Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 111, 112, 113 >> 48 besök senaste veckan (464333 totalt) |
Intressant att hitta bilder på sina regnummer! Sådär kul att hitta att ens egen bil varit med som provbil för Audi Sport on Tour... Jaja, men var ju urgasad iaf
_________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
||||
Hmm... min biltråd här på rejsa dyker upp på mitt nummer och det har jag inte nämnt regnummret i texten så google måste "läsa" i bilderna. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Jag har ju en drös extra bakfälgar från Ebay. Kanske skulle lacka dom...
Här en som gjort det https://www.blocket.se/annons/blekin _________________ Magnus Thomé |
||||
Dj_vla algoritmer... |
||||
Besked från Frankrike: Bakdäcken på de CUP2 Connect jag kört på ÄR med nya stommen och nya gummiblandningen. Det är bra, för bakdäcken har funkat kalas.
Jag har lämpat över massa info om det trista sneslitaget på framdäcken längs med det yttersta spåret. Ska bli spännande att höra vad responsen blir från Michelin (det ska slussas genom organisationen så det tar väl lite tid denna gång också förstås). Framdäcken har ju inte lirat hundra tyvärr varken grepps- eller slitagemässigt. _________________ Magnus Thomé |
||||
Jag var en av dom första med Connect förra våren och fick reklamera ett set framdäck som inte alls funkade. Alla parter (som förvisso var extremt hjälpsamma) sa att det var EXTREMT ovanligt att det kunde vara något fel på däcken. Men det var så enormt tydligt. Jag hade väl även viss hjälp av att Oscar Palm körde min bil och snabbt kunde konstatera samma sak. Nya framdäck = allt funkade kalas. Så jag tror du kan stå på dig där. _________________ Stevan Petrovic |
||||
Nu var däcken ett test-set jag fått från Michelin för att utvärdera de nya CUP2 connect så jag är inte så irriterad Och trots att de skickat det här första setet som det blev en del förvirring kring så kommer det en uppsättning till (vissa har det bra liksom ) där däcken är från senaste batcherna och dessutom BMW-märkta (sådär som N för Porsche, * för BMW osv) så det ska bli helt rätt alltihopa. Ska bli väldigt spännande att se hur deras mobilapp Connect funkar med tips för däckstryck o så _________________ Magnus Thomé |
||||
Brake longer = Mer trailbrake? Det hade varit bra att få feedback direkt efter sväng iställer för "hur skall jag göra bättre" nästa varv tror jag. Då hade man kopplat ihop det man gjorde med bra eller dåligt direkt. Om man hade haft en riktig coach i bilen som bara satt och höll inne med feedback och sa "mer" eller "mindre" nästa varv så hade i alla fall jag aldrig gått tillbaka till den racing skolan igen. Så MER feedback både på vad man gjorde bra/dåligt precis nyss (i svängen man åker ur, mer än "nice work") och sen även vad man skall tänka på i nästa sväng. Kanske nån algoritm som känner av när det är ett varv som inte skall räknas om man kör 5% långsammare eller nåt, så man inte sabbar nästa varvs tips med onödiga tips. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Ja jag kikade på graferna och det var bromsa lite senare + trailbrake den ville (för det hade jag gjort tidigare som den tyckte var bäst)
Sen kollade jag på "average" hastighetsgrafer på Sviestad, där det var mycket trafik, och där hade den inte tagit bort riktigt all data från skräpvarv men mycket. Jag har rapporterat det till Garmin (och de har alla loggar från burken) så de behöver de finpilla på lite vad som ska slängas. Och att den kanske inte ska tipsa när man kör 50% _________________ Magnus Thomé |
||||
Däcksgummi Kolla på vindrutan precis till vänster om Garmin Catalyst. Jag har inte tvättat bort det gummimärket riktigt än Sen är ju hela fronten skyddsfolierad, har bara sett något enstaka ställe där folien ens reagerat på stenskott. Men jag tycker vi kan kräva stänkskydd på Formelbilarna framöver _________________ Magnus Thomé |
||||
Jo jag såg vart det landade och tolkade det som ett fett stenskott då det small likandant och blev svart precis som det brukar bli när det "skiktar" sig i glaset.
Skönt att det var tvättbart. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Säg till om det dyker upp en vettig cab.... _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
CUP2 Connect framdäck 265 vs bakdäck 295.
De bredare har mycket lägre procentuellt "bortfall" av gummi i spår och sajpningar! Speciellt precis utanför det yttersta spåret där 295orna har flera cm mer helt omönstrat gummi! _________________ Magnus Thomé |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M2 -16 | << 1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 111, 112, 113 >> 48 besök senaste veckan (464333 totalt) |