida? http://turbo2.mine.nu/ _________________ Mathias Lövdblad |
||||
hejsan.. nej det är inte den svarta m3:an som du menar. den m3:a som jag pratar om är en lila m3:a e36 som är helt rensad o gjord för bana. jag skall se om jag kan få fram en bild på den.. _________________ johnny jonasson jag kör omkring med en låg grön bmw 325 -95 jag är båtflykting... (gotläning). |
||||
Två fina dagar i helgen: Fri körning hela lördagen och så Porscheklubbens banmöte på söndagen. Bilder och eftersnack kommer säkerligen upp i annan tråd.
Nå: Naturligtvis ingen rejsing/ tidtagning på söndagen, men på lördagen togs däremot en hel del tider. ![]() Ny bana för de allra flesta, krävdes många varv för att lära sig hitta runt. Mest imponerad var jag av en av förarna från PCS Racing som med en standard 944 S2-91 (211 hk och runt 1400 kilo inkl förare) låg och pendlade mellan höga 1,36 och 1,37 nånting under flera varv. ![]() Förutom bur, 16" R-däck och PFC bromsbelägg, så var bilen väldigt nära originalutförande. Det fanns naturligtvis några snabbare ekipage också, men då pratar vi om bilar med kanske 100 hästar till och betydligt bredare däck. Intrycket av banan är alltså att man kan åka riktigt fort även med "effektsvaga" bilar och det är ju ganska kul!. Själv körde jag Jonas Jarlmarks svarta 911 under båda dagarna. Inga tillförlitliga tider från lördagen, tyvärr, men jag är nöjd med körningen som helhet. och sist men inte minst: Vilken sjukt rolig bana! ![]() _________________ -- |
||||
Jag mätte höga 1.36-1.37.5 på en GT 3 med gatdäck. Kul att träffas Fredrik! Alltid roligt att möta rejsakompisar!
Nya slingan är riktigt spännande med sina nivåskillnader. Jag var ut och körde på lördagen bland alla Porschar och de svischade förbi både till höger och vänster... Själv fick jag lära mig att det är viktigt med rätt däckstryck när man kör på bana. Under första passet hade jag fruktansvärt överstyrt, men efter att jag tappade ur ett halvt kilo ur bakdäcken blev det betydligt bättre. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
1.31 med Corvetten. Men detta är ju en banbil, så det räknas kanske inte. Måste tyvärr erkänna att det går att köra betydligt fortare. Problemet är att få högerfoten att hålla ner när banan försvinner rätt upp i himlen och man siktar mot tredje grantoppen från vänster. Mycket skymda kurvor är det...
Kommer att bli en helt fantastisk bana dock! /Michael Karpers |
||||
Är det dena jord fräs..
![]() http://www.skodaklubben.com/upload_c
ps nån med färska bilder från banan... var där i April men ej sett några sen des.. //Greven _________________ mvh Leif Ankarschiöld Skyline R32 GTR GODZILA |
||||
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Alltså, för mycket vikt känns ju alltid som man har. Och är det någonstanns GT3:an känns klumpig så är det väl på Kinnekulle. Just på GR kommer nog inte bilen till sin rätt. Utväxlingen stämmer inte alls och banan är ganska långsam vilket gynnar lättare bilar. Men vissgt finns det partier där den funkar, men även partier där man åkte fortare med RS:en. Din bil borde vara bra för den banan, har du nå'n kläm på vad du åker och hur känns bilen där? _________________ Stefan Larsson |
||||
Halloj!
Jag har kommit ner till 1.43 men vår Alfa 75 3.0:a budget-racer, The Raukster". Den är orginal i motor m.m, men den är urriven inuti. Får vi bara lite friska däck på den kan jag nog kapa ett par sekunder till... Nångång skulle det vara kul att köra hem ifrån banan utan att nåt i bilen rasat åxå ![]() mvh Seb Team Rauk Race _________________ -Sebastian Stein- Porsche 968 CS -93 M030 M220 Ett par Alfor åxå... Gotland Ring-instruktör och transaxelfantst ![]() |
||||
Jag har bara åkt korta slingan med min bil. Där funkade den väl sisådär, både jag och Jonas Jarlmark, som också testade lite, tyckte att den betedde sig ganska märkligt, särskilt över höger-vänster-knixen innan hårnålen. Man fick hålla igen för att inte hamna i gruset och det gick inte alls att hålla lika aggresivt spår som med med Jonas SC 3,2, som vi körde nu senast (på hela slingan). Tider med SC:n? Första dagen typ 1,36-1,38. Andra dagen, när det började gå tillräckligt fort, var det ju inte tillåtet med tidtagning. SC:n gick i alla fall jättebra hela tiden - jag tror banan passar någorlunda lätta bilar med "lagom" effekt. _________________ -- |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2148 besök totalt |