Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 6196 besök totalt |
Du är själv välkommen att posta! ![]() Visst kan tonen bli rå när vi bevakar vårt lilla territorium men det är väl naturligt. Jag försöker få med både bra och dålig kritik då jag skriver men det är ju inte alltid fingrarnas hamrande på tangentbordet stämmer med vad hjärnan vill få fram. Jag är väl medveten om att programmet ska passa en bred publik och som sagt jag tittar på det oavsett förekomst av wankel eller andra hett eftertraktade inslag. Det är väl ett bra betyg för programmet som helhet? Förutom ditt val av bärtyp så var du faktiskt i wankelvänners öron oerhört positiv i dina utlåtanden även om det kanske inte direkt framgår av vad som skrivits i vårt forum. Motorjournalen kan ju kontakta Mikael Mohlin för att kolla om det finns möjlighet att testa en RIKTIG wankelracer på bana, lovar att du skulle inte bli besviken på den bilen. Därtill skulle klassen han kör i behöva få lite uppmärksamhet, många spännande bilar och lika många idéer om hur en banracer ska vara byggd för att vinna. Dessvärre är det skrämmande tyst om supercars i Sverige, liksom många andra tävlingsklasser. De stora motortidningarna förefaller helt insnöade på STCC, F1 och rally-vm _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||
Märkestår verkar dessutom vara extra ömtåliga på nätet... man skriker iaf AJ högre ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Kan bara böja mig i respekt för det enorma arbete som lagts ner för att skapa ett program som inte bara passar en bred publik, utan som också tilltalar även den mycket kräsna och väl pålästa skara som rör sig på detta forum. För ett par år sedan fuskade jag själv som motorjournalist (det blev några artiklar i alla fall) för Finanstidningen/Finansvision tillsammans med en god vän som är frilansjournalist och förvånades över min egen oförmåga att lyckas förmedla känslor till läsaren. Att köra bil, det kan vem som helst. Att få en annan människa att uppleva känslan bakom ratten i tv-rutan är få förunnat. Applåder! |
||
Hm..jag tyckte nog trots allt att detta program kröp lite närmare våran lilla vrå av den stoora bilvärlden än tidigare..jag somnade inte som vanligt iaf.
![]() Anledningen att jag brukar lura till under MJ är nog ifs mest att jag nattarbetar o gärna tar en lur innan jobbet ![]() Telefrågorna ger solkig inramning till ett annars seröst program ![]() Annars tror jag att det är att jobba i uppförsbacke att sända motorprogram. Dvs vi tittare har blivit såå kräsna och bortskämda med åren att det mesta i reportageväg faktiskt passerar utan att man höjer mycket på ögonbrynen.(undantaget incarvideos från racerbanor ![]() Programen måste bli bättre o bättre för varje gång för att vi överhuvud taget ska tycka dom är lika bra som tidigare. ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||
Sörpan!
Nja, jag puttrar runt med en Triumph Rocket III i regnet på lillslingan om någon vecka. Kanske blir det något drifting-inslag därifrån också. I övrigt kommer vi i framtiden naturligtvis att rikligt återkomma till Gotland Ring. och du, underskatta inte en bajamajas förträfflighet som enda regnskydd för ett TV-team vid tillfället utan teambil att gömma sig i!!! Meldert! Surkartar är bra, då blir man ju motiverad att svara lite rappt... Combat! Jag försökte svara själv i wankelforumet men då måste väl man registrera sig? Det räcker med att vara här. Tack för erbjudandet om provkörning, vi lägger det i inslags-förslags-banken. _________________ Peter Sundfeldt |
||
Jag tyckte det här programmet var det bästa av Motorjournalen hittils(har dock inte sett precis alla avsnitt, så jag kan ju ha missat något). Som min gamle farsgubbe brukar säga; "det är bara gå ut hårt och öka!".
Bästa inslaget tyckte jag var Porschen, och jag som inte ens brukar bli upphetsad av Porschar. Vad jag gillade mest med inslaget var att det dels var en del intressant snack om bilen och dels lite häftig körning. Det är en sådan kombination jag brukar gilla bäst. I många andra inslag har det annars verkat lite som att Herr Sundfeldt placerats i något vrålåk och fått köra av sig lite medan kamerateamet filmar. Det är kul, men jag brukar alltid sitta och vänta på att få veta mer om bilen. Sedan fick vi ju se Joppe i högform. Skitsamma om bilen inte var så spännande, den herren kan underhålla även under Motorjournalens tråkigaste avsnitt från Kuba. om man får önska sig några förbättringar är det annars att skära ned lite på bredden för varje program. Hela programserien kan ju behålla sin bredd, men jag tror alla avsnitt skulle tjäna på att få något färre inslag och lite mer fokus. Sedan är det bara att ha lite olika saker med för varje program, för att behålla bredden. Som det är nu känns Motorjournalen lite som att gå runt och småäta utan att få en ordentlig middag(eller kanske kvällsmacka med en kopp té). Något jag saknar är också ett inslag där någon testbil smiskas runt bana, likt "The Stig" i Top Gear. Sedan borde givetvis Kanal 5 ge programmet en timme extra i tablån. Jag gissar dock att det ligger i kategorin mindre genomförbara åtgärder... |
||
Lite halvt OT för den här tråden men.... jag vill se en in-car video från HELA långa Gotland Ring!!! Det gör ju inget att det är grus en lång bit, nån får väl köra runt med en Porsche SUV i värsta fall
![]() ![]() Det vore så kul att få känsla för hur den långa banan verkligen är. Undrar om vi inte ska kontakta grabbarna på Gotland Ring o be dom åka ett varv så vi kan lägga ut filmen ![]() _________________ ![]() |
||
Hör med Kristian annars, jag tror vi filmade ett varv vi körde med turistbussen runt typ hela bansträckningen. Annars så har de en schysst RS2a som letar de letar spårval i gruset med ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||
För mig som tänkt köpa en Alfa 166 var senaste programmet som att sätta pricken över i:et. Jag har ju iofs tänkt köpa en begagnad så jag lär inte förlora lika mycket på värdeminskningen som det talades om i programmet. Jag gillade speciellt piken mot hur Audi och BMW låter
![]() _________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW F11 till bruks. |
||
Utfört, chefen! http://forum.wankelregistret.net/top _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 6196 besök totalt |