Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 5582 besök totalt |
Vilka andra sidor har han visat? ![]() ![]() |
||||||
tycker de ryckt upp sig rejält i år , tillbaka i högform , förra årets säsong gjorde ju ingen människa glad i mitt tycke , alldels för flamsigt och mycket hastverk. .... säger
![]() |
||||||
Thed är lite stel, men i övrigt rockar MJ.
Joppe behövs som motpol till Sundfeldt. ![]() /J |
||||||
![]() förstår inte vad du pratar om ![]() ![]() ![]() |
||||||
Håller tyvärr med. Jag kan inte sätta fingret exakt på vad han gör "fel" men trots att han kan tjoa om hur kul det är så känns det inte att det är det liksom... Han behöver nog supa till lite innan han speakar sina reportage så att han slappnar av lite ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
om 30 år när du ska renovera dina Bentleypanel i trä får du leta med ljus och lykta efter delar eller såga ner grannens ek. ![]() Själv snäpper jag fast nya plastdelar direkt från de amerikanska reservdelslagren med ett litet plopp på min Viper! ![]() ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Visst är det underbart med STORDRIFTSFÖRDELAR ![]() Probemet är bara att i Chrylsers SLA-kontrakt så garanteras det en tillgängighet på platsmojänger i 5 år. Sedan får du göra egna gjutformar eller tillverka egna reglage av gamla tandborstar. Om 30 år har jag fortfarande min trä- och läderluktande Bentley intakt och kan prata med min kompis träslöjdsmagistern för att fixa locken till mina askkoppar. Och om det innebär att grannens ek faller, so be it! ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||||||
Precis min tanke, han försöker verkligen leva sig in, och jag själv skulle inte göra det bättre - men han sticker ut något ruskigt när han hamnar bredvid Sundfeldt och Joppe (den tredje muppen är på min svarta lista efter klankandet på Imprezan ![]() ![]() /J |
||||||
|
||||||
Jag tycker att hela MJ genomsyras av en viss tokrolighet som jag personligen har jävligt svårt för. Missförstå mig rätt nu, lite tjo och tjim kan jag ta men som det ser ut nu anser jag att programmet är väl flamsigt. Joppe går bort helt, Thed tycker jag är bäst och resten av trojkan hittar man nånstans mitt emellan. Benltly och MC var bäst nu senast.
Martin _________________ Martin Öling |
||||||
Jag är tyvärr böjd att hålla med. Peter skrev ju här att de fått en målgrupp och en riktning given, men bara för att man inte kan hålla en proffsig faktainriktad riktning hela tiden så behöver man ju inte fjanta runt HELA tiden för det?! ![]() _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||
Jag tycker nog att Thed börjar bli bättre o bättre...bara trevligt att få racerförarers syn på olika fordon..
olika personligheter gör programmet intresantare.....däremot har jag mer o mer svårt för överspelande Engelsmän typ Clarksson som jag har 0 förtroende för ![]() ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||||
De tar väl intryck av sin något ännu tokroligare kusin Top Gear ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
![]() Det är ju just det som gör dom så bra ![]() ![]() ![]() Thed kommer nog bli utmärkt framför kameran bara han får lite mer rutin. Undrar hur stel man själv skulle vara ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
Näe, det tycker jag inte. Visst skojar de till det en hel del i Top Gear, men det inverkar inte kvalitetshämmande på innehållet, vilket Motorjournalen omkringlallande definitivt gör. ![]() _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||
Smaken är som baken... Jag gillar lite skojtrams som extra krydda till det "riktiga" innehållet i tv-program. Jag tror t.o.m. att jag gillar mycket skojtrams som extra krydda
![]() Jag försöker ta så mycket som möjligt av mitt bilintresse med en glad klackspark. _________________ ![]() |
||||||
Frågan är ju vad det är man vill se på tv? Massa faktaspäckade tester med undanmanövrer och bankörningar eller skojtrams som gör att man sitter och skrattar.... jag väljer det senare ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
ok för att allt kanske inte är perfekt men motorjournalen är ändå det bästa motorjournalistikprogram (heter det så?) som jag kan påminna mig sett på svensk TV.
Var Theds röst verkligen inspelad när han körde MC? Tyckte det lät som manusläsning i studio med något konstigt filter på.. ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
om Theds röst var inspelad under tävling så ska jag äta upp min hjälm, ehh kanske.
Skoj är helt ok tycker jag, jag gillar joppe men inte typ hela inslag som enbart går ut på att spränga hus med bilar ovanpå (Top Gear) känns inte så motorsportigt enligt mig. ![]() Annars så är ju de "livfulla" testinslagen bara roliga - allt annat än om Sverker gjort dem. Kan dock aldrig begripa varför man testar sportbilar mot varandra, egentligen..... De flesta väljer ändå med annat än förnuft eller ens prestanda... om det var så skulle ju bara en bil finnas i varje prisklass. Fast lite nöjd och skadeglad blir jag när Ford spöar Ferrari och Lamborghini ![]() Det är ju ren och skär fakta att GT40 är världens bästa och mest praktiska bil. ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Ja visst är MJ bäst, inget snack om den saken. Men det är inte så bra att det inte kan bli bättre och om man håller sig ifrån dom värsta pungsparkarna så kan man ju alltid inbilda sig att man kan påverka mer genom att vara så saklig som möjligt. Jag menar Sundfeldt är ju reggad här och jag tror nog att han lusläser en tråd som denna. Vidare var det nån som ondgjorde sig över engelsmännen tidigare i tråden, jag rätar in mig i ledet. Skrota de reportagen och satsa på eget material istället, det är bättre nio ggr. av 10. _________________ Martin Öling |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 5582 besök totalt |