Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4 E86 -07, e89 widebody | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 28934 besök totalt |
Jeg sælger de her bagskærme, og resten af sættet i ovrigt, hvis det kan bruges. De er ca. 5 cm bredere pr. side. Med venlig hilsen Mads Moeskjær _________________ Mads Moeskjær |
||||||
Tjena Mads vad sitter för bakfälg på bilden? Vilket et, kanske en spacer? Så jag vet hur mkt bredare din bil är än original. Z4 eller Z4M? _________________ Max af Klintberg |
||||||
Nu har jag måttat och ritat en adapter till nya fronten.
Hoppas det blir bättre än första adaptern tror jag ska väga nya och gamla också innan jag monterar allt, jag inbillar mig att det är ganska stor skillnad. Den gamla är i stål och den "nya" är lite både och men mest aluminium. _________________ Max af Klintberg |
||||||
Undervognen er fra en M3/e46. Fælgene på billederne er 10x18, og med disse fælge korer vi med 30 mm spacer, og 3 graders camber. Jeg kan ikke huske fælgenes ET. Men det kan jeg kontrollere i morgen. Dækkene er i ovrigt Michelin 27/65-18 slicks. Selve bagskærmene er lavet i glasfiber-væv, med epoxy-resin. Så vidt jeg husker, vejer skærmene ca 900 gram pr styk. Uden på nogen måder at være svage. Det er et par år siden vi lavede formene til vores Z4, men jeg mener 99% sikkert at de er ca. 5 cm bredere pr side. Sig gerne til, hvis du vil have flere billeder af skærme, kofanger, sideskorter osv. Med venlig hilsen Mads Moeskjær _________________ Mads Moeskjær |
||||||
Okej, jag har e46 M3 bakvagn och 18x11 et25 fälgar med 25mm spacers. Det borde vara ungefär rätt bredd. _________________ Max af Klintberg |
||||||
Skar ut delarna till adaptern med plasman på jobbet. Blev inte jätte bra skuret men lite vinkelslip så passade det. Och jag hade mätt ganska bra! Blir några få små ändringar innan dom skärs i laser.
Jag passade på att provmontera med lysen och jag har lite justeringar som måste göras med huven. Någon som vet var man kan hitta nice gångjärn till huven som inte behöver så mycket plats när huven är nere? _________________ Max af Klintberg |
||||||
Följer med stort intresse din tråd/bil, när man själv åker Z4 3,0 E86. Blir snyggt och bra! Ska själv se över hjulupphängningarna på min bil (gått 12000 mil och lite oprecis/nervös framfart) och därför lite frågor. Ser ut som du har M3 e46 bakre alu länkarmshållare i framvagnen? Om ja... är det samma utformning som org. Z4 förutom skillnaden i diametern för bussningen, 60/66 mm? Funderar nämligen att köpa M3 E46 hållaren med bussning som lite uppgradering för en gatbil. Tänkte byta främre länkarmsbussningen i bakvagnen också. Är det ngn mer bussning som slits mkt/blir dålig eller hur såg dina ut?
/Kent _________________ Kent Ohlsson |
||||||
Den bakre bussningen i framvagnen va det bara slamsor kvar av efter en track-Monday på Mantorp. I övrigt såg det väl helt ok ut, alla va lite halvslutna men ingen fara. Jag hade inte behövt byta dom för fortsatt gatkörning. Ytterdiametern skiljer på dom precis som du säger 60 istället för 66, men innerdiameters skiljet också. M3 e46 har en grövre länkarm så hålet är större. Sen har den dessutom en ytterligare fästpunkt ner i förstärkningsplatta som håller ihop framvagnen, men då måste du ha den plattan från e46 M3. _________________ Max af Klintberg |
||||||
Lite uppdatering.
Framvagnen är klar. M3 e46 spindlar M3 e46 länkarmar M3 e46 styrleder M3 e46 bakre infästning med aluminium/delrinbussning M3 e46 förstärkningsplatta Öhlins R&T coilovers omschimsade för racing Camber/caster toplagringar med uniballs. 360 skivor e90/e92 M3 Porsche Cayenne 6-kolvsok Pinnbultar 90mm 25mm spacers 265x30R18 Pirelli trofeo R på 18x10 et25 fälg _________________ Max af Klintberg |
||||||
Nu är äntligen drivaxlarna på plats efter både väldigt lång leveranstid och sen en defekt drivknut från GKN som ställde till det. Jag trodde jag va helt oduglig när jag inte lyckades montera..... men de va en skön avvikelse på 0,6mm på diametern på hålbilden.
_________________ Max af Klintberg |
||||||
Det råkade bli ett par 350 skivor bak. Allt som behövdes va att fila av några milimeter på baksidan sen satt dom perfekt.
Bromsoksadaptrarna är klara (prototyp nr två till höger), nu ska det bara fräsas bort 9mm på oken. Sen är bakvagnen klar för race _________________ Max af Klintberg |
||||||
Har just börjat bredda fronten på bilen. Inte busenkelt men känns ändå om att bitarna kommer falla på plats!
Började här: Va tvungen att kolla om det skulle gå att öppna huven om jag förlänger den bak till dörren, jaget funkar men det va fan på håret! Sen va set bara att ta av sig finhandskarna och plocka fram leran! Ganska nöjd med hur det blev med leran, men det kan ju alltid bli lite bättre. Sen va det fram med aluminiumfoliet för att slå in mästerverket och sen tejpa in allt i packtejp. Sen va det dags att göra passbitar till högersidan... hade lite bråttom här... dom blev inte asbra men jag hoppas dom duger. Jag gjorde en passbit /10cm borde duga. Sen tillslut fick jag lägga på glasfiber på min lerklump och, hör och häpna, det gick också bra den är nu lös från formen och redo för lite slip och spackel! Kommer inte riktigt bli lika cool som GT kittet men nästan _________________ Max af Klintberg |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4 E86 -07, e89 widebody | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 28934 besök totalt |