Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? Gotland Ring bilder
101 besök idag (2157894 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 399, 400, 401 ... 405, 406, 407  Nästa>>
   
Kadett4wd
Ludvika



Här sen Dec 2005
Inlägg: 922



Tipsa Facebook   Inlägg  24 Jun 2019 20:16     Citera

Du skulle inte haft nån vanlig fjäder, du skulle letat rätt på nåt som ger en progressiv verkan,, baklänges jussom.
Som kopplingar är std, de går lite tungt i början och går lätt då solfjädern 'knäar över'.


_________________
Patrick Wetterskog
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
knotan
norrköping



Här sen Feb 2006
Inlägg: 4048



Tipsa Facebook   Inlägg  25 Jun 2019 05:44     Citera

Säger som Patrick. Men det är svårt att få till.
Inga tips på fjäder tyvär. Men finns det möjlighet så hade en dragande fjäder fäst uppe vid själva pedalen vart en idé annars. Som drar i pedalen mest i början


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
RallyQuattro
Stockholm



Här sen Mar 2007
Inlägg: 7143


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  25 Jun 2019 09:12     Citera

Fjädern som satt där original satt på så sätt att den gav motstånd halva vägen för att sedan slå över och istället hjälpa till, så man skulle kunna ha den + en till fjäder.

För har jag bara den original fjädern så kommer kopplingen fastna i nertryckt läge för så lätt är pedalen nu.

Utan fjäder och gamla cylindern hade jag 17kg nu är det nere i 10kg med AP cylindern.
Gamla 1-skivig race jag kört med under alla år gissar jag låg på minst 30kg.

Nu blir så att har jag kört med denna bil och sedan hoppar in i min bruksbil så känns den original kopplingen hårdare..



Dragande fjäder är svårt att få till ett bra fäste, för jag tror det krävs rätt så stark fjäder för att göra nytta så då är det lättare med en tryckande i mellan pedal och fästet.

Finns det ventilfjädrar som är 9cm långa?
och typ 3cm invändig dimension.

Wategate fjädrar är ju stora men dom är nog för klena.


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
RallyQuattro
Stockholm



Här sen Mar 2007
Inlägg: 7143


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Jun 2019 09:23     Citera

Problemet jag känt vid testkörning är att den är så lätt så det oavsiktligt råkat blivit kopplings slir när jag växlat.

Svårt att få någon känsla i foten när den är så lätt.

Så bara få dit en fjäder som gör den lite trögare tror jag hjälper en hel del.

Får försöka hinna förbi en motor renoverar firma någon dag och se vad dom har för ventil fjädrar liggandes, kanske dom har någon som är tillräckligt lång?


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
RallyQuattro
Stockholm



Här sen Mar 2007
Inlägg: 7143


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  27 Jun 2019 09:10     Citera

Dit med allt över så ser man inte så mycket längre.

Torkarlänkage


kåpan mot vindrutan.


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
RallyQuattro
Stockholm



Här sen Mar 2007
Inlägg: 7143


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Jun 2019 09:38     Citera

En avslutande bild där man ser kopplingsslangens nya dragning.




Men om någon har någon mer ide på tryckfjäder som kanske går att använda så får ni gärna hojta till om det.

För i helgen blir det prat om annat.


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
mitche
Norrköping



Här sen Mar 2008
Inlägg: 64



Tipsa Facebook   Inlägg  28 Jun 2019 12:31     Re: Citera

RallyQuattro skrev:
En avslutande bild där man ser kopplingsslangens nya dragning.


Men om någon har någon mer ide på tryckfjäder som kanske går att använda så får ni gärna hojta till om det.

För i helgen blir det prat om annat.


Spännande, varvtider och årets körningar?


_________________
Mikael Olsson

BMW E46 M3 -05
911 993 -96
911E -72
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
RallyQuattro
Stockholm



Här sen Mar 2007
Inlägg: 7143


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  29 Jun 2019 12:12     Citera

Jasså är det detta du vill läsa?

Okej, live från Mantorp 1.12.187 med Alx bakom ratten i Gustaf's Porsche 968 just nu.
Så nytt rekord i den klassen.




Snabbaste bilen idag då Wiborg i Evo'n tyvärr fick motor problem.
( Wiborg körde dock 1.11.8 igår på fredagens tester så nytt rekord även för honom.)

Wiborg:





Några fler tider ni vill ha?


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Senast ändrad av RallyQuattro, 30 Jun 2019 09:09, ändrad totalt 1 gång
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
RallyQuattro
Stockholm



Här sen Mar 2007
Inlägg: 7143


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  29 Jun 2019 17:53     Citera

SMR 1.19.9 i gat bilen.
Kapade fredagens tid med 2 sekunder i första passet tack vare helt nya däck Michelin CUP2R nu på bilen.




Puppan 1.16.578
(hans gamla tid från när han körde sist 2016 var 1.16.58) och nu har han byggt om till växelspak och besiktat bilen så den är gatlaglig!

Näst snabbast i sin klass, men snabbast i finalen då Gustaf 968 inte körde då.






_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Senast ändrad av RallyQuattro, 30 Jun 2019 10:54, ändrad totalt 2 gånger
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Alex Eriksson
Märsta



Här sen Dec 2016
Inlägg: 160



Tipsa Facebook   Inlägg  29 Jun 2019 18:54     Citera

Tack för bra rapportering och fina bilder, Martin.


_________________
Alex N Eriksson
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Magnus Thomé
Stockholm



Här sen Nov 2002
Inlägg: 33287

Forumägare
Forumägare

Tipsa Facebook   Inlägg  29 Jun 2019 21:12     Re: Citera

Alex Eriksson skrev:
Tack för bra rapportering och fina bilder, Martin.


+1 på det thumbs up

Jag var också där men harvade runt på helt andra sorters varvtider hahaha.


_________________
Magnus Thomé
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
RallyQuattro
Stockholm



Här sen Mar 2007
Inlägg: 7143


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  29 Jun 2019 21:52     Citera

Lite film från 3 olika pass ihopklippt samt några bilder.




_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
RallyQuattro
Stockholm



Här sen Mar 2007
Inlägg: 7143


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Jun 2019 10:18     Re: Citera

Magnus Thomé skrev:
Alex Eriksson skrev:
Tack för bra rapportering och fina bilder, Martin.


+1 på det thumbs up

Jag var också där men harvade runt på helt andra sorters varvtider hahaha.


Du kom med på en bild när du pratade med Håkan.




_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
RallyQuattro
Stockholm



Här sen Mar 2007
Inlägg: 7143


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Jun 2019 11:59     Citera

Inbjuda special gäster som besökte Sveriges time-attack race igår.

Tomohiko "Under" Suzuki, Andrew AMB Aero Brilliant, Takamura (Scorch Racing)

Vid Robin's Supra som Japans kändaste time-attack förare Tomohiko också fick testköra på banan.






http://timeattacknu.se/breaking-japanese-time-attack-legend-tomohiko-under-suzuki-to-make-european-debut-at-king-of-mantorp/?fbclid=IwAR3Jccs3G89qRsWwRqB6Lg9zwjlyIcZHUx16-qvGyCvRqmlZPHsu2D-JDBQ





_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Alex Eriksson
Märsta



Här sen Dec 2016
Inlägg: 160



Tipsa Facebook   Inlägg  01 Jul 2019 00:31     Re: Citera

Magnus Thomé skrev:
Alex Eriksson skrev:
Tack för bra rapportering och fina bilder, Martin.


+1 på det thumbs up

Jag var också där men harvade runt på helt andra sorters varvtider hahaha.


Kan det vara att R888R är ett utmärkt däck för lite lättare bilar med mindre vrid/hk. Tycker du gjort det bra utefter de förutsättningar du hade samt att det samtidigt ger bra info för andra Bmw-åkare.
Egentligen hoppas jag att någon däckverkstad eller några importörer skulle kunna förse dig med däck hela säsongerna dels därför att de får många kunder här inne från forumet samt att du är bra på att utvärdera däck. Man kan fundera på om du ens har några brister som en ledande ambassadör inom Trackdays och Superstages.

Vet att vi råkade hamna inne i Martins tråd (hoppas det är ok, Martin). Vill tacka dig för ytterligare ett svep med bilder så väl tagna, är det med mobilens kamera du får till det eller är det en systemkamera du använder?

Hoppas att du är sugen på Time Attack när RS8:an blir en tillförlitlig bil igen. Det brukar bli väldigt bra bilder när du filmar Trackdays med.

Det är natta för länge sedan men jag ska gå och kika i eftersnacktråden om det finns något mer från King of Mantorp där.


_________________
Alex N Eriksson
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Supramannen




Här sen Feb 2003
Inlägg: 11460



Tipsa Facebook   Inlägg  01 Jul 2019 01:24     Re: Citera

RallyQuattro skrev:
SMR 1.19.9 i gat bilen.
Kapade fredagens tid med 2 sekunder i första passet tack vare helt nya däck Michelin CUP2R nu på bilen.


Stämmer bra men inte hela sanningen, ja har knappt kört denna bil så varje varv blir jag varmare i kläderna och mycket som är under utveckling vilket gör bilen snabbare också

Fredag körde ja 3-4 attack varv på varmupen med släng Trofeo R 23-24 tiders på dessa varv
Fredag Q1 körde jag 2 attack Varv på Trofeo R i mycket bra skick men inte nya, 22,8 och 22,0 det va allt

Lördag varmup tbx på släng däcken Trofeo R körde 2 attack var 23-24 tider
Till Q1 på med nya Cup2 R körde endast 2 varv, första fastnade jag bakom en bil på 20,9 sen nästa 1,19,9 sen klar..

Q3 kände jag lite på bilen bara mitten 20 och endast 2 hårda varv och sen superlapet som gav 1,20,2 rätt safe varv


_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
RallyQuattro
Stockholm



Här sen Mar 2007
Inlägg: 7143


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  01 Jul 2019 08:47     Re: Citera

Alex Eriksson skrev:
Vill tacka dig för ytterligare ett svep med bilder så väl tagna, är det med mobilens kamera du får till det eller är det en systemkamera du använder?

Hoppas att du är sugen på Time Attack när RS8:an blir en tillförlitlig bil igen. Det brukar bli väldigt bra bilder när du filmar Trackdays med.


Det är bara vanliga mobil bilder.

Jag kommer inte köra time-attack med denna bil, dels gillar jag inte att behöva ta mig till en speciell bana vid ett speciellt datum utan föredrar "prova på" körningar där du kan välja dagen innan om du ska dit eller inte, sen har jag inget att dra bilen på och körningar långt bort blir jobbiga dels att köra fram och tillbaka men även om något händer med min bil..

Sen gillar jag mer att jaga kompisar och bara ha kul på banan under många varv än att bara sätta 1 snabb tid under några få varv, så time-attack är inte min grej utan roligare att titta på.

Sen har jag ingen chans, jag skulle troligtvis hamna i Pro klassen och min stora 5 meters bil som helt SAKNAR AERO har inte en chans mot dessa bilar eller att sätta några låga tider.


_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
RallyQuattro
Stockholm



Här sen Mar 2007
Inlägg: 7143


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  01 Jul 2019 22:28     Citera













_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
RallyQuattro
Stockholm



Här sen Mar 2007
Inlägg: 7143


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  03 Jul 2019 08:38     Citera



















_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
RallyQuattro
Stockholm



Här sen Mar 2007
Inlägg: 7143


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  04 Jul 2019 09:56     Citera

Det var även utställning samtidigt.














_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
RallyQuattro
Stockholm



Här sen Mar 2007
Inlägg: 7143


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  05 Jul 2019 09:36     Citera

Sista bilderna











_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? Gotland Ring bilder
101 besök idag (2157894 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 399, 400, 401 ... 405, 406, 407  Nästa>>






Från request till första response:
sec (varav server render 0.155 sec)
Webbrowser render:
sec