Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Aston Martin V8 Vantage -09 | << 1, 2, 3, 4 ... 35, 36, 37 >> 173 besök idag (99154 totalt) |
Om du är sugen på att uppgradera så kan du kolla in: https://astoninstallations.com/ _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Aston Installations grejer är schyssta men jag skulle vilja hitta någon som kan installera det i Sverige. Å andra sidan skulle jag kunna tänka mig att ta bilen och besöka Goodwood Festival of Speed. Så kan man förena nöje med nöje! Bilen har blåtand för telefon men kräver kabel för musik. Jag tänkte köpa mig en BoVee 1000 blåtands/musikströmningsadapter men att använda navigationsskärmen som infotainmentcentral istället är såklart snyggare.
Haha, du har en poäng där. Ursprungligen var det en DB9 jag var på jakt efter, just för att hela familjen skulle kunna åka med samtidigt. V12an lockade också. Dessvärre var baksätet så litet att barnen knappt fick plats, vid provkörningen var de 6 och 8 år gamla. Största skälet var ändå att att den större DB9an inte var i närheten så kul att köra som Vantage. Det var för mycket GT-bil så jag gick inte riktig igång på den. En Rapide som familjebil däremot... _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
Kul med tråden och alla detaljbilder att smälta in!
Hoppas det går bra med kopplingsbytet nu. |
||||||
Kul med en Aston!
Jag bruksade en DB9 för ett antal år sedan. Underbara bilar med mycket själ och positivt bemötande överallt. Tidvis väldigt tålamodsprövande men inte värre än de italienska alternativen. _________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD |
||||||
Bara att lyfta på hatten inför denna mekaniska konst. Grattis till en riktig drömbil.
Ska bli intressant att följa ägandet. Gillar ambitionen att "göralltsjälv". Kanske skänker viss tröst med uppgiften att en simpel R8-koppling kostar ca 90 tkr att byta på Audi Sthlm. _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||||
Underbar!
Träffade en kille i somras so mekade och trimmade sin hyffsat nya Maserati hemma i garaget. "Det var skakigt i början men nu går det bara fint" tyckte han. _________________ Fredrik Liljenberg Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90.... |
||||||
En fantastiskt snygg bil!
Och väldigt roligt att du delger dig info om bilen/ägandet/kostnaderna, något som inte alltid kommer fram. Det är sådana här trådar som kan få bägaren att rinna över och man börjar tänka utanför boxen _________________ Anders Andersson |
||||||
Säsongen tog officiellt slut i och med oktober månads utgång. En sista favorit-i-repris-runda längs sjöarna mellan Landvetter och Kungsbacka fick sätta punkt.
Upptankad och klar för att gå ide... Idag gjorde jag slag i saken och beställde lite delar för vinterns uppgraderingar. Lättat svänghjul, ska enligt uppgift vara ca 3 kg lättare än original (som jag ändå inte känner till vikten på. Ska väga när allt plockats isär) Original Aston Martin (Valeo) dubbelskivig koppling och tryckplatta. Slavcylinder, samt lite småsaker. Denna uppgradering av kopplingen ska enligt "alla" göra växellådan betydligt smidigare och det lättare svänghjulet ger förstås motorn lite skönare respons. En annan positiv bieffekt är att problemet med den korta livslängden i princip eliminerass. Har för övrigt hittat original lamell och tryckplatta för ca 700 GBP, så det gåt att komma undan för mer normala pengar om man bara byta koppling och behålla original. Bild från David Appleby Engineerings hemsida där kittet köptes. Vidare beställdes även lite packningar, o-ringar och annat smått och gott från astonmartinbits.com så inom kort har jag material att börja skruva. _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
Instämmer, i bägge punkterna! Dags för garagefika/glögg när bilen hänger på lyften och redo för lådan? Vore kul att se lite närmre på _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Självklart! Ett lysande förslag! Jag återkommer... _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
kopplingsbyte?
https://clivechedzey.wixsite.com/ast _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
Jag med! Grattis på födelsedagen förresten. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Tack för länktips! Jag har faktiskt fått Clive's instruktion på pdf av honom, men inte sett hemsidan. Förra veckan kom två paket med bilgodis från England. Det gäller att passa på att handla innan Brexit. Gissar det kan bli lite stökigt att handla därifrån den första tiden såvida de inte enas om ett avtal. Det ena innehöll lite packningar som behövs vid kopplingsbytet och o-ringar för oljebyte i transaxeln, en ny plastlins för en av displayerna (den som sitter där är repig), nytt tätningsskum över kylaren och bättringsfärg. Det andra paketet var tyngre, men nu ligger nytt svänghjul, koppling, slavcylinder med tillhörande distans samt lite skruv på arbetsbänken. Svänghjulet väger 6,63 kg Kopplingen väger 9,11 kg Har dock ett par byggprojekt inne i huset samt installation av värme i garaget som ska göras innan jag tar tag i kopplingsbytet. Det är ju tyvärr runt 4 månader kvar till det är dags att ställa på bilen så jag lär nog hinna... _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
... oj, är det april redan? Men var la jag dom där kopplingsgrejorna nånstans ... _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Känner igen det där! _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Aston Martin V8 Vantage -09 | << 1, 2, 3, 4 ... 35, 36, 37 >> 173 besök idag (99154 totalt) |