Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life* | << 1, 2, 3 ... , 49, 50, 51 >> 35 besök senaste veckan (451548 totalt) |
Har 993 kammare på min Targa. Vinklade bara in dem i en originaldämpare och ut i två rör i mitten.
Det är lite skräp i dämparen, men i princip är in och ut bara i samma kammare (undre halvan av dämparen). Trodde förresten att du bara skulle ha två sniglar och sen rakt ut. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||
Singular troligtvis men hon måste lära sig att springa innan hon börjar pumpa anabola Det är lugnare för mina nerver....& familjens ekonomi Så nu sitter vi med en gedigen lista på RF-rör & böjar som ska beställas & pusslas ihop. En stol är på plats & då konstaterades att rattnavet måste kortas.... Framskärmar är sammanfogade & slipade... Nu ska bara dörrarna på plats så allt kan matchas mot karossen... Jag kommer behöva vända bilen så vi kommer åt rumpan lite lättare. Bara det är en halv dags jobb...mene, det händer lite nu igen _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||
Va hette firman som du köpte mätarna ifrån " _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||||
Vilka mätare pratar vi om Om du menar de gröna ett par inlägg tillbaka, i det citerade inlägget, så var det bara visningsbild på vad firman hade att erbjuda. När vi ändå är här kan vi kasta in lite bilder också. Rördelar & v-bandsklammer till avgassystemet har äntligen anlänt. Nu ska vi "bara" pussla ihop alla delar & få plats med allt... Iom allt som ska göras bak på bilen så beslöt vi oss för att vända på den. Bara den processen tog ett par timmar...jippiee... Den visade sig vara aningen låg också....med betong på LÅG.. Ägarinnan stod ett bra tag & inspekterade sin "Lowrider"....inte ett ord...bara stod där, helt tyst.... Det är ett sånt tillfälle då jag håller mig på avstånd & avvaktar -Den e lite väl låg....lätt fixat va? -Självklart älskling Förarstolen sitter på plats & även där mer jobb än väntat. När sittställningen provats & underredet justerats ett par gånger så återstår en delikat flytt av ratten då den hamnar för nära föraren... Sista tiden har inneburit ett steg fram & två steg bak...men det är nu allt ska sorteras & åtgärdas. Bara bita i det sura äpplet & beta av punkt efter punkt. Gott Nytt År önskar vi er alla _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||
Tackar tackar haha, 15mm då får vi inte in 18" där inte Det måste finnas liiite fjädringsväg också Hur mycket är ett hack på torsionsstavarna, om man bara vrider ett hack ytterst tex? _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||
Jag vet inte, mycket tror jag. Hackar man både inne och ute så är minimum ungefär 0.9 grader eller 5 mm per steg. Bara flytta yttre borde bli 360/40=9 grader borde ge 40-50mm?? Om jag inte tänkt fel. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||
Det låter skitbra VI ska börja där & se hur vi hamnar I'll be bakk _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||
Tack för den är det så lång tid nu... Den SKA ut i år. Det finns ju en anledning till att min egna bil bara står & står Nu väntar jag bara på att kräksjuka & annat skit ska passera så jag kan ut & greja igen. 10 år... Fick gjort ett nytt nav till ratten. Ut & montera nu _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||
Inpassning/gjutning karossdelar för hela slanten. Framskärmarnas stommar var klockrena i passform & fick därmed fortsätta agera stomme ihop med pågjutna 964 kanter...& kanske senare RSR-kanter...vi får se
Inget på dessa elvor är ju symmetriskt, från fabrik, & det har ju sin tjusning. Det kan dock ställa till det när man tar mått hö/vä. Lätt att bli koko i skallen om man inte har det i åtanke. Ibland griper vi dock in & minimerar dessa skönhetsfel eftersom vi vet att dom finns där & det stör...mer än vad som är sinnes-friskt. Ligger man i garaget i fosterställning & intalar sig att det är ok, det kan vara så....då är det inte ok, måste få sinnesro Båda framskärmar har fått bearbetas för att få så nära samma former som möjligt. Den ena framskärmen har fått lite mer pågjutet för att kunna matchas mot den andra. Mycket jobb, men det blir nog bra när det är klart... Passagerardörren injusterad & slipning påbörjad. Framskärmen har grovspacklats efter slipning.... Nu ska den slipas igen & få sina slutliga former. Förardörren har lite som måste svetsas innan den kan passas in.... Bakspoilern måste breddas....& den är inte symmetrisk den heller....he_vete... Det får bli lite nattskift framöver så man kommer nån vart Trevlig fortsättning på veckan _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||
Grymt jobbat, det här kommer bli riktigt bra
Det är ganska otroligt hur mycket det kan skilja på hö och vänster. Jag vet att jag kämpade mycket på den gröne med att få allt symmetriskt och blev ganska nöjd till slut men tyckte ändå det skiljde lite för mycket...det var fram till att jag mätte på en originalbil och förstod att min var mycket mer symmetrisk än när den kom från fabrik _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||||
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||
ah fy fasen.. stundtals asså Vi börjar fundera på hur mycket vi kan skippa att montera & ändå besiktiga bilen
Mange.... Ja om barnen kunde låta bli att vara sjuka & om det inte fanns andra måsten.... Men målet är att besiktiga i år.
Jo man får inte vara för känslig om man vill slippa nervsammanbrott Tack i övrigt alla ni som hört av er med uppmuntrande ord. Det uppskattas Ja, apropå nervsammanbrott.... Ibland går det ju inte riktigt som man tänkt & nedan är ett exempel på detta. Ett, till synes, litet skitjobb... Lacka en fälg? Hur svårt kan det va Lackades, våtslipades & polerades...sen skulle det bara skruvas ihop... Istället slutade det med att färgen lossnade runt skruvarna & kunde dras loss i kvdm-stora bitar. Allt isär & göra om ALLT....voila, äntligen 2 färdiga bakhjul Trevlig kväll _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||
Det kommer bli en 915 med kraftig gavel-platta i billetaluminium + oljekylning. De plana ytorna är till för att kunna montera genomföring åt oljeretur/spray bar osv... Under lådan sitter en platta med uttag för oljekylningen. _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||
Waow de blir ju toppen, de går nog bli något liknande på min låda i framtiden kör ni en quifi diff i den? Samt ett konverteringssvänghjul? Jag håller p Själv på att peta ner en 3,6a i en 911 från 73.. Myet att tänka på 😆 _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||||
Jag vet faktiskt inte vad det är för diff i lådan. Bromsad är den iaf Ja det är det enda som egentligen behövs vid konvertering, ett svänghjul. Enligt PMS så är deras svänghjul balanserade till "perfektion" med toppmodern utrustning.....& inte värt skit. Det fick borras rejält innan det ansågs godkänt här hemma hos verkstan. Koppla elen vad faktiskt "enkelt". Man behöver inte Porsches startrelä exempelvis. Det löser man med 2 enkelrelä osv... Däremot viktigt med ett kopplingsschema för din årsmodell & den motor du ska koppla in. För en -71a skiljer det från tidigare år & även senare år, inte mycket men tillräckligt för att kortsluta elsystemet & orsaka brand. _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||
Jag förstår hmm jag köpte ett eftermarknads sprut ist får se hur allt går med svänghjulet då jag köpte ett konverteringssvänghjul från rose passion de har jag bara monterat på utan att balansera de men hmm.. _________________ Adde wallgren. Porsche 911 med R-stuk |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life* | << 1, 2, 3 ... , 49, 50, 51 >> 35 besök senaste veckan (451548 totalt) |