Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
3331 besök totalt |
Tillverkning av spacer?
Har skaffat nya frambromsar och behöver antagligen spacers för att inte oket skall gå i fälgen, så jag undrar om någon vet en bra spacertillverkare i göteborgsområdet. /Johan B ![]() _________________ Johan B |
||
Det finns en kille i Karlskoga som annonserar i Bilsport, Toni 070-5614453, som tillverkar spacers mm efter måttbeställning. Han har gjort mina
![]() ![]() ![]() /Leif |
||
Tack för tipsen! Det finns dom som säger att man helst skall ha en fast monterad spacer pga att det blir värmeutveckling som kan få de längre skruvarna som håller hjulet och spacern att gå av. Då kan man ju undra var gränsen går för när man skall montera fast respektive "lös" spacer? Ursäkta min okunskap, men vad är "helicoil"?
/Johan B ![]() _________________ Johan B |
||
Insatsgängor, kan användas när ordinarie gängor är kass. I aluminium blir en korrekt monterad insatsgänga starkare än en skuren gänga direkt i materialet. Mer info: http://www.emhart.com/products/helic _________________ /Kristian Elisson |
||
Körde ett kort tag med 30mm spacer och 60mm långa bult. Jag drar alltid med momentnyckel och 11kg, det gick att efterdra 2-3 gånger vilket inte är fallet med nuvarande spacers. När bultar sedan skulle lossas så satt de hårdare än normalt. /Leif |
||
jag har kört med 100mm bult/mutter på mina racerbilar sedan dackefejden och har aldrig tappat/haft av/lossnat någon gång.
har heller aldrig behövt efterdra under tävlingshelg. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Re:
Då tar vi ett litet trådlyft här....Någon som vet om denna Tony fortfarande tillverkar spacers ? Eller om det finns någon annan som kan hjälpa till med detta ![]()
_________________ Jonas Götesson |
||
www.spacer.se annars?
_________________ ![]() |
||
Har vart i kontakt med dem, men de kunde inte tillverka dem som jag ville ha dem. De kör ju rätt stor produktion nu, och mina skulle de behöva byta ett borr från 16mm till 12mm samt lite skärdata å det ställde tydligen till det
![]() _________________ Jonas Götesson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
3331 besök totalt |