Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
9930 besök totalt |
2004-09-11 PCSR Mantorp
Jag och Lotus-Samuel var där och spanade lite. Eller rättare sagt jag spanade, han körde. ![]() Tog även lite bilder emellanåt. http://attitude.mine.nu/bilder/PorscheDaniel/Rejsas/PCSR/ förövrigt så måste jag säga att jag är imponerade av träffen som sådan. Mycket bra skött. ![]() ![]() ![]() Ända undantaget var en ljusblå (RS-blå) 993 RS som borde blivit avplockad av banan och blivit uppläxad lite. ![]() ![]() ![]() ![]() Annars en superträff! ![]() ![]() ![]() Kul att träffa lite rejsakändisar med. VincentM - Du har ett riktigt tufft avgasljud. Man märker när turbon laddar. ![]() Edit: Är det nån som skäms att han kör på bana och vill få sin skylt suddad, skicka ett PM _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Hurvida det gick bra eller inte får väl han avgöra själv. Pga strul med certifieringen på Porscheburen så kunde han inte vara med att tävla ![]() Så han körde träningen bara. Men han körde på 1.31.57 vilket kan väl anses som bra. Han skulle kört i klass 2 med sin 996 Carrera. MVH Daniel Magnusson Marknadsförare Lindkvist Motorsport ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Språkrör kanske? ![]() Själv tycker jag det gick ganska bra. Man är ju rätt nybörjare på Mantorp så det är möjligt att det går att pressa tiderna lite till. Vad dom andra hade för tider har jag ingen koll på men det dyker väl upp på pcsr hemsidan sen. Eftersom det inte blev nån tävling för min del så har jag inte anpassat bilen till varken klass1 eller klass2. Men som det är nu så är det ganska nära 5kg/hk. Men ändå ligger det på fel sida gränsen. Så skulle jag kört klass2 så hade jag fått slänga i lite vikt. Skulle jag kört klass1 hade jag behövt lätta bilen en sådär 3-400kg ![]() Sen ska jag i ärlighetensnamn säga att även om jag legat bra till med min tid på kvalet så hade jag nog inte varit så aggresiv i racet pga att jag är nog lite för rädd om min bil. Så jag hade nog kommit sist iallafall. ![]() |
||||
Hi Daniel and Samuel
![]() Thanks for the pictures. As you said the day was very well planned as usual, thanks to the staff who really worked hard. Samuel you were fast ![]() No transponder this time so I don't know exactly how slow I was ![]() ![]() My car was really not so loud compared to the Ruf BTR ![]() _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Re: Personuppgiftslagen
Nej det är det inte. ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Re: Personuppgiftslagen
Men särskilt bra är det ju ändå inte.. ![]() _________________ Kinnekulle Foto Jonas Stensson rejsa.nu/kinnekullefoto - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Bilder är snyggast på väggen! jonas@kinnekullefoto.com |
||||
Hejsan
Är man med och kör på PCS Racings möten får man räkna med att hamna på bild - med registreringsnummer namn och allt. Vi bedriver ju idrottstävling i enlighet med gängse regler och vad jag vet omfattas exempelvis resultatpublicering från sådant inte av PUL. Om så hade varit fallet skulle ju det bli i prinicp omöjligt att publicera resultat från någon idrottstävling i media. Såg också någon kommentar ovan om "Tränga av bilar av banan gör man inte på funktionärsträningen". Jag vet ju inga detaljer och vill inte heller höra några. Vill dock påpeka att PCS Racing bedriver inga banmöten. All vår körning sker med licenskrav och är träning inför tävling - alltså får man räkna med lite tuffare tag (sjävfallet skall man dock visa hänsyn). Att vi har indelat i olika pass är ju endast av administrativa skäl - reglerna är i princip de samma oavsett pass. Jag tar upp detta av den anledning att jag själv fått ställa mig på bromsen under ett träningspass på PCSR därför att en icke uppmärksam förare (icke tävlande) svängt in med noll koll. Visst kan vi alla göra mistag, inte minst undertecknad, men för att kunna springa måste man först lära sig att gå... Slutligen, vore det inte bättre om vi höll all diskussion som har med varvtider och sådant under vår "egna" avdelning Michelin Porsche Challenge på annan plats här i forumet? Det blir lättare att hitta då tycker jag och en mer logisk uppdelning. Jag har lagt en tråd om helgen där och föreslår att eventuella svar hamnar där. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Bilder & PUL
Mors igen Anders jag syftade inte främst på PSCR som bedriver tävlingsverksamhet, majoriteten av alla bilder på rejsa.nu är ju inte tävlingsbilder. Personligen tycker jag att det är kul att hitta bilder på bilen och har hittat en 6-7 sköna bilder via olika länkar från helgens race. Vill även passa på att tacka den vänliga själen från Jönköping med svarta 968:an som lånade ut sin kylarslang några timmar. Utan slang inget race. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Re: Bilder & PUL
Förstår hur du menar - tänkte bara förtydliga eftersom tråden hade en rubrik "PCSR". Snyggt mekat - och kört!! ![]() ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag förstår detta, men hela depån (i alla fall de omkring mig) reagerade på hur denna bil körde. Kanske skulle ha tagit in honom för ett litet samtal. ![]() ![]() Vill inte vara pekpinne och kommer inte att skriva mer om detta. Det var bara en observation från en som har hållt i ett antal banmöten. Skicka PM om du vill. ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Tycker över lag att man ska betona vikten av att ha koll bakåt på PCS banmöten! Har vid tre tillfällen i år varit på väg att krocka pga att framförvarande missat eller blivit överaskad över att det kommer snabbare bilar bakifrån.
Man måste ha snor koll bakåt! _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Jag förstår hur du tänker men du missar min point. Du använder ordet "banträff" två gånger ovan. PCS Racings aktiviteter är INTE en banträff. Vi bedriver racing och arrangerar Michelin Porsche Challenge och med där till hörande träning. I racing så är det som bekant tillåtet med lite tuffare körning. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Håller med men det är i fel forum! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
![]() Nä jag fattar. Fel ordval av mig. Men krocka behöver man väl inte göra ändå? Racing eller inte, ordning skall det vara! Jag tycker, vill man köra hårt och trycka sig förbi så kan man köra med racebilarna på riktigt. Inte fjanta omkring bland folk som är rädda för plåtkontakt. Men hela dagen i stort sköttes mycket imponerande. ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Fel igen, de är de som är rädda för plåtkontakt som skall hålla sig undan från racing-träningen! Återigen, indelningen i olika pass är endast för att det inte skall bli för många förare på banan. Vi som delar racingbil kör t ex i båda passen och vi förväntar oss att ALLA som är och kör på banan - oavsett körpass - har koll. Om man inte är beredd att exempelvis bli passerad under inbromsning till en kurva eller i en kurva av en kollega som passerar med 50 cm lucka så är man på fel plats. Suck nu blev det ju massa skitsnack under "100% racing". ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
ok. Håller inte med och förstår inte varför man gör så. ![]() Alla hade uppenbarligen inte koll. ![]() Nåväl, jag ska inte bråka mer. ![]() Det var som sagt bara en observation. ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
9930 besök totalt |