| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: BMW-hjul "513M" 10x18 / 9x18 SÅLDA
|
3 besök senaste veckan (3832 totalt) |
|
SÅLDA I mina ögon de bästa fälgarna till M-bilarna. Lätta! Eftersom de är 18" så är de ganska ovanliga på tex Ebay jämfört med original M2-fälgarna tex. 18*9 ET29 18*10 ET40 Sitter Michelin Pilot Super Sport på. Har kört Mantorp 1:29,7 med de här. Bakdäcken är i princip slut men funkar ju till någon banträff såklart. Framdäcken är däremot bra. Sitter TPMS i hjulen 13 000:-
Klicka för större (högupplösta) bilder!
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Ah, missade det, la till i första inlägget också. Det är M2 original ET dvs:
18*9 ET29 18*10 ET40 Så bakfälgarna lär absolut gå ET-mässigt men kanske behövs spacer. Fram vet jag inte vad du har original? www.willtheyfit.com _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
original är: 7.5J ET45 8J ET52 så typ 3 cm mer utstick fram och bak... måste kolla om det är ens nära möjligt... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
|
Re:
Wow det var höga ET både fram! Det var som fan. _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Tror jag provade 255/30/19 på fälg 9*19 et37 bak på min M135 som väl är identisk i karossen med M140 och då gick de i nivå med skärmkanten har jag för mig... Kan ju ev komma ihåg fel och det var några andra fälgar jag provade, minnet är inte vad det borde vara tyvärr. Så kanske det går om man kör med rejäl camber men jag är skeptisk tyvärr... F20 verkar vara trång. _________________ Bo Jahn |
||||
|
Förlåt såg det nu
Är det rimligt att få på 265:or på 9 tum framfälgarna eller är de för smala fälgar?
_________________ Viktor Holmqvist VW Golf GTI MK7.5 Volvo V60 Polestar Såld BMW M2 "Tracktool" Såld Mercedes A45 AMG Performance Såld BMW 130i "Clubsport" Såld |
||||
|
Re:
Beror lite på. Vilka däck det är och lite vad du prioriterar. Körmässigt så tycker jag det funkat bra är jag kört så men om man satsar hårt på bana så kan skulderslitaget på in och ytterskuldra på framdäcken på en M2 vara pilligt att balansera ut, för lite eller för mycket camber så blir det mer på inner eller yttern och man står lätt med corden framme om man tar i lite mycket. _________________ Magnus Thomé
|
||||
![]() |
SÄLJES
|
3 besök senaste veckan (3832 totalt) |