Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 79, 80, 81 >> 14 besök idag (198356 totalt) |
Intressant, stora kylarna I mitten förstås, och längst ut på sidorna kanaler till hjulhusen (hur mycket det nu hjälper med bromsarna). Och sen på var sin sida om huvudkylarna kanal till...?
![]() _________________ ![]() |
||||||
_________________ Mvh Niclas Björk |
||||||
Re:
Grattis till bilen! 👍 Luften in i hjulhusen är väl främst för att minska turbulens där, inte för att kyla bromsar? Kan dom andra kanalerna gå till oljekylare? _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||
Re:
Grattis till en riktigt frän bil, snacka om snabba ryck! ![]() ![]() Ser att nåt måste hänt när du skrev inlägget, kanske autokorrigering av mobilen!? Du menade väl: "Nä, nu åker Yarisen o jag till Öhlins så de kan låna den och montera allt vad de kan montera på bilen" ![]() Föressten, behöver inte Ferrita mäta upp en Yaris för sitt sortiment också!? ![]() _________________ Mats Forssén Alfa 156 GTA SW, glassätarbil Alfa 147 GTA, banåkarglassätarbilsprojekt |
||||||
Re:
Nu är planen att köra original ett tag men jag vidarebefordrade ditt bra förslag ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Jösses! 3st munstycken per cyl för att kyla kolvarna! Måtte vara en högpresterande (volym) pump i den där motorn! _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
Grattis till nya bilen
![]() ![]() Lite oväntat märkesval med tanke på dina tidigare bilar men ju mer man tittar på filmer, läser om Yarisen så verkar den helrätt ![]() _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||||
Re:
Kör med likadan luftkudde i Sparcostolarna i min M3, ett måste på längre turer! _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||||
Re:
Den högra (om man står framför bilen) ser ut att rikta luft mot undersidan luftfilterburken, som har en spjäll som kan öppna för extra mycket luft på höglast. _________________ Frederik \/an De \/\/a||e |
||||||
Re:
Hittade inte den deras webshop men det är väl bara att maila o fråga ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Aaaahhh ![]() _________________ ![]() |
||||||
Helt klart imponerad av vad den lilla bilen förmår.
![]() Ska bli riktigt kul att se dig sladda runt i vinter, för jag antar att du är en av få bilentusiaster som hoppas på snö. Nästa bild på bilen ska vara med Rejsa-märke. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||||
Re:
Det kan vara kylning av drivaxlarna också, blås på axeln gör underverk för att kyla knutarna. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Re:
Den var ju skitkul! Men den i vardagsrummet skulle resultera i omedelbart dödsstraff ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Jag kikade lite till efter att jag tog fotot och det jag såg var att de gick rätt in i motorrummet... ungefär sisådär nånstans där drivaxlarna kan ha varit. Men det kan också ha varit avstickare upp mot insugets öppningsbara "CSL style" ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Kul! ![]() Använder de fortfarande beräkningsverktygen som jag utvecklade för att bestämma fjäderstyvheter och stötdämparsettingar? |
||||||
Re:
Eeeeeeeehhhhh.................. BRA FRÅGA! ![]() _________________ ![]() |
||||||
Precis fått bekräftat att det finns bilar på väg hem som inte är sålda... vita eller svarta med circuit-pack
![]() Kom och köp, konserverad gröt ![]() _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 79, 80, 81 >> 14 besök idag (198356 totalt) |