Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1720 besök totalt |
Tips och råd om luftdriven sticksåg, Tack!
Funderar på att köpa en sån här: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=853&iItemId=17598 Nån som har erfarenhet av denna produkt? Kommer inte att använda den varje dag, men verkar väldigt lättjobbat till t ex glasfiber. Har aldrig sett något liknande som är eldriven, men det finns kanske? Tacksam för tips och råd! ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
Jag köpte en sån. Duger att såga papper med. Kartong blir problem om den inte är våt!
Det kanske var fel på den jag köpte men den var verkligen värdelös. Det gick att stoppa bladet med fingret (med handske). Lämnade tillbaks den igen. |
||
Re: Tips och råd om luftdriven sticksåg, Tack!
Funkar skitbra till plåt oxå, överlägsen när man ska byta trösklar/tak/bakskärmar osv slår vinkelslipen i allt när det gäller sånt, biltemas har jag ingen erfarenhet av iof, bara maskinen i sig. _________________ Daniel Steiner |
||
Vi har några maskiner av fabrikaten SIG (Biax) och Shinano på jobbet som går som testmaskiner för sågbladen som vi tillverkar. Otroligt smidiga att arbeta med och otroligt högljudda...
En av maskinerna har suttit i en testrigg i ett par år och den funkar fortfarande klockrent. (Fast dom kostar nog något mer än Biltemas) _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Jag funderar också på att köpa in en sådan såg. Men vet inte heller viklen man ska köpa. eftersom det inte handlar om jätte mycket man ska använda den till vill man ju inte punga ut allt för mycket...
Har iallafall kollat på både biltemas och julas men har inte bestämt mig vilken ja ska testa //danne _________________ Daniel Römer |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1720 besök totalt |