| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Måste bilen mappas om vid byte av avgassystem?
|
1413 besök totalt |
|
Har en Polo R WRC med steg 1 chip på ca 310 hk samt sportluftfilter och större IC. Funderar nu på att byta till milltek downpipe samt catback. Undrar därför om jag måste mappa om bilen efter bytet eller kan jag köra vidare med steg1 chippet? _________________ VW Polo R WRC -14 NS: 29 varv |
||
|
Du behöver nog inte. Men där är såklart att tjäna på ett nytt chip.
Gissar att katten sitter direkt efter turbon som på TFSI:erna och då borde du få ett mindre mottryck i avgasröret med större downpipe. Vad kör du med för leverantör av chipet idag? _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||
|
Re: Måste bilen mappas om vid byte av avgassystem?
Lämpligast kollar du med din chipsleverantör vad de anser i ditt fall och deras (i alla fall sålda) trimning om det är problemfritt eller om det blir problem. Tänkvärt mindre mottryck och mindre egr-effekt och då kan inte tändningskurvan vara lika avancerad. _________________ Roland Johansson |
||
|
PBZ har chiptrimmat den.
Yes ska höra mig för vad de anser ville mest skapa mig en opartisk bild innan jag kontaktar dem. Det är isf 10 hk extra man får med ett steg2-chip tillsammans med ett nytt avgassystem. Känns inte så motiverande att betala 5000:- för det. Vad är det värsta som skulle kunna hända om man kör vidare med steg1-chippet och ett nytt avgassystem (turbo-back)? _________________ VW Polo R WRC -14 NS: 29 varv |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1413 besök totalt |