Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 7038 besök totalt |
Re:
Magstarkt att nämna "fair racing" när han själv fuskar med att skriva om det till arbetsplats. Alla har ett eget ansvar i den här situationen. Stanna hemma. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Det händer att jag är instruktör på bana men har hoppat över en del kurser i vår. Räknade lite på risken i morse. Den slumpvisa undersökningen som FHI gjort visar på att 2.5% bär på viruset men att det idag, med spridning, kan vara 5% (om jag kommer ihåg Tegnell i morse korrekt). Har du fyra elever är då risken 1/5 att du spenderar tid i bil med någon som har smittan.
Olika bud om flockimmunitet i Stockholm. Jag kommer att begränsa social kontakt fram till i sommar då vi är i stugan. I höst kan det förhoppnings is vara lugnare. _________________ Torbjörn Linderson |
||||||||
Re:
Anser de att stec-evenemang är en arbetsplats och att 50-personersgränsen därför inte skulle gälla? Det låter ju så dumt att jag inte vet om jag tror på det. _________________ Markus Ålind |
||||||||
Re:
Ja se på fan ![]() _________________ Markus Ålind |
||||||||
Min motorklubb sysslar visserligen med motorcyklar, men man kan göra sig illa i bil också.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Re:
https://timeattacknu.se/covid19 ![]() _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Ska man vara dumdristig kan man ju tolka om ett tävlingsområde till matvaruhandel istället, då kan man tolka funktionärer som anställda och publiken som kunder...
Undrar varför Allsvenskan i fotboll inte tänkt på det kryphålet... Men har man inget värde i sitt varumärke så finns det ju inget att förlora. Suget efter pengar in är lite för stort. ![]() ![]() |
||||||||
Re:
Hittade det när jag tittade på rätt arrangör, man häpnar. _________________ Markus Ålind |
||||||||
Re:
Det blev inte så mycket bättre. Just nu ska man inte åka runt i landet. Just nu så är delar av Europa i fullständig karantän. Många andra tillåter inte att mer än två träffas samtidigt. Man har konstaterat att man smittar även innan man känner symptom. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Re:
Helt med dig här. Ha lite disciplin ett par månader. Vi kan ha ett relativt öppet samhälle om folk lyssnar på rekommendationerna. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Äsch, allsmäktige Tegnell har ju sagt att det är som en vanlig influensa ungefär......ingen fara för 99% av befolkningen.
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Re:
Det finns väl nån gruva vi kan använda som massgrav... ![]() |
||||||||
Re:
Jag tror att dödgrävarna är långt ifrån fullbelagda som det är....Dem måste också få sin beskärda del av effektivisering. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 7038 besök totalt |