| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bronsbussningar till ok (ECS) problem
|
569 besök totalt |
|
Skulle pressa i bronsbussningar till glidpinnarna i oken nu och hålen i oken är typ för stora. Det här kommer ju aldrig gå - de glappar ju i hålen? Har köpt nya ok men förvisso nån junk märke - kan det vara så att toleranser a på dessa ok är så himla fel? Bussningarna glappar lite i hålen, inte ska det bäl vara så? _________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
|
Mycket. Jag hade nog väntat mig bättre passning. Om det då hade varit att låsringen hade spänt åt axielt hade det väl varit ok men själva bussning en är ju lätt 2mm för lång. Monterar man det som det är nu kommer det inte glida på pinnen utan bussning en kommer hoppa ur oket..... Bussningarna går I med mindre än finger kraft, och de går att vicka på dem när de sitter i position. De sitter inte alls.
_________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
|
Det har du rätt i, det skulle gå. Inte för att jag har nån svarv, men det går väl att rota fram.... Skulle också gå att svara tunna hylsor som skulle få det att sitta ihop bättre.
_________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
![]() |
Skruva banåkabil
|
569 besök totalt |