Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hur har det gått med körandet i år?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (6874 totalt)

Hur har det gått hitills i år?
Jag platsar på Rejsa.nu
62%
 62%  [ 83 ]
Jag får nog surfa till Rejsa.snart istället ;-)
37%
 37%  [ 49 ]
Totalt antal röster : 132

Henrik E
Värnamo / Linköping
Här sen Feb 2003

Det känns som det inte blivit något kört men när jag räknar på det så har det ändå blivit endel, 2 kvällskörningar på bana, 2 konbaneträffar och så några varv på sviestad nu i helgen.
Att det känns som att det blivit lite är väll för att allt va innan juli typ, och det är ju 2 månader sedan.

Längtar redan efter sommar igen.

Citera
ByWard
Karlstad
Här sen Jan 2004

Vadå? det är ju nu det sista tokskruvandet börjar inför den r i k t i g a säsongen
Vi var uppe i garaget idag och fixade trippmätargivaren och glappande växellänkage, och i helgen blir det test, inför vintersäsongen

Isiga grusvägar på tvären =

Edit: så för min del blir det rejsa.strax

Bus: -95 Mitsu EVO III -såld
Hundtaxi -00 E46 318 Touring
Citera
640k
Stockholm
Här sen Okt 2003

rejsa.nu! men med viss tvekan...

4 banträffar har det blivit, och en inbokad har jag kvar... thumbs up

Det ser däremot mörkare och mörkare ut för tillfälle till "en sväng ner till ringen". thumbs down

Laholm
Här sen Nov 2002

TheProphet skrev:
Pär Hylander skrev:
Lisbeth Hylander skrev:
Jo, 5 race, 3-4 träningar och ett par banmöte+ ett till 25 sept.

Tror det är jag som är skyldig till rejsa.snart, men i betydelsen "vi som mekar i depån" igentligen

Som ni förstod så har min hustru läst på Grrrlpåwer igen och jag glömde logga in mig själv .

Så det är inte din feminina sida som tittar fram då?

Glömde tyvärr smygläsa!

Lund
Här sen Dec 2002

Jag sålde ju bilen, ville inte slita ut nån av de nya fina bitarna innan jag sålde den och har inte köpt nån ny än...

så jag är en klockren rejsa.snart'are

botade abstinensen med att låna en mini cooper en stund idag, himla rolig

lånade en citroen C2 VTR igår också... bästa tomatlådan jag kört iaf...

Göteborg
Här sen Nov 2002

licens-kurs och 40 varv på Nordslingan borde kvalificera sig , men bil-letande pågår , så man kan åka lite banträffar i sverige oxå

Shoppingclion
Citera
Mathias Johansson
Kåtebol
Här sen Nov 2002

Rejsa.nu såklart! Motivering:

Jag tänkte ju ta det lugnt i år för att hinna med det nya verkstadsbygget, hjälpa svågern renovera huset, gården behöver ju ständigt arbete osv.
Det blev såklart lika mycket som vanligt...

I år har jag dock begränsat mig till att endast kört på Kinnekulle men däremot åkt så mycket slalom med PCS som jag orkat.

Ett studiebesök på Ringen blev det ju oxo, men endast som passagerare.

Kalmar
Här sen Jun 2003

rejsa.nu helt klart. Mantorp *2, 2 konbanor, superstage, "det där skumma raktframliknande arrangemanget", samt 2 dagars körning på Gotland Ring. Tyvärr blir nästa år rejsa."om-ett-par-år", för nu säljer jag pärlan (läs: säljannons )

[fundering] om jag köper en vinterhäck till volvo 245 o sätter r-däck och ställer race-vinklar bara för att va dryg, får man vara med o leka på några volvo-träffar då? Långsammast lär man ju inte va runt bananen [/fundering]

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag insåg just att jag glömde att jag körde Hondan nere på Ringen i juni. Snacka om att ha besynnerligt minne!

Jönköping
Här sen Apr 2003

Det lutar åt rejsa.2010 för min del....
Turbo-Rekorden lär väl aldrig bli färdig med min urannedbrytningstid-takt på byggandet
Två körningar på Uråsa flygbana har det iofs blivit, annars skulle jag väl kunna kvala in som rejsa.funktionär, har ju kört pace-car på både Anderstorp och Sviestad.

Petter

Här sen Mar 2003

Själv han jag med 5 bankörningar innan motorn rasade och tog eld i Gelleråsen. Men under helgen ska bilen förhoppningsvis få sin nya motor installerad och då blir det Kinnekulle nästa lördag

Listerby
Här sen Nov 2002

För mig blev det rejsa.lite.
Licenskurs på Sviestad.
Konbana på Björkvik och 2xUråsa.
Bankörning på Anderstorp och Kinnekulle.

Anledningen till rejsa.lite är garage och husbygge som pågår för fullt just nu.

Citera
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

bilen eller bilarna jag mekat med har rullat och dessutom ganska fraåmgångsrikt, men mitt eget körande har vait rent av dåligt..

besväras av ett magsår, och nu när jag börja känna mig i form så har jag knappt ett ruttet krovöre.. jag hade siktat på anderstorp om tvåveckor, men det ser mörkt ut ekonomiskt..

har på tre år kört en tävling =(

tror jag får skapa rejsa.aldrig.

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Verkar som rejsa.nu kommer att få en massa syster-sajter framöver alltså... Själv funderar jag på att skapa ett forum under sajt-namnet "meka.nu" så Magnus T slipper alla tråkiga & kletiga mek-trådar här på rejsa...

/Mangan, meka.nu eller kanske i.garaget.nu???

Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

jag tycker nog att jag platsar (för att vara min första säsong...) jag har så att jag har ont om pengar...

nåt skumt rakt fram åka i maj...
anderstorp med osc i juni
konbana mantorp med bilsport i augusti
licenskurs sviestad i augusti
konbana med challenge på lunda i september..

Stockholm
Här sen Jan 2004

Managed 13 track days so far this year Appart from a small brake fluid leak the car took the heavy treatment amazingly well, just a lot of tyres, brakes and gas (she managed to drink 300 liters last week end ).

overall a fantastic season !

Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

jadu, min bil blev togs ju i trafik tidigt i våras, och så va de ett motorbyte, men den har faktiskt gått över förväntan, bytt lite slitdelar å sånt som gått sönder.
Så egentligen va denna säsong inte ämnad för nån rejskörning, mest köra som vanliga människor gör och köra sönder dom delarna som var dåliga..
Men jag lyckades va med på Lunda konbana en gång, de va första gången för mig men defintivt inte sista.
Nästa år blir det förhoppningsvis PCS och lite fräshare sulor till bilen, sen hoppas jag på mer och mindre .......

Fast säsongen är inte över än, challenge den 25:e är jag anmäld till, weeeee....

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003

Tja, efter mekande i maj, juni och juli, så blev det lite åkning i aug...2 ggr tom! 2:a gången så var det en Evo VIII med på banan-och eftersom den ska gå bra i allmänhet, så var ju grupptrycket gigantiskt-det satt en hel kör med djävular på mina axlar och skrek: Kör om, kör om!
Efter tre-fyra varv i högt tempo började jag höra det distinkta väsandet som bara en brusten "packningen mellan grenrör och turbo" kan låta.
Skit i det! Skrek killarna på axlarna, och i takt med att laddtrycket sjönk laddade jag mera där jag tidigare inte tordes.
Som tur var, så kom jag iaf om efter några varv till och efter att ha ökat avståndet till gissningsvis tre-fyra sekunder var det läge att gå i depå.
När jag senare kom hem och började riva lite, så upptäckte jag mycket riktigt att packningen hade gett upp-tillsammans med grenröret som var moget för skroten
Dessutom hade bägge avlastningsventilerna (jaja, dumparna, som det heter framför korvkiosken) blivit deformerade av värmen (avkylningsvarv-äter man det vid korvkiosken )
så nu härsknade jag till-tredje paret på två år
Inandlade ett stycke "superheavydutydump", typ det västa jag kunde hitta, men då fanns det ju inte plats längre där dom gamla satt, kanske var lika bra att flytta den till kalla sidan av IC:n för värmens skull?
Det krävde även en flytt av luftmassamätaren-men den fick inte plats...Förrän jag hade bestämt att den fick plats! Trängt blev det iaf. Med stora bokstäver...
När det var klart vart det dags för det nya grenröret
Tyvärr-man vill ju alltid uppgradera till ngt bättre när man byter ut ngt. Och det nya -bättre(?)- grenröret hade ju inte exakt samma mått som det gamla
Tjohej, då får jag väl bygga om tryckröret ner till IC:n och bygga ny downpipe från turbo och wastegate...
När jag ändå river ner främre röret så vad ser jag? Jo, just ja, jag har ju nya belägg i garaget till frambromsarna, och beläggen som sitter i oken var....
jättedåliga för att ta till med små ord. Hoppsan! Jag tryckte visst ut en av kolvarna i oket när jag skulle trycka in dom-tillsammans med en dl bromsvätska...Jaja, jag hade ju ändå tänkt att byta vätska i vinter
Nu ser jag även att bussningarna i framvagnen börjar vara dåliga igen, den här gången blir det fanimig polethry..plast vad det nu heter.
Men. Nu börjar jag se slutet på eländet, siktar på att få ihop skiten till helgen!
Då hinner jag med åteminstånde en körning till, innan det är dags att rulla in i garaget för montering av båge

Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Magnus Karlsson skrev:
...
i.garaget.nu???

Olofström
Här sen Jun 2004

de har gått lite sisådär med körandet iår blev en hel del på isen i vintras sen nåra konbanor men efter huni har det mesta krånglat bruksbilen som ja använt för konbanan gick sönder pga en sten som stack upp mitt i vägen o förstörde oljetråget samt övre fjäderbens tallrikar som har sett sina bästa dagar. så just nu står allt sådant stilla o inväntar vinterns inträde igen så man kan till arjeplog o få testa lite nya bilar igen

Skåne
Här sen Dec 2002

Ett par konkörningar och 1 bankörning...knappast bantiden jag skulle behöva.
Bygget gick i mer eller mindre i stå pga mina inkomster sjönk kraftigt, men nu har man nytt jobb...och till nästa säsong då jäklar

Hur har det gått med körandet i år?
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (6874 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande