| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar | 

![]()  | 

Andra projekttrådar

Min verkstad
		 | 
		<< 1, 2, 3 >> 12 besök senaste veckan (10255 totalt) | 
| 

Re:                                                          

Ja den är är bra. Fasr den är jobbigare än dom moderna    Jag har en till som jag funderar på att avyttra fast inte renoverad.
						_________________ Andreas Åkebrink Bygger förgasar turbo koja. Gillar svarva och fräsa  | 
	||||||||
| 

Re:                                                          

Ja det är inte många kr. Om du är intresserad kan jag ta bild på den? Misstänker frakten är dyrast. _________________ Andreas Åkebrink Bygger förgasar turbo koja. Gillar svarva och fräsa  | 
	||||||||
| 

Re:                                                          

Jag var och tittade på den andra jag har. Då upptäckte jag att den är i mycket bättre skick. Jag vet inte om jag vill sälja den. Och sen har jag inte hylsor till den. Jag tror att där jag fick tag i den så hade dom en för tum tappar och en för mm tappar. Jag måste fundera lite på detta. _________________ Andreas Åkebrink Bygger förgasar turbo koja. Gillar svarva och fräsa  | 
	||||||||
| 

Re:                                                          

Jajjemen jag skulle också hållt i dom  
						_________________ Benny Gustavson *BG Autoteknik*  | 
	||||||||
| 

Har börjat på ett litet projekt att tillvverka egna spjällhus till kojan.

Fick tillverka några radiestålhållare med för att kunna göra dom  
						_________________ Andreas Åkebrink Bygger förgasar turbo koja. Gillar svarva och fräsa  | 
	||||||||
| 

Har inte börjat på min spjällhus ännu men nu är det semester så då finns det tid till det.

Men gjort en sådan här så det blir lättare att göra 6 kanter. Bra när man behöver göra en udda skruv eller en dlni g lite snabbare än med delningsapparaten. Hade en fräs Chuck som jag inte hade någon nytta av från den gammla fräsen.   

||||||||
| 

Fiffigt!   
					Jag var för lat för att tillverka egna block för spännhylsor, så jag köpte ett sexkantigt och ett fyrkantigt för ER32-hylsor. Väldigt smidigt med spännhylsor när man ska hålla smågrejor som är lite ömtåliga. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77  | 
	||||||||
| 

Re:                                                          

Jag hade ju redan den chucken så jag tänkte det va smidigt. Va ju med rätt lat för jag hittade gärnbiten som var 6 kantig. Men det var lite krångligt att klocka den så hålet kom i mitten  
	||||||||
| 

Re:                                                          

Länk? _________________ Michael Thulesius  | 
	||||||||
| 

Re:                                                          

Jag köpte mina härifrån https://www.arceurotrade.co.uk/Catal Vet inte om de är billigast, men de känns ganska välgjorda och bra. Har använt dem en del, både i maskinerna och i vanligt bänkskruvstycke. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77  | 
	||||||||
| 

Re:                                                          

Ja, det kan jag tänka mig. Man kan ju aldrig riktigt lita på en trebackchuck tyvärr  
						_________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77  | 
	||||||||
| 

Re:                                                          

Det va en bra sida  
	||||||||
| 

Re:                                                          

Ja tack för den länken.. är rädd att mina garage pyssel pengar (5000kr/månad) ryker kvickt där...  
						_________________ Michael Thulesius  | 
	||||||||
| 

Re:                                                          

Tack. Ja det är det. Det är faktiskt vanlig bengalack. Den tål en del men ibland får man bättra på  
	||||||||
![]()  | 

Andra projekttrådar

Min verkstad
		 | 
		<< 1, 2, 3 >> 12 besök senaste veckan (10255 totalt) |