Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 1 besök senaste veckan (8491 totalt) |
alltså...jag kan bara tala för mig själv och vad jag tycker i detta mkt viktiga ämne.
Dvs hur trimma bilen och varför. Vad andra har för prio med trimmningen eller infallsvinkel med körningen är deras ensak...med stor respekt!!! Själv började jag köra Roadsport A direkt efter inhandlandet av första sportbilen (Caterham 7) 1989. Trimmandet efter detta reglemente på den tiden kommer nog prägla mitt synsätt tills jag sitter i ![]() varvtiden så mycket det går utan att förstöra grundidén med bilen. Tillförlitlighet stog/står också högt på listan. Tittar jag på den bilen idag så blir valet lätt som en plätt, dvs chassie trimmning och lättning. TwinCam'en har ca 100 bhp/l så det det kanske kostar 1500-2000:- styck för dom sista 20. Dock blir en bantningskur snart lika dyr som att trimma motorn. MOGen (den på lilla bilden) däremot har ett betydligt bättre chassi och vikten ligger nära gränsen för reglementet, så banklånet får gå till att pressa den lilla Forden en bit till (idag ca 106 bhp/l så svindyrt blir det), steg 1 blir iof att växla ner där bak lite plus lite billig finslipning av hjul-vinklar... Vad gäller körningen på bananen ![]() därute.... "Brake, Turn in, Apex, Flat out!" så tänker jag, hoppas ni haft tålamod med 'utviket'...;-) _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 1 besök senaste veckan (8491 totalt) |