Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
61 besök idag (1082563 totalt)
<<   1, 2, 3 ... 171, 172, 173 ... 182, 183, 184   >>
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 13929



GustafB skrev:


...........................Tror vi har rätt bra kunskaper in-house så att säga på att ta fram en design som ska funka prestandamässigt och tillverkningsmässigt. Eller kunskaper och kunskaper... "bra kunskaper för att göra hyfsade gissningar" är nog mer korrekt ....................................



Jag har en kompis som gjort ett block själv.
Visserligen till V8 Dragracing. Men det kanske går att "picka hans hjärna"..... ?
(obs. Det finns en del i den, som man kanske inte vill veta... )

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 4941



Jag vet vad du menar, halvkvalificerade killgissningar är min expertis (den som säger sig veta säker eller vara säker, är allt som oftast den som först blir motbevisad)
Jag ska förbi slottshagens mekaniska och lämna lite grejor till min bakvagn under slutet av månaden, kan passa på att ställa frågan om maxmått och praktiska tolleranser i hans maskiner. Det skadar inte att ha flera reservplaner. thumbs up

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3720


Trådstartare
Lokal i Stockholmsområdet sökes!
Vi kommer troligen behöva flytta ut i förtid från vår lokal just nu ligger i västerort.
Söker med ljus och lykta en lokal, eller plats i en lokal, i Stockholmsområdet.
Primärt norr eller väster om stan.

Det här kan bli akut under vintern så därför är allt mellan 25-200 m2 av intresse. Men inte hyror på 1500kr m2/år som verkar bli vanligare och vanligare för nybyggda lokaler som snart är det enda som går att hitta

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11492



.....

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11369



hur går det med blockplanerna?

Lägg gärna upp lite CAD och hur arbetet fortskrider, så att man har något att dreggla över. thumbs up
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3720


Trådstartare
Det har pågått en del planeringsarbete bakom kulisserna men just nu ser det faktiskt ut att bli en annan motor i bilen Men vikten får absolut inte öka så det enda alternativet är att vara kvar på 4 cyl.

I den bästa av världar kan det blir en kortare, lättare motor med mer effekt
Hoppas kunna presentera konceptet inom en månad

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 129



Gissar på billet 4g63

_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
plato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 583



henrikm skrev:
Gissar på billet 4g63


Den får väl turbon åt fel håll, om man nu då inte ändrar håll på toppen.

Jag lägger min gissning på en modernare motor

_________________
Robin Plato
www.Verkstadskungen.se
Ny återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
karel021
Västerås
Här sen Sep 2014
Inlägg: 422



BMW B48 tror jag kan vara en potent motor som jag ska kika på för framtiden

_________________
Karel Silha
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3720


Trådstartare
karel021 skrev:
BMW B48 tror jag kan vara en potent motor som jag ska kika på för framtiden


Har den i min BMW 220 coupe, trevlig motor
Men än så länge alldeles för liten eftermarknad för den motorn för att ge sig på ett 1000 hk projekt om man inte vill spendera flera säsonger på utvecklingsfronten.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 8192



GustafB skrev:
karel021 skrev:
BMW B48 tror jag kan vara en potent motor som jag ska kika på för framtiden


Har den i min BMW 220 coupe, trevlig motor
Men än så länge alldeles för liten eftermarknad för den motorn för att ge sig på ett 1000 hk projekt om man inte vill spendera flera säsonger på utvecklingsfronten.


Blir det något från Honda kanske?

_________________
Anders Hansson
anders@ahteknik.se
+46 729 919192

Jag hyr ut bilar till trackdays - ring eller maila för info!

www.banbil.nu
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11369



Men va fasen! Jag som såg fram emot CAD- och fräsuppdateringar här.
Nu blev ju plötsligt den här tråden heeeeeelt ointressant.





Not. Blir spännande och se vad det blir. Jag kan inget om fyrcylindrigt så jag gissar inte.
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005
Inlägg: 396



Cosworth YB

_________________
Daniel Fredin
--------------
Sierra Cosworth
Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

Megane RS #såld
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1278



Av tidigare inlägg att döma BÖR de givet vara en SR20 med xtra allt...

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3720


Trådstartare
Vi får se

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3720


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:
Men va fasen! Jag som såg fram emot CAD- och fräsuppdateringar här.
Nu blev ju plötsligt den här tråden heeeeeelt ointressant.





Not. Blir spännande och se vad det blir. Jag kan inget om fyrcylindrigt så jag gissar inte.


Hehe sorry för det
Oavsett val så kommer det bli en del frästa grejer iaf

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 548



ripper skrev:
Av tidigare inlägg att döma BÖR de givet vara en SR20 med xtra allt...


Hmmm, det fanns ju stöddiga bitar av denna...

https://www.enginelabs.com/news/mazworx-2000-horspewer-billet-sr20-sec . . . .

_________________
Magnus Falk
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
964RS
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3352



GustafB skrev:
Det har pågått en del planeringsarbete bakom kulisserna men just nu ser det faktiskt ut att bli en annan motor i bilen Men vikten får absolut inte öka så det enda alternativet är att vara kvar på 4 cyl.

I den bästa av världar kan det blir en kortare, lättare motor med mer effekt
Hoppas kunna presentera konceptet inom en månad


Audi AEB? 😃
Lättare och kortare!

_________________


964RS HÄRLIGT RÖD
944 KULRÄSERN
Be yourself, everyone else is allready taken
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 1895




_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
Regards, Johan Eriksson.
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 13929



En Chevy Ls ger 1000 hk på 1 bar .... Just saying....

(170kg)

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3720


Trådstartare
Det är så svårt att hitta kilon att lätta nu att det kan vara värt att betala 10k för att lätta 2,5 kg... så tyngre motor typ LS turbo får långsammare bilar köra med

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
61 besök idag (1082563 totalt)
<<   1, 2, 3 ... 171, 172, 173 ... 182, 183, 184   >>