Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 5354 besök totalt |
Fick åka några varv med en sådan och 1:04 tider på Knutstorp.
Helt underbart. Killen som körde var missnöjd att han inte kom under 1 minut och klagade på dålig traction. Jag njöt stort! Grattis till bilen! Den får ni kul med! _________________ Fredrik Reichel |
||||||
Re:
Renoveringen gick tillslut bra, men Radical är helt hopplösa att ha att göra med. Om du ska köpa en SR8 så bör du ha stor plånbok och mycket tålamod (går sönder ofta och kräver mycket service) _________________ Mvh/Dick Gilled Radical SR8 AMG GT R |
||||||
Re:
Kom du fram till vad det var för lager? ![]() _________________ John Svensson |
||||||
Re:
Ja, Rover V8. Men Radical har köpt upp all produktion av racelager, så det enda som finns på marknaden är STD-lager och Radical säljer inga interna delar löst. _________________ Mvh/Dick Gilled Radical SR8 AMG GT R |
||||||
Vad är speciellt med race lager?
Finns ju dem med ökat lagerspel, men annars vad skiljer? Jag hade kört med rover grejerna o noga mätt lager spel osv. Sen hade jag kollat dem för säkerhetsskull efter några timmar. Inge kul o rasa en sån motor. Vev o block går ju inte o köpa. Packboxar borde vara nån std dimension som skf har. Mvh o lycka till _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||||
Re:
Racelager är oftast blybaserade och designade för att tåla högre laster. Vi hade inget val annat en att köra STD Rover lager. (går åt 3st lagerset då man bara använder en halva och axiallagret kommer från något annat) självklart mätte vi lagerspel, det stora problemet där var att Radical inte ville lämna ifrån sig några specifikationer Vi hade turen att hitta en firma i England som tidigare hade fått göra jobb på dessa motorer åt Radical och således hade specifikationer, och även visste och kunde sälja oss alla delar utom ramlager. Att öppna för att kontrollera lagren är ett jätte jobb på dessa motorer så det vill man gärna slippa. _________________ Mvh/Dick Gilled Radical SR8 AMG GT R |
||||||
Tips som kan vara bra framöver, eller för annan läsare, via Glyco,s hemsida kan man ladda ned hela deras sortiment i PDF, typ 1000 sidor eller nått, så det finns i princip info om alla lager tillgängliga, i pdfen kan man via sin PDF läsare söka efter de mått/siffror man vill hitta.
Den vägen kan man sen hitta vilka andra motorer med motornamn, som har dessa lager, då är det lättare att leta fram racelager från andra tillverkare utifrån den informationen. Jag hittade till min v10 på det viset _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Re:
Läst den från pärm till pärm ![]() _________________ Mvh/Dick Gilled Radical SR8 AMG GT R |
||||||
Hahaha, ja det måste ha tagit en stund
![]() , tänkte faktiskt skriva ut den å göra likadant, men orkade inte när jag såg antalet sidor, sen satte jag mig vid en hederlig PC å insåg att det var enkelt att söka å spara bokmärken till intressanta sidor . ![]() Hittade du lager där?? Jag hittade en annan audi, äldre, vanligare, som hade lager med exakt rätt mått, beställde dem och de hade bara "låsklacken" på lite fel placering så den slipade jag bort, sitter ju dock på andra halvan av lagret och satte de halvor som blev utan med locetitelåsning. Pepparpeppar så har det ju funkat typ 20 timmar nu under inkörning/mappning. Blev det std lager i din nu? En sak jag läst (sant eller missuppfattning) Std lager, typ glyco har ett lager koppar direkt under lagermaterialet. Detta verkar normalt inte finnas på "racelager" Kollar/tömmer du filtret frekvent efter körning ser du direkt när det är dags att byta lager genom att du börjar få kopparmetallic nyans i oljan. Tycker dock att en hel timme varmkörning låter konstigt mycket, eller ingår några uppvärmningsvarv på bana i dessa. Har hört en hel del i mitt tycke märkliga riktlinjer/uttalanden/påståenden från radical, jag förstår att de håller en race-klass/enhetsserie, men för typ trackday/hobby kan man nog bortse från mycket av det. Vad sitter det för styrsysyem på din motor? Gissar att den är låst/plomberad och lösenordskyddad?? Hört att de radical med eco-boost motorn kör med en plomberad Syvecs. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 5354 besök totalt |