Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5308 besök totalt |
Re: Sportsystem till Porsche GT3
Ring GT Motorsport, Jaan Tolli & Bosse Jonasson fd JTI Motorsport 042-220970. De gör ett hemsmide på befintligt system som ger samma effekt men kostar en tiondel. Låter och är kanon, det kan jag garantera. _________________ Joachim Qvarnström |
||||
Tack för era tips! Nu har jag lite att fundera på. Så Mantheys system görs av Europipe, helt och hållet?? Är de kända för att hålla hög kvalitet? Vad tror ni om RUF, Gemballa och TechArt? _________________ mvh Philip Lundh |
||||
Kostar 10% av ett annat system, och du kan garantera detta? ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||
Hi Phillip, The only thing I can tell you is that the Porsche Club is rather serious with the rules. So if you plan to buy the GT3 and take part PCS track days I strongly recommand that you stay below 95 decibels (90 is probably safest but it depends on which track, Kinnekulle being most sensitive I think), and don't think that taking easy when you pass in front of the guy measuring how loud you car is will fool him ![]() Then I don't know about you but I wouldn't like to have to take it easy on the track with my otherwise super fast car just because it's to loud. It's not worth it. _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Det här systemet kan jag rekommendera, lät helt underbart!
![]() Fast underbart i detta fallet betyder ju inte under 95 dB. ![]() Det satt på en GT3 RS som förädlades lite extra hos Stigs Garage för några år sedan. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Hmm... Att försöka "hålla igen lite vid ljudmätningen" resulterar ju bara i en sak: Att kringboende blir ännu mer förbannade på banägarna och att db-kraven blir ännu hårdare. Det är ju nämligen de kringboende som tvingat fram db-kraven, inte banägarna... Alltså, ett perfekt sätt att skjuta hela gatåka/motorsporten i foten? Nej tack! Mvh Magnus K _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Lustigt inlägg ![]() Jag tackar för de andra inlägg som gjorts, bra hjälp på vägen ![]() ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||
Jag är faktiskt beredd att hålla med Magnus. När den allmäna stämningen av dom kringboende vid våra banor är att motorsporten skall bort just från deras hem, så måste man ju anpassa sig för att få vara kvar. Dom boende lär ju inte tycka det är bättre bara för att en Stradale låter trevligt i våra öron. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
![]() Jag tycker ditt inlägg tyder kortisktighet & egoism samt på brist på insikt, trodde inte det skulle komma ngt sådant från dig. > ![]() Vid lite eftertanke måste ju alla fatta att ingen i längden tjänar på att fuska med en sådan grej som buller, det blir ju bara ännu tjurigare från kringboende men resultatet att vi som gillar banåka får det ännu svårare. Krävs det att några få högljudda Ferraris ska bli portförbjudna för för att alla andra ska få åka på bana så tycker ivf jag att det det självklart att porta Ferrarin ja. För övrigt så finns det väl inget som hindrar att man monterar ett tillräckligt dämpat system även på en Ferrari. _________________ Pär Hylander |
||||
Mitt låter också kanon.....kan säkert flera rejsareintyga =). Gick löst på 2500:- cirkus, i princip bara plundrade dämparburkar som återsvetsas. Annars ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Som jag tolkade de menade nog Matrox att man skulle hålla igen på de partier där det blir mest bullerstörning, dvs att man på detta sätt skulle minska bullerbelsatningen på kringboende (jag kan iofs ha fel?). dvs ni menar samma sak allihop, mindre buller=bättre för omgivningen. Personligen skulle jag inte tycka det vore värt att ha ett sportsystem och sedan vara tvungen att hålla igen, utom möjligen vid utfarten på nordslingan ![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Låt oss fokusera på trådens verkliga ämne istället. För övrigt så har jag aldrig skrivit att jag är ute efter ett system som överstiger ljudkraven, inte ens säkert på att jag kommer byta system överhuvudtaget.
Pär Hylander: Uppskattar inte ditt inlägg om att jag vore egoistisk och ha brist på insikt, platsar inte på detta forum. Citerar SecretAgentMan vid ett liknande inlägg du gjorde till honom; "Jag är förmodligen bara ute efter att kringgå regler, föra oväsen och vara allmänt jävlig och sabba för andra" ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||
Så det är alltså ett Manthey Racing system man ska ha?? Har pratat en del med dem o de verkar mkt seriösa. Är ute efter ett ljud som är lite mer "high pitch".
Vad tror ni om ett titan system?? Sparar en del vikt men har läst att det kan bli problem ifall avgassystemet blir för varmt eftersom motorn är bak ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||
_________________ Andreas Sjöström BTG 07:42 |
||||
Ring och hör med Anders Levin på Levin Racing, riktigt seriös kille som byggt en del system till tävlande i PCSR. Bullret från hans system verker iaf ligga inom gränserna och låter mycket göttigt
![]() Tel Levin Racing: 0705-785785 anders.levin@swipnet.se /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5308 besök totalt |