Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2503 besök totalt |
Små hojjar?
Tjenare allihopa! Satt igår och fundera över dessa små motorcyklar (kalla de moped) ![]() Dom är inte större än en liten cykel för en 5åring och går som själve fan :P Finns folk som tävlar med dom i Sverige också, är väl något gokart liknande i tävlingsform. Vart finns de mer info om dessa? Någon som har en länk? Priser? Vart man köper dom? etc etc. Tacksam för svar. //Erik _________________ Erik Börnstedt |
||||
kallas för Mini Moto, mini bike eller Pocket Bike. Ja det finns tävlingar i Sverige och de går att köpa här. De billigaste hittar man i Kina för ca 2500:- om man köper stora partier. Kolla på www.sporthoj.com där brukar folk gå ihop och köpa ett lass annars går det ofta och hitta på t ex Blocket.
Vill du ha mer info så sök på www.sporthoj.com http://www2.blocket.se/view/3208786. |
||||
Jag beställde via Sporthojs jättegruppköp (nästan 700 förhandsbokade minihojar!!!)
http://ybob.en.ec21.com/GC00442756/C Här e en länk till den Kinesiska leverantören. Den populäraste modellen heter CIG-14E och kostar ca 160-170$ i kina + frakt ca 20$ + 65-70$ för moms, skatt och tulldokument och sånt. Totalt klart under 2000SEK så betala inte 7-8000kr för en plastleksak på blocket......... Lås tråden.....tvåhjulingar. EDIT: Eller flytta till OT. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Jag körde en sådan förra året på en innomhusbana. Det var tok-kul!
![]() ![]() ![]() ![]() Banan hade en "ess-kombination" som slutade i en tajt 180-gradare. Efter att ha provat styrutslaget så var det uppenbart att man skulle vara tvungen att åka på "armbågarna" för att komma runt. Jag var grymt misstänksam mot detta då jag misstrodde att den verkligen skulle orka det (och skulle greppet finnas där?) Redan efter ca 50 centimeters(!) körning försvann tankarna på om den skulle orka! ![]() >FSN - 2000 spänn låter otroligt! Kan man få tag på en för 2 - 4000 tusen så är en sådan leksak given! Vart & hur sätter man upp sig på ett gruppköp? Hur länge behöver man vänta? ![]() _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||||
På sporthoj.com så har det varit ett gruppköp som avslutades igår!!!! Men det är många som inte hann med och det är redan nya köp på gång. Var noga med skillnaden på pocketbike och mini moto/bike, pocketbike är tydligen större och slöare..... På sporthoj.com så finns det en tråd i forumet om gruppköp av minimoto, den är över 100 sidor lång. Infon du behöver finns där nånstans, gissar på sidan 65-80 ungefär ![]() _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Jag har kört ett par ggr och det är en kick!
Herregud om det inte rör sig om mer pengar..vafan...Frågan är ju om det går att fixa reservdelar, vad är det för motorfabrikat osv till dessa? Fan...dessa leksaker.. ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
ne.. menar om det e seriöst att vilja ha en sådan ![]() ca 2300 kr _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Som sagt... Jag är seriös! Jag har velat haft en sedan första provturen i Tulling ( http://www.pocketbikeracing.com/ ) men jag har tidigare hela tiden fått prisuppgifter på minst 10 - 15 000... Hör av dig när det är dags! ![]() ![]() _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||||
dessa för 2300 är inte tävlingsgodkända i Sverige. utan dessa är luftkylda med vajerstyrde skivbromsar.. inte hydrauliska. & de har plåt-rörs ram & inte aluminium/magnesuim ram. Men de ser likadana ut ändå "TYP" MVH/ ..........K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Har ingen betydelse... Har inte tänk tävla med den - just for fun! ![]() _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||||
32 dagar har en kille på Z fått besked om .... _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Vet du hur betalningen går till? _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2503 besök totalt |