| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GR Yaris - Orange! Såld
|
12 besök idag (224058 totalt) |
|
Intressant, stora kylarna I mitten förstås, och längst ut på sidorna kanaler till hjulhusen (hur mycket det nu hjälper med bromsarna). Och sen på var sin sida om huvudkylarna kanal till...?
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
_________________ Mvh Niclas Björk |
||||||
|
Re:
Grattis till bilen! 👍 Luften in i hjulhusen är väl främst för att minska turbulens där, inte för att kyla bromsar? Kan dom andra kanalerna gå till oljekylare? _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||
|
Re:
Grattis till en riktigt frän bil, snacka om snabba ryck!
Ser att nåt måste hänt när du skrev inlägget, kanske autokorrigering av mobilen!? Du menade väl: "Nä, nu åker Yarisen o jag till Öhlins så de kan låna den och montera allt vad de kan montera på bilen"
Föressten, behöver inte Ferrita mäta upp en Yaris för sitt sortiment också!?
_________________ Mats Forssén Alfa 156 GTA SW, glassätarbil Alfa 147 GTA, banåkarglassätarbilsprojekt |
||||||
|
Re:
Nu är planen att köra original ett tag men jag vidarebefordrade ditt bra förslag )
|
||||||
|
Re:
Jösses! 3st munstycken per cyl för att kyla kolvarna! Måtte vara en högpresterande (volym) pump i den där motorn! _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
|
Grattis till nya bilen
Lite oväntat märkesval med tanke på dina tidigare bilar men ju mer man tittar på filmer, läser om Yarisen så verkar den helrätt
_________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||||
|
Re:
Kör med likadan luftkudde i Sparcostolarna i min M3, ett måste på längre turer! _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||||
|
Re:
Den högra (om man står framför bilen) ser ut att rikta luft mot undersidan luftfilterburken, som har en spjäll som kan öppna för extra mycket luft på höglast. _________________ Frederik \/an De \/\/a||e |
||||||
|
Re:
Hittade inte den deras webshop men det är väl bara att maila o fråga
|
||||||
|
Re:
Aaaahhh _________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Helt klart imponerad av vad den lilla bilen förmår.
Ska bli riktigt kul att se dig sladda runt i vinter, för jag antar att du är en av få bilentusiaster som hoppas på snö. Nästa bild på bilen ska vara med Rejsa-märke. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||||
|
Re:
Det kan vara kylning av drivaxlarna också, blås på axeln gör underverk för att kyla knutarna. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
|
Re:
Den var ju skitkul! Men den i vardagsrummet skulle resultera i omedelbart dödsstraff
|
||||||
|
Re:
Jag kikade lite till efter att jag tog fotot och det jag såg var att de gick rätt in i motorrummet... ungefär sisådär nånstans där drivaxlarna kan ha varit. Men det kan också ha varit avstickare upp mot insugets öppningsbara "CSL style" lucka för jag har något vagt minne av någon video där det sagts något åt det hållet. Osäker...
|
||||||
|
Re:
Kul!
Använder de fortfarande beräkningsverktygen som jag utvecklade för att bestämma fjäderstyvheter och stötdämparsettingar? |
||||||
|
Re:
Eeeeeeeehhhhh.................. BRA FRÅGA!
|
||||||
|
Precis fått bekräftat att det finns bilar på väg hem som inte är sålda... vita eller svarta med circuit-pack
Kom och köp, konserverad gröt
_________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GR Yaris - Orange! Såld
|
12 besök idag (224058 totalt) |