Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 53188 besök totalt |
Har inte hänt några stora saker här mer än att jag sålt gamla sprutet och köpt ett Link G4+ Atom, som nu är installerat och klart. Så, nu, på onsdag, blir det mappning av maskin. Blir det inga större missöden kommer bilen ut i år, på nästa 5100-körning som är i juli närmare bestämt.
Effekt? Gissningsleken, som vanligt, kan börja! _________________ Henrik Andersson Volvo 855 T5 -96 Volvo S40 T4 -99 Volvo S40 T4 -98 www.facebook.com/SaintCroixEngineering |
||
Aldrig får man vara glad. Mappningen i onsdag gick inte helt som väntat - plötslig blårök förstörde dagen. Kompressionstest gav bra resultat, så nu ska turbon rivas bort för en översyn. Men vi hann mappa till 0.5 bar i alla fall. Effektmässigt blev det strax under 300 hk vid 0.5 bar, så effekt kommer det finnas när det är klart.
_________________ Henrik Andersson Volvo 855 T5 -96 Volvo S40 T4 -99 Volvo S40 T4 -98 www.facebook.com/SaintCroixEngineering |
||
Re:
Typiskt när man är så nära. Men hoppas kunna med 5100 24 juli. ![]() _________________ Henrik Andersson Volvo 855 T5 -96 Volvo S40 T4 -99 Volvo S40 T4 -98 www.facebook.com/SaintCroixEngineering |
||
Ny turbo och ut o kör med vad du har (dvs. upp till 0,5 bar) så du får åka lite. Du kanske hittar några chassi-problem eller -brister som "enkelt" kan åtgärdas.
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
Re:
Inte helt omöjligt att det blir så, ska fundera på saken. ![]() _________________ Henrik Andersson Volvo 855 T5 -96 Volvo S40 T4 -99 Volvo S40 T4 -98 www.facebook.com/SaintCroixEngineering |
||
Mappade bilen i går, det enda som inte ville hänga med fullt ut var spridarna, de går på 85% redan vid 1,2 bars laddtryck. Så jag får nöja mig med 1,2 bar så länge. Blir att köpa SMP 1680 cc-spridare:
Resultat: 375 hk och 387 nm i motorn. Från 0,5 bar (förra mappningen) till 1,2 bar gav 103 hk. _________________ Henrik Andersson Volvo 855 T5 -96 Volvo S40 T4 -99 Volvo S40 T4 -98 www.facebook.com/SaintCroixEngineering |
||
Här ska det bli mer effekt.
![]() _________________ Henrik Andersson Volvo 855 T5 -96 Volvo S40 T4 -99 Volvo S40 T4 -98 www.facebook.com/SaintCroixEngineering |
||
_________________ Henrik Andersson Volvo 855 T5 -96 Volvo S40 T4 -99 Volvo S40 T4 -98 www.facebook.com/SaintCroixEngineering |
||
Premiärturen avklarad, körde på Gelleråsen i går. Allt funderade fint tills tredje körpasset när växellådan gav upp. Nu är det bara leta ny låda...
_________________ Henrik Andersson Volvo 855 T5 -96 Volvo S40 T4 -99 Volvo S40 T4 -98 www.facebook.com/SaintCroixEngineering |
||
I samarbete med SVS Svets- & Verktygsspecialisten i Skaraborg, har adaptrar till nya frambromsarna tagit form och är klara för årets körningar.
![]() ![]() ![]() _________________ Henrik Andersson Volvo 855 T5 -96 Volvo S40 T4 -99 Volvo S40 T4 -98 www.facebook.com/SaintCroixEngineering |
||
Mätte de och fixade från "skratch"?
Har ett par Brembo ok som behöver adaptrar för att passa till mitt projekt... Kostnad? _________________ Örjan Lindell Alfa 147 trackday https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113987 Alfa 156 V6 trackday https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=112855 |
||
Re:
Jag lämnade över allt han behövde, han mätte och fixade allt material som behövdes. Priset landade på 3500 kr + moms. Vad just dina adaptrar skulle kosta vet jag inte. Farbrorn som tillverkade adaptarna heter Leif Hallborg och har firman i garaget. Kan starkt rekommendera honom. _________________ Henrik Andersson Volvo 855 T5 -96 Volvo S40 T4 -99 Volvo S40 T4 -98 www.facebook.com/SaintCroixEngineering |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 53188 besök totalt |