Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 182, 183, 184 ... 192, 193, 194 >> 36 besök senaste veckan (1141533 totalt) |
Det där är en riktig Porschelåda det Specen på Albins-lådan är 1000 Nm på ingående axel och 4500 Nm konstant belastning på utgående med 6000 Nm bursts. Men i praktiken så tål de mer än så på ingående. Serviceintervallen är 5000 km. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Med tanke på hur mycket dom hamrar runt varje helg med bilarna som lådan sitter i normalt sett så bordet det gå att belasta den en del till för den korta driften en bil som din bil kör en tävlingshelg och ändå få fin hållbarhet:)
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Jag tror också det. Klarar de 5000 km mellan serviceintervallen i såna här bilar så borde vi vara rätt safe https://www.facebook.com/Albinsgear/ _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Googlade på lådan, 69kg, rejäl klump! Men klart värt lite vikt om det håller.
Vad vägde den gamla lådan, körde ni 968 lådan? _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||
Satt en Kaps seqlåda innan. Man måste ha i åtanke att det är transaxel med diffklimp i ett när man kollar vikten. Transaxlar som klarar 1000 Nm väger en hel del. Nya lådan är 68 kg. Gamla lådan med adapterplatta var 74 kg. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Aha, så lättare alltså. Nu står det säkert i den här långa tråden... Men jag antar att ni kör någon annan bakvagn än 968 annars borde "bakaxeln" väl vara i vägen för lådan? _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||
Perfekt låsning av spåret, vilken idiotplacering. Snyggt av Alx att rädda situationen.
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Inte riktigt men nästan. Idén är att göra en lite annorlunda bakvagn där bärarmar inte ser ut eller sitter som normalt. Allt ska sitta väldigt högt och målsättningen är att kunna göra tunnlar som ger snarlik downforce som på bilden fast lägre helt under hjulupphängningen. Det är en mer optimerad lösning med lägre drag och mer effektiv downforce än en jättediffusor och frilagda axlar.
Nackdelen är väl sämre skrytfaktorn vid korvmojen där storleken på diffusorn är det som räknas men det får jag leva med _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Om du ändå bygger om bakvagnen så kan du ju göra så att du får 3 fjädrar? 1 för att ta upp Aero krafterna.
Med vänlig hälsning, Per
_________________ Per Axblom |
||||||
Ja precis, det är tanken. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Blir bara ballare och ballare den här bilen! Låter som bakomvarande förare riskerar att få tunnelseende och hamna i sandfållan framöver om de inte passar sig Räknar du med någon provkörning i år, eller blir det först nästa säsong? _________________ Mvh, Johan Allert |
||||||
Det blir ingen provkörning iår. Det är nästan en ny bil att bygga och det går långsamt, _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Nästan en helt ny bil igen? Skrev du inte det för 2 år sedan med?
En grov lista på vad som ska göras med bilen? Denna gången ska du förbereda för framtiden så du inte behöver bygga en ny bil för 7nde gången? Lycka till :-) Mvh, Per
_________________ Per Axblom |
||||||
Haha påminn mig inte Det är en naturlig utvecklingskurva och då blir det större ombyggnationer med täta mellanrum. Inte ens på F1-nivå kan de förbereda för framtiden och göra en 100% optimal bil från dag 1. Utvecklingen går framåt, gränser flyttas framåt, man lär sig mer och mer och ribban höjs kontinuerligt. I den kommande versionen så byggs bilen med målsättningen <1.10 på Mantorp och den målsättningen hade varit svår för 5 år sedan. Men jag ska inte slita ut begreppet "ny bil". Kan iaf konstatera att det nästan bara blir det yttre som kommer ser mer eller mindre likadant ut, sen blir det kanske 80% nytt under skalet. För mycket att lista just nu:) _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
För någon vecka sedan var Robert Ajdén - http://3d-scanning.se/ - här och scannade in hela bakdelen innan och utan. Det blev hur bra som helst, inga dåliga grejer han har
Nu är den datan överförd till en solidfil och jag har börjat skissa på den nya bakdelen. I princip allting bakom huvudbågen ska tas bort och göras om men det kanske jag redan skrivit Men det blir det bilder på senare. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 182, 183, 184 ... 192, 193, 194 >> 36 besök senaste veckan (1141533 totalt) |