| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
H&R Coilover tillsammans med Millway topplagring
|
752 besök totalt |
|
Monterar H&R coilover på E46 och det blir "fel" Hjälp! 1. Gängan sticker upp ca 20mm (gängan är iof lång, men...) 2. Går ej att rotera fjädern när det är ihopslaget = lagringen är låst. Ska brickan vara där? Vad gör den för nytta? Bild 2. Kan det vara så att brickan låser upp lagret så att lagret inte kan rotera? Gör ett bildspel på monteringsförloppet = vad blir fel
Toppen på coilover utan damask
Damask och bricka (ska brickan vara där?)
Distanshylsa stöd till Millwaylagret
Övre del / topplagring läggs på
Mutter åtdragen
Sticker upp
Så vad gör jag för fel
_________________ David Alsén Alfa Romeo 159 Ti : ) |
||
|
Ganska säker att du måste ha ett styrlager till. Kulan i topplagringen är inte till för att agera styrlager utan bara ta upp andra små rörelser när fjädringen komprimeras.
Sen att kolvstången sticker upp, ja plattorna är så låga jämfört med original. Bilen kommer bli superlåg, finns mellanlägg/ spacers man kan lägga imellan topplagringen och kaross. _________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
||
|
Re:
Hur menar du med extra styrlager? Och vart exakt ska det sitta? Om det skulle vara en distans under Millwaydistansen så kommer allt upp en bit. Löser det problemet?. Tror Guldstickan ska bort... Den har endast en funktion med original topplacering. Rejäl skillnad i höjd Millway och original... förstår att gängan sticker upp...
||
|
Re:
Tack! Min är en äldre variant men oavsett så visar denna att jag saknar en del... Har endast denna vilket ser ut att vara längre än den på bild som är tvådelat med mer stöd från mutter.
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
752 besök totalt |