| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Volvo P1800 -69 kompressor
|
12 besök senaste veckan (215640 totalt) |
|
Re:
-74 kom väl 8-bult så blir det lättare för folk att kolla/leta! mvh _________________ Tobias Hedlund |
||||
|
Verkligen trist!
Hoppas du får ihop den snart så man får höra rytet i den arga B20in. Men vill du ha något enklare projekt så har jag en bunt med Renaulter som du kan förädla
_________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||
Ja verkligen trist! men det är bara att bita ihop och komma igen! Pax för R8 Gordini:n
_________________ Daniel Lind P1800 -69 kompressor Toyota Corolla KE35 -76 (original) Toyota Corolla KE35 -76 (70tals race kopia) |
||||
|
Re:
Hahaa, men visst går det att fixa har ju några R8 som du kan få förädla
_________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||
|
Ingenting är omöjligt, men jag tror det blir svårt att få en B36 topp att passa på en B20
Tack för erbjudandet i alla fall!
_________________ Daniel Lind P1800 -69 kompressor Toyota Corolla KE35 -76 (original) Toyota Corolla KE35 -76 (70tals race kopia) |
||||
|
Hej igen!
Det har inte hänt så mycket på P1800 på ett tag nu, men jag har letat delar till den efter det tråkiga som hände i våras. Men nu har jag fått tag på en motor plus ett extra topplock från -76 dvs senare B20 som har 8 bultad vev och millimeter gängor, och som satt i Volvo 240 L, dom är inte lätta att hitta idag, men med lite tur så!
||||
|
Bilen står och väntar, Daniel har skaffat sågott som alla grejorna men några Oplar har kommit imellan
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Volvo P1800 -69 kompressor
|
12 besök senaste veckan (215640 totalt) |