Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Reynard Inverter - amatörbygge med en Hayaboosta mittmotor
896 besök senaste veckan (210581 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
   
knotan
norrköping



Här sen Feb 2006
Inlägg: 3944



Tipsa Facebook   Inlägg  30 Maj 2019 17:44     Citera

Instämmer ser ut att kunna bli ordentligt svajigt sidledes när det börjar gå undan i kurvorna. Men väldigt enkelt att komplettera med kryss, tex wire tunna stag eller ännu bättre kolfiberband


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ford33
Skåne



Här sen Dec 2009
Inlägg: 297


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  04 Jun 2019 03:01     Re: Citera

stilldouble skrev:
En liten undran: verkar inte vingfästet bak en smula klent? ...Är lite orolig att det kommer att fladdra/självsvänga/ rätt friskt...


Man ska nog kanske inte oroa sig alldeles för mycket då en "klonbil" har rullat i ett par säsonger på racerbanor i Nya Zeeland med samma uppsättning vingfäste i 8mm aluminium som dessutom enbart är fäst i en klen aluminiumlåda (1,5mm Aluplåt) utan att "fladdra" sönder - allt enligt ägaren/föraren, så jag tar ett problem i sänder om det skulle uppkomma.


_________________

Sportbilsbygge med Hayabusa motor
Super 7 med R1 motor
Ford -33 Coupe i plåt
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ford33
Skåne



Här sen Dec 2009
Inlägg: 297


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  15 Jul 2019 16:25     Citera

Jag har väl inte direkt så mycket att lägga upp just, utan håller på med en massa småpryttlar som skall vara klart till SFRO2/Regbesiktning.
Har fått hem lite längre ändar till stötdämparna för att få upp markfrigången en aning bl.a





_________________

Sportbilsbygge med Hayabusa motor
Super 7 med R1 motor
Ford -33 Coupe i plåt
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ford33
Skåne



Här sen Dec 2009
Inlägg: 297


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  19 Jul 2019 02:53     Citera

Håller på och gör en mall till "plattan" som skall bli "fastsättnings-anordningen-för-fronten-så-att-fronten-sitter-fast-nu-när-vingen-är-avplockad" - långt ord.....
Bogseröglan skall för övrigt också plockas av för säkerhets skull då den blir utstickande utan kolfibervingen monterad.



_________________

Sportbilsbygge med Hayabusa motor
Super 7 med R1 motor
Ford -33 Coupe i plåt
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
DJ
NL



Här sen Maj 2004
Inlägg: 8471



Tipsa Facebook   Inlägg  08 Aug 2019 11:39     Citera

Ungerbar text på regskyltshållaren! thumbs up


_________________

Porsche Boxster S
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Ford33
Skåne



Här sen Dec 2009
Inlägg: 297


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2019 22:15     Re: Citera

DJ skrev:
Underbar text på regskyltshållaren! thumbs up
thumbs up


_________________

Sportbilsbygge med Hayabusa motor
Super 7 med R1 motor
Ford -33 Coupe i plåt
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ford33
Skåne



Här sen Dec 2009
Inlägg: 297


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2019 22:20     Citera

Donade lite med en spärr till bakhuven så man slipper sätta dit det långa vattenpasset varje gång man vill greja i maskinrummet.



_________________

Sportbilsbygge med Hayabusa motor
Super 7 med R1 motor
Ford -33 Coupe i plåt
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
knotan
norrköping



Här sen Feb 2006
Inlägg: 3944



Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2019 12:15     Citera

Är det skenor/profiler för lådhurts??
Varför satte du inte gasfjäder istället när du ändå gjorde nästan samma konstruktion??


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ford33
Skåne



Här sen Dec 2009
Inlägg: 297


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Aug 2019 05:21     Citera

Har bara donat med lite småsaker sista tiden, men grunnat lite över handbromsspaken. Den som sitter där nu funkar bra, men sitter lite dumt till. Har varit inne på en elektrisk handbroms, men det hinns inte riktigt med just nu så en modifiering av den som sitter där så själva handtagsdelen kommer upp i mer "användarvänlig" höjd blir det istället. Har skickat efter en beg från en av Volvomodellerna som jag ska plocka lite delar ifrån - sitter en modell på senare V50 som är upphöjd. Till vintern blir det en elektrisk!







_________________

Sportbilsbygge med Hayabusa motor
Super 7 med R1 motor
Ford -33 Coupe i plåt
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ford33
Skåne



Här sen Dec 2009
Inlägg: 297


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  21 Aug 2019 21:58     Citera

Överst är den spaken jag använde först. Nu har jag börjat o kapa upp Volvo spaken - den nedre så jag kan fästa den på plats. Handtaget kommer att hamna precis ovanför stolskanten vilket underlättar användandet.



_________________

Sportbilsbygge med Hayabusa motor
Super 7 med R1 motor
Ford -33 Coupe i plåt
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
guldgroda
Lund



Här sen Okt 2018
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Tipsa Facebook   Inlägg  22 Aug 2019 05:32     Re: Citera

Ford33 skrev:
Har bara donat med lite småsaker sista tiden, men grunnat lite över handbromsspaken. Den som sitter där nu funkar bra, men sitter lite dumt till. Har varit inne på en elektrisk handbroms, men det hinns inte riktigt med just nu så en modifiering av den som sitter där så själva handtagsdelen kommer upp i mer "användarvänlig" höjd blir det istället. Har skickat efter en beg från en av Volvomodellerna som jag ska plocka lite delar ifrån - sitter en modell på senare V50 som är upphöjd. Till vintern blir det en elektrisk!

https://rejsa.nu/im/user/19664/2019-08-14-06-20-36_img_20190812_165719.jpg

https://rejsa.nu/im/user/19664/2019-08-14-06-31-17_img_20190811_103939.jpg

https://rejsa.nu/im/user/19664/2019-08-14-06-33-14_skarmklipp.jpg


Om jag inte fått fel information till mitt bilbygge så behöver du ha "självbalanserande" handbroms för SFRO-godkännande. Typ nåt sånt här:



/Gustaf


_________________
Gustaf Fjaestad
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
erikjakan
Sockholm



Här sen Dec 2004
Inlägg: 5826



Tipsa Facebook   Inlägg  22 Aug 2019 07:53     Citera

Nej det ska väl inte behövas?

En väl injusterad OEM handbroms är inte självbalanserande ens.


_________________
Erik Wedlund

Mantorp 1.26.8 BMW 330xi
Mantorp 1.27.4 Ascona A
Kinnekulle 1.00.2 Ascona A
Gotland Ring 1.33.6 Ascona A
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
guldgroda
Lund



Här sen Okt 2018
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Tipsa Facebook   Inlägg  22 Aug 2019 08:02     Re: Citera

erikjakan skrev:
Nej det ska väl inte behövas?

En väl injusterad OEM handbroms är inte självbalanserande ens.


Som sagt, jag kan ju ha fått fel information, men när jag visade bilder på min handbromslösning på Locostsweden fick jag som svar att det behövs.
Har ingen källa på det dock, så lättast är kanske att kontakta sin SFRO-besiktningsman och få det uppklarat!

Här är diskussionen vi hade: https://forum.locostsweden.se/index.php?/topic/13663-esther-seven-31/page/3/


_________________
Gustaf Fjaestad
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ford33
Skåne



Här sen Dec 2009
Inlägg: 297


Trådstartare
Tipsa Facebook   Inlägg  22 Aug 2019 18:35     Re: Citera

guldgroda skrev:
erikjakan skrev:
Nej det ska väl inte behövas?

En väl injusterad OEM handbroms är inte självbalanserande ens.


Som sagt, jag kan ju ha fått fel information, men när jag visade bilder på min handbromslösning på Locostsweden fick jag som svar att det behövs.
Har ingen källa på det dock, så lättast är kanske att kontakta sin SFRO-besiktningsman och få det uppklarat!

Här är diskussionen vi hade: https://forum.locostsweden.se/index.php?/topic/13663-esther-seven-31/page/3/


Som sagt - alla bygger efter sitt eget tycke och det finns många olika vägar fram till ett mål..jag har min ledade del där den tvärgående skruven sitter vid vajrarna på den "gamla" spaken och den nya är ju inte klar ännu så jag tror att jag löser det också så småningom.
Du har säkert inte fått fel information, men när man kollar ditt forumsinlägg på hur du löste den frågan innan du ändrade konstruktionen så kanske det hade varit svårare att få till det skulle jag gissa.


_________________

Sportbilsbygge med Hayabusa motor
Super 7 med R1 motor
Ford -33 Coupe i plåt
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
therealpinto
Skellefteå



Här sen Dec 2002
Inlägg: 4847



Tipsa Facebook   Inlägg  22 Aug 2019 19:34     Citera

Det finns inget formellt krav på att det ska vara en "våg" som balanserar parkeringsbromsen, utan kravet är att den ska ta tillräckligt jämnt. Det brukar vara enklast att uppnå med någon form av "våg". Men det är inte ett krav på det sättet.

Gustaf


_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Våra race- och banåkarbilar
Upp            Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Reynard Inverter - amatörbygge med en Hayaboosta mittmotor
896 besök senaste veckan (210581 totalt) << Föreg. ämne | Nästa ämne >>
<<Föreg  1, 2, 3 ... 18, 19, 20






Från request till första response:
sec (varav server render 0.145 sec)
Webbrowser render:
sec