Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 3 besök senaste veckan (92125 totalt) |
Re:
Är det inte bara vatten som har legat någonstans i toppen och sedan runnit ut och ner i cylindern när du lyfte toppen? om vattnet har legat där någon längre stund borde det ju ha rostat ordentligt... _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Re:
Mjo det är ju min förhoppning men lite svårt att se. Det var ju bara väldigt lite ytrost som hade kommit. Funderar också som sagt på om det kan ha runnit in när jag har snurrat på maskin i stativet. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Mjae förvisso men nu när det ligger där så känns det lite som att man kollar igenom allt jättenoga för att vara säker på att det just är det som det kommer ifrån och inte någon spricka någonstans eller liknande.
![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
min motor stod i 2-3 veckor med vatten & rosten som hunnit bildas då var grov nog för att lämna permanenta spår efter sig....inte ens en hening hjälpte där inte..... så är det inte värre än du beskriver så är det med stor säkerhet inget att oroa sig för. Såg du vatten i loppet INNAN du lyfte toppen?
Hade du haft en spricka i loppet så hade du pumpat duktigt med vatten & märkt det eller blåst övertryck ut genom kärlet. Det krävs inte mycket för att nåt av det ska hända.... Har du vid oljekoll märkt av någon majonäs i oljan/under locket t toppen? Har du en olje-catchtank dit du fått "ovanligt" mycket vatteneller olja? jag gissar, nej! Isf kan du sova lugnt ![]() ![]() ![]() _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
Re:
din gissning är korrekt men man blir ju alltid lite orolig :P _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Vissa framsteg och viss huvudvärk har uppkommit.
Plockade bort instrumentpanelen för att kunna kika lite på hur det såg ut under om det var mycket kabel osv som kanske skulle kunna plockas bort. Där kom huvudvärken. Med 3 olika stereo installationer, larm osv samt lite fuldragning och koppling i brist på tid så såg det ju inte direkt vackert ut. ![]() Men men bara börja nysta ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Re:
jag bara delade med mig av mitt egna he_veteman ![]() ![]() due, ha en trevlig helg med härvan...trassla inte in dig bara...iaf inte utan vittnen som kan dokumentera & lägga upp här ![]() _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
Re:
Kikade igenom blocket nu och jag ser inga sprickor eller liknande det är med andra ord fitt for fight. ![]() Roade mig med att riva ur innanmätet i blocket. Honade loppena en smula. monterade bort de gamla kolvarna samt monterade dit de nya. Filade in kolvringarna på 2 kolvar samt han även med att trycka in en av dom i blocket sen fick jag slut på tid för kvällen. ![]() Gamla uppsättningen. ![]() Nya. ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 3 besök senaste veckan (92125 totalt) |