Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar Opel Pickord. | << 1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12 >> 13 besök idag (25110 totalt) |
Och där blev den monterad.
Fick bygga ett nytt övre fäste utan att föra oljud då jag har garaget i huset. Men generatorn är trasig Laddlampan lyser när tändningen är av så det smiter ström från B+. Jaja. Lite närmare iaf. |
||||||||
Jag har 14.5 volt på tomgång men måste lyfta av batteripolen när jag parkerar.
Kan man förvönta sig mer av en Opel? |
||||||||
|
||||||||
Men en halvskruvad jordpol som man knör fast och lossar för hand fungerar det med.
Men för bruxis blir det lite knöligt att joxa under huven vid varje parkering (om den inte klarar nån timme eller två). Mindre kass generator bör ju gå att få tag på. |
||||||||
Rätt säkert på att denna är en Biltema modell så den är enkel att byta ut. Men det är ju ingen vardagsbil så det är ingen stress med det Jag tankade fullt idag igen. 22 mil på 9.9 liter. |
||||||||
Trodde aldrig den skulle gå så billigt |
||||||||
Opel, ett sätt att ha det bra! _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||||
Är Nikel en modern lycklig man? _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||
|
||||||||
Den gamla Opeldieseln har också ett par andra fördelar förutom förbrukningen. Den viktigaste är att man kan stroka en CIH bensinmotor med dieselvevaxeln så att man hamnar på uppåt 2,8 liter med max borr och excenterslipning av vevtapparna. Oljetråget i aluminium passar också på CIHen vilket gör tråg från Ascona B 20D eftertraktade.
_________________ Kai Anttila |
||||||||
Tips på snygga bakljus?
Det sitter några runda Hella ljus på den nu som måste bort. |
||||||||
Några bakljus att bläddra bland:
https://www.bildelsbasen.se/?link=li Skit, då gick det inte att bläddra i listan... |
||||||||
Original passar väl bäst till resten av karossen?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/95/Opel_Rekord_E_Caravan_2.0_S_%28rear%29.jpg Eller är den byggd på en sedan? _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||||
Den är byggd på en E2 sedan. Så andra lyktor och bars blinkers längst ut. |
||||||||
Släng upp någon mer bild på bilen bakifrån, lite svårt att se hur det ser ut på bilden med lasset till tippen.
Men om man vill ha något diskret och enkelt har ju många japanska 90-tals-SUVar (och Land Rover Discovery) infällda bakljus i stötfångaren (är/var detta ett lagkrav i vissa länder eftersom det ofta även sitter dummyljus uppe i karossen?): _________________ Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06 |
||||||||
Klart du ska hålla det inom koncernen! Mitten nittiotals Cadillac (här en DeVille 1994) har några riktigt smala, som säkert passar bra på en pickup:
_________________ MVH/ Fredrik Henriksson "But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum |
||||||||
Jag har nu lagat Generatorn genom att sätta en Dimmljusknapp i panelen som bryter strömmen mellan Generatorn och lampan.
Bilen drar 0.02A i viloläge nu. Och här har ni en bild på rumpan. |
||||||||
Andra projekttrådar Opel Pickord. | << 1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12 >> 13 besök idag (25110 totalt) |