Andra projekttrådar
Tillbusad brux: Subaru Outback 3.6R -> Offroadstuk
14 besök senaste veckan (11820 totalt)
<<   1, 2
bop
Katrineholm
Här sen Maj 2018
Inlägg: 296



Frääänt!!

bull-bar, kopplad snorkel, lastlåda på taket och ett gäng extraljus kommer att göra den perfekt.

kika på mighty car mods subaru outfap för inspiration!

_________________
Fredrik van Lienden
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Jurkko
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 7727



Denna var jag sugen på till Vitaran.
https://wilcooffroad.com/shop/hitchgate-solo/

Skulle göra sig bra på din bil också.

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 9027


Trådstartare
Jurkko skrev:
Denna var jag sugen på till Vitaran.
https://wilcooffroad.com/shop/hitchgate-solo/

Skulle göra sig bra på din bil också.


Mmm.
Men då måste man ha ett amerikanskt drag.

_________________

Porsche Boxster S
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Jurkko
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 7727



DJ skrev:
Jurkko skrev:
Denna var jag sugen på till Vitaran.
https://wilcooffroad.com/shop/hitchgate-solo/

Skulle göra sig bra på din bil också.


Mmm.
Men då måste man ha ett amerikanskt drag.

Det löser man ju fort. Bara att byta drag

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 9027


Trådstartare
Efter att ha lämnat Subban på gatan sen nedstängningen i Mars, har jag nu äntligen flugit ner och kört upp bilen till Sverige. Givetvis var batteriet dött, och tyvärr har alla däcken en liten "platta" efter att ha stått ett halvår.

Synd på de fina däcken, men jag hoppas det masseras bort. Det känns inte så mycket när man kör, men det går att mäta i hjulbalanseringsmaskinen som min mek har. En sån där som mäter kontakttrycket över omkretsen.

Egentliga anledningen till att hjulen kom upp i maskinen igen var däckstrycks-sensorer. När jag byggde om trodde jag inte det fanns sensorer, däckgubben kollade med nån kommunikations-apparat och hittade inget i de gamla hjulen heller. Men det fanns, men på en amerikansk frekvens, 315MHz.
Nu har jag skaffat nya ventiler och flyttat över sensorerna från originalhjulen för att slippa varningslampan. Det var bökigt att hitta 315MHz sensorer och programmeringsutrustning i närområdet. Dessutom varnade Subaru-verkstaden om att dessa bilar kan vara kinkiga med kloner.

Hur som helst, jag såg fram emot att testa bilen på långresa på autobahn. Förväntade mig mycket mer vinglighet och instabilitet, men nähe. Den går som tåget! thumbs up
Däcken är fantastiska , vilket nog är den stora förklaringen. Vägbullret är aningens högre, men bilen är ändå väldigt tyst.
Ett finger på ratten även i kurvor i ganska hög fart.


Yngsta sonen tycker att bilen känns som att åka och plana med båten när vattnet är spegelblankt, vilket är en riktigt bra beskrivning på hur den känns.

Nu behöver den en rejäl tvätt, det har växt lite mossa på den, faktiskt.


Och sen behöver jag lösa problemet med kablage till dragkroken. Kitet passade inte min USA-version, och USA-kiten jag skulle kunna klicka hem från Ebay har 3+jord. Hur ska man få till 3+jord till släpvagnsbelysning?
Om möjligt vill jag undvika att klippa i bilens kablage.

_________________

Porsche Boxster S
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 927



Har de där däcken den där snöflingan för att få användas i vinterväglag? Behöver snart nya till jimnyn, och har samma året om. Där vill man ju ha något som ser rätt ut och fungerar men inte låter förskräckligt.

Edit: bah, verkar inte göras i 205x70-15, eller 15" överhuvudtaget för den delen.

_________________
Markus Ålind
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 9027


Trådstartare
Qaz skrev:
Har de där däcken den där snöflingan för att få användas i vinterväglag? Behöver snart nya till jimnyn, och har samma året om. Där vill man ju ha något som ser rätt ut och fungerar men inte låter förskräckligt.

Edit: bah, verkar inte göras i 205x70-15, eller 15" överhuvudtaget för den delen.

De har "triple peak" med snöflinga.

16" verkar vara minsta fälgdiametern.


Falken Wildpeak A/T3WA verkar finnas i 15", likaså Yokohama Geolandar A/T G015. Båda ser helt OK ut. thumbs up
Jag kikade lite på dem innan jag bestämde mig.
Finns hur många däckstester som helst på Youtube och andra sajter, bara att surfa runt.

_________________

Porsche Boxster S
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 927



DJ skrev:
Qaz skrev:
Har de där däcken den där snöflingan för att få användas i vinterväglag? Behöver snart nya till jimnyn, och har samma året om. Där vill man ju ha något som ser rätt ut och fungerar men inte låter förskräckligt.

Edit: bah, verkar inte göras i 205x70-15, eller 15" överhuvudtaget för den delen.

De har "triple peak" med snöflinga.

16" verkar vara minsta fälgdiametern.


Falken Wildpeak A/T3WA verkar finnas i 15", likaså Yokohama Geolandar A/T G015. Båda ser helt OK ut. thumbs up
Jag kikade lite på dem innan jag bestämde mig.
Finns hur många däckstester som helst på Youtube och andra sajter, bara att surfa runt.


Geolander g015 görs i 205 15 70, ser vettigt ut. Inte så dyrt heller, i alla fall inte i england.

Jag känner att mitt liv inte saknar en rejäl djupdykning i internets offroadäcksvärld, så jag är tacksam för tipsen

_________________
Markus Ålind
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 9027


Trådstartare
Parkerade bredvid en standard-bil härom dagen. Ser ut som större skillnad när man stär nära, än vad det ser ut på bilden, men man får ändå en liten uppfattning när man kikar på höjden till sidorutorna.

_________________

Porsche Boxster S
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 9027


Trådstartare
Och en till liten jämförelse med en originalbil.

_________________

Porsche Boxster S
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3280



Nice, blev fet med höjningen.

kör Cooper Discover AT3 4S på min Forester. Ingen skillnad i förbrukning och upplevde dom tystare än Bridgestone Dueller som den levererades med.



_________________
:: Mikael Lindqvist
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 9027


Trådstartare
Min soppaförbrukning är helt OK också. Den visar mer på mätaren nu, delvis p.g.a. "felmätning" med större hjul som ger färre hjulvarv per km. Det är drygt 5%. Resten är väl de tyngre hjulen och lite högre luftmotstånd.

Färddatorn visar nu mellan 0.9 och litern, vilket jag tycker är helt OK för en 3.6-liters motor i en sån här stor bil.
Hur pass exakt färddatorn är har jag ingen aning om.
Men det verkade stämma skapligt på sträckan NL-Sverige, vid lätt överslagsräkning, och den distansen har jag ganska bra koll på hur lång den är.

_________________

Porsche Boxster S
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Andra projekttrådar
Tillbusad brux: Subaru Outback 3.6R -> Offroadstuk
14 besök senaste veckan (11820 totalt)
<<   1, 2


Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >