Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1423 besök totalt |
Slalomcup i Östergötland?
Efter att ha läst om alla roliga konban/slalom evenemang runt om i Sverige, så måste jag erkänna att suget efter lite koner är grymt stort! Borde det inte finnas några möjligheter att kunna fixa till något i Östgöta trakten? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Jo, det vore skoj. Iofs kan man väl köra slalom runt bråten också men det blir nog mer än bara lite spännande att klippa en "kon" då! ![]() ![]() Finns det inga små roliga asfaltsplättar som är hyrbara/låningsbara här i Östergötland? /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Porsche-klubben var och halkade runt på strippen-depån på Mantorp i tisdags kväll, och den är ju inte jättestor?
Gränsfallet kändes väl asfaltsplätten mellan Bromma flygplats och golfklubben vara? Längden var helt OK men det var lite otäckt smalt där? Kan det ha varit 8-10 m brett? Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Pratar vi om nästa säsong så är jag helt klart intresserad...
Det svåra är ju som sagt område. Även om det står en massa bråte på F(d)13 så kanske det finns någon annan öppen yta inne på området? Eller varför inte nere i en gammal underjordisk hangar? ![]() _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||
På någon film från PSC(?) slalom så verkar de även köra på någon lasbils parkering, det borde det finnas lite här och var...
Biltema parkeringen i LKPkanske, men det måste det vara staket runt för att det ska bli lagligt eller? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
FMV har ju lite asfaltsyta i Linköping och av en kompis som jobbat där så har jag förstått att de inte precis jobbar ihjäl sig, så det borde ju vara gott om ledig tid för kvälls- och helgövningar i konbana. Men kanske lite svårt att få komma in där?
Annars har jag jobbat för en firma på väg ut mot Sviesta och de hade också en hel del tomma asfaltsplättar... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
regler på björkvik
För kännedom. Problemet med björkvik är ju att banan inte är inhängnad och att länsstyrelsen inte har gett dispens för att köra snabbare än grundhastigheten dvs 70 Km/h. Detta faktum har dock inte ägarna till Björkvikring gått ut med så tänk efter före du kör på den banan det kan vara det sista du gör på ett tag med körkortet i handen. Det kan ju oxå vara intressant att nämna att banägarna riskerar vite då banan inte är inhängnad som den enligt kommunens beslut skulle vara den 1e sept. _________________ Pelle svensson |
||
Jag jobbar på samma ställe (de hyr av oss). Hade tydligen varit buskörning på stora parkeringen under semestern, så jag antar att inställningen kan vara lite negativ redan från start ![]() Biltemas parkering(ar) är dock lagom stora för en knixig konbana samt inhägnade. Sen att dom jobbar i rätt bransch kan kanske vara positivt ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||
Rykten har gjort gällande att parkeringen vid ICA's lager ute i Köpetorp har lånats nån gång till Saab Turboklubbens slalom? Ev har PCS Öst varit där och svängt också?
Med tanke på ev buller och så kanske det är bäst om det går att hitta nåt som inte är "mitt i stan"? /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Stämmer mycket riktigt att STCS har lånat denna... _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1423 besök totalt |