Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 3,0 -94
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
46709 besök totalt
kmarcus
Värmdö
Här sen Okt 2009

Trådstartare
Re:

DanSol skrev:
Hunnit testa den nya diffen nått? Jag e suger på samma operation och är nyfiken på hur den kändes....och vad blev prislappen

Jag hade den en stund på min andra Gat-M3:a och fy fasen vad kul det är att köra! Varvar tokigt mycket vid landsvägsåka men oj vilken känsla när man gasar lite, gillar man att växla så är det ett måste. I övrigt kan jag inte säga så mycket mer, jo förresten, att Peder är riktigt bra. Pris kommer jag inte ihåg, skicka ett PM om det fortfarande är intressant så kan jag leta reda på kvittot.

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Citat:

Det har skrivits lite om M3 e36 avgassystem här på Rejsa, kan det vara i John Kjellssons tråd? Iaf i någon av M3 e36 banåkabilarna. Länkades till en bil som bromsats med original kat och med Super Sprint x-pipe, har svagt för mig att det blev aningens mindre effekt med x-pipan. Någon annan hade ersatt kattarna med raka rör och fått betydligt lägre effekt (30 ps mindre?) Så systemet är nog ganska optimerat från fabrik trots att det är tyst.

Det var i Björn Rittinges tråd om hans gamla M3 e36 som detta skrevs

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
kmarcus
Värmdö
Här sen Okt 2009

Trådstartare
Tack, men avgas är redan köpt. Blev ett specialbyggt av Köhler i rostfritt på 2*70 mm. Utan kattar med dubbla ljuddämpare.

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

kmarcus skrev:
Tack, men avgas är redan köpt. Blev ett specialbyggt av Köhler i rostfritt på 2*70 mm. Utan kattar med dubbla ljuddämpare.

Ok tänk bara på bullkraven, jag vet att Köhlers kit till M3 E30 öåter något galet fett men VÄLDIGT högt oxå.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
kmarcus
Värmdö
Här sen Okt 2009

Trådstartare
Många år sedan nu...
Bilen är fortfarande inte i ordning och nu har jag gått vidare och köpt nytt så denna står bara och tar plats.

Jag kommer försöka sälja allt, antingen i paket eller i delar beroende på intresse.

Bilen finns på Värmdö i Stockholm. Original inredning finns kvar men en del är kvar i Motala tillsammans med en S50B32 med original piska och styrsystem.

Motorn startades senast för 5-6 år sedan och borde hoppa igång utan problem efter en service. Motorn går runt men går inte igång i dagsläget, inte lagt en minut på att undersöka vad felet kan vara men den gick problemfritt innan buren byggdes och elfelen hopade sig. Elen i coupen fungerar inte som den ska, jag har ingen aning om varför. Antingen reder man ut härvan eller byter till eget system.

8-punktbur och bakvagnsförstärkning är monterad och bilen är helt rensad invändigt så när som på värmepaket och el.

Låter detta som ett projekt du har orken att färdigställa eller är intresserad av några delar? Hör av dig.
//Marcus

kmarcus
Värmdö
Här sen Okt 2009

Trådstartare
Då var detta ett avslutat kapitel och bilen är nu såld.

Kanske dags att starta om med ny tråd, intresset är trots allt intakt 🙂

Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 3,0 -94
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
46709 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande