Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1103 besök totalt |
2-kolvs ok med dubbla slangar
http://www.racingtires.nu/broms.htm Tanken är väl att det ska bli lite av ett 2-kretssystem? Men hur kan de ha löst det där "inne" ? Känns lite viktigt att båda kolvarna trycker likamycket, eller ? _________________ Daniel Steiner |
||
Re: 2-kolvs ok med dubbla slangar
I många 4 och 6kolvs ok har man olika area på kolvarna och i.o.m. det har man gjort det omöjligt för sig att få samma tryck. Därför tycker jag man kan dra slutsatsen att det inte är så viktigt.. Därimot blev ja mycket nyfiken när jag såg dessa för det är något liknande jag jagat efter till att ha som bakbroms för hydraulisk handbroms med separat krets. Den avgörande frågan är om det är samma belägg på båda kretsarna, för då blir de direkt problem att ha den ena för fot och den andra för handbroms.. jag har hört talas om något volvook som skulle vara på detta sättet och det kan juh hända att det är det vi ser på bilderna... |
||
Hej
Det är väl samma princip som Volvos 4-kolvsok i exempelvis 140 och 240. Man kan då få Volvos triangeldelning av kretsarna, där varje krets sköter ett bakhjul och två halva framhjul, så att säga. Rimligen är det bra om man får samma tryck på båda kolvparen... /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1103 besök totalt |